• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Parni generator je 30-50%, takze porovnatelne
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: pardon, ztratil jsem se v diskuznich vlaknech :D
    No, nevim jak ucinne uloziste to je ake pisou tam ze casem bude stat polovinu precerpavaci elektrarny tak na ucinnosti zas tolik nezalezi
    Ten zpetny solar bude multijunction, ty umi i 40%
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: e?
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: to jo, ale ten solar, ktery ho bude krmit, uz ne...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHINIGAMI: kolik lidi co ma elektromobil ho nechava v minusovych teplotach mimo garaz?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: vyhrevne teleso (= odporovy drat) ma taky 100% ucinnost
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: to musi mit dost mizernou ucinnost ne?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: sam si napsal ze izolace je v pripade prebytecneho tepla kontraproduktivni. Ale "nejaka" izolace tam samozrejme je

