• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: tohle jsem někam dával. přijde mi to stěží uvěřiterlný. když už, mohli by ten křemík ohřívat solárně termálně = 100% účinnost :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    jnak nechapu tohle - baterie izolaci nepotrebuje - cim mensi unik na stejnou teplotu tim asi nic ...
    nebude rozdil spotrebovat 10w nebo 500w ... ????
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: nebylo by lepsi mit baterie co to nepotrebuji?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    To neni izolace, baterie se zahriva svou energii. Spotrebuje ji mene nez kdyby to nedelala. V teple se zase svou energii chladi, efekt stejny
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: dobra tedy ... takze cim lepsi izolace tim mene energie spotrebujeme pri ohrivani clanku ... ale pak vice spotrebujeme prichlazeni ... krom slozitosti mereni chlazeni ci ohrevu atd ...

    zatim me v nadrzi ne ubude ani po pul roce ... no kazdy mame svoje ....
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ukladani prebytecne energie ve zhavem kremiku
    'Sun in a box' would store renewable energy for the grid
    https://techxplore.com/news/2018-12-sun-renewable-energy-grid.html
    Ziskani energie zpatky - fotovoltaika z vyzareneho svetla
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    peugeot 106 electric... vymena starych nickel cadmium clankov za lithium...

    kukal som, ze toto auticko zozeniem s ojetyma akumulatorama cca za 60000kc az 70000kc a lithium ma do neho bude stat cca 50000 kc a trocha prace, ktoru do toho ochotne vrazim... ;oD. Neni to ziadna tesla,ale na dojizdeni do prace uplne super ;oD

    Gabacar: Peugeot 106 Electique Conversion with LiFePo4 and battery heating
    https://www.youtube.com/watch?v=cVzLhnop4_k&app=desktop
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: v číně jezdí spousta takových elektrických pidivozítek. ale elektrokolo do kopce nepředjedou :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: koncem pristiho roku bude odhalen volkswagen sedan/hatchback za 650k kc s dojezdem 500km, casem pribude suvcko
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: auto pred barakem ma softver ktery baterku udrzuje v optimalnim rozsahu teplot (je-li nabita a neni-li to leaf :D)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    California Gives Final OK To Require Solar Panels On New Houses - Slashdot
    https://slashdot.org/story/349358
    Tohle je docela drsná regulace.. to zas bude keců :-) (u nás pořád spoutu lidí odradí výhrady hasičů..)
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: nn v inzerátu byl napsán dojezd. Ale zajímavé by to bylo jen těžko hodnotit.
    Já hledal třeba auto které má baterii na konci životnosti s tím, že si pořídím novou. Ale ani to není easy, protože žádná automobilka tu cenu baterií nezveřejňuje, nebo jen hypoteticky. Tedy pochlubí se kolik stojí baterie o zázračném výkonu, ale na prodej není, nebo ne za tu cenu :-(

    Ale zatím mě to moc ne.ere, protože největší problém s elektromobily vidím ten, že se soustředí pouze na luxusní vozy s hyper výbavou. Já hledám užitkový, jednoduchý-spolehlivý vůz s dobrým poměrem výkon cena. A to se asi objeví dřív na čínském nebo indickém trhu než u nás v Evropě. Taky očekávám možnost solárního dobíjení na střeše.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: muj phablet ma po dvou letech 60 procent ... nabijim ho i kazdy den ... baterka co vim jednou spadla na nulu - a pokemony atd nehraju ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SHINIGAMI: samsung gt-s5611 ... ale obcas je v zime atd ... proste ma jine podminky - stejne jako to auto pred barakem ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ted je na electricitymap videt co se deje kdyz hodne fouka a ze uhli se hezky prizpusobilo a sit nekolabuje
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: ktore vyhladavace popisuju v detailoch ostavajucu kapacitu baterie? ja ked som obzeral nejake jete tesly na mobile.de tak tam to nepisu, tato informacia by sa ale u elektroauta hodila
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja mam tablet z roku 2012 a subjektivne ma stale stejnou kapacitu. Ale to jsou vsechno nevypovidajici anekdoty. Ta statistika modelu S mluvi jasne
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    ABDULAH: co to mas za mobil? Tohle je dost extrem...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ne to je jinak. Tesla 100kWh ma realne baterku 120 kWh, ale softver neumoznuje pouzit vic nez 100, a tesla to takto i prodava
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak prase, ono je to nějaký výrobek a má mít nějaké vlastnosti. Prostě má nějaký dojezd a ten budu respektovat. Ale aby někdo prodal auto s dojezdem 200Km a pak mi řekl že s ním nemám jezdit na jedno dobytí víc než 100Km?
    To mi připomíná včerejší telefonát s technikem od Varty. Koupil jsem si https://www.varta-automotive.com/en-gb/products/varta-professional-deep-cycle-agm
    Dorazila mi domu baterka co neměla ani 12V. Baterka na plnou kapacitu dobít nešla. Tak jsem chtěl po Vartě informace:
    Varta:
    Baterce pravděpodobně nic být nemusí, jen se musí nejdříve nabít na neautomatické nabíječce. Pokud má pod 12,2V měla by se napřed nabít na speciální nabíječce.

    Já: A na jaké konkrétně? Předpokládám že se nabíjí konst. napětím do max 14,6V. Jak dlouho? Mám sledovat nějaké parametry?

    Varta: To já vám takto neřeknu já sleduji hustotu elektrolitu. Ale napětí snese i do 14,8V. A na začátku klidně i víc já používám 15,2V.

    Já: A jak zjistíte hustotu elektrolitu u sealed baterky? Jak dlouho mám nabíjet na 15,2V? A jak dlouho po té na 14,8V

    Varta: No to nezjistíte, prostě to dáte do neautomatické speciální nabíječky. Na 15,2V jen na chvíli, to poznáte podle hustoty elektrolitu. Ale nabíjím to poprvé min na 24h, Pak už by měla být na 100% kapacity.

    Já: A jakou speciální nabíječku mám použít, co musí umět? Jaké má mít napětí po nabití nová baterie.

    Varta: No mi máme tady takovou speciální, každá je jiná to vám neřeknu. Napětí je kus od kusu, záleží jak dlouho leží na skladě, ale měla by mít přes 12,6V

    Já: Tak všude se uvádí, že AGM baterie by měla nová mít 12,8V, 12,6V už odpovídá nějakým 75% při kterém bych už rád odpojoval neprioritní zátěž. Jaké napětí odpovídá té 50% ní kapacitě?

    Varta: No Těch 12,8V to je tak 110% kapacity, to by jste chtěl moc, tak se dělali baterie před 10ti lety, dneska už je to všechno šunt. 12,6V je nová baterie, jaké napětí odpovídá 50% to vám neřeknu. U nové je to třeba 12, 4V, Ale to je u té co má 12,8V u té co má 12,6V nabitá to bude o ty 2 desetiny míň

    Já: A nemyslíte, že by nebylo špatné abych já jako uživatel věděl jak s tím akumulátorem zacházet aby životnost byla co nejdelší. Zakoupil jsem si váš nejkvalitnější výrobek a vy mi řeknete že je to šunt? Ostatní AGM baterie oj jiných výrobců těch 12,8V po nabití mají. 50% tedy může být i ta hraniční hodnota 12,2V u které bych to měl nabíjet jen tou vaší speciální neautomatickou nabíječkou, o které mi nic neřeknete? Jak to mám nabíjet já.

    Varta: No, to víte je to spotřební zboží, já jsem jenom prodejce. (ozval se mi ale na email o tech informacích.) To vám řekne někdo v Hamburku.

    Já: a mohl bych na nějakého technika z Hamburku dostat kontakt, ideálně anglicky hovořícího?.

    Varta: Já nevím mame tu hrozně jsme tu na to jenom dva.

    ...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam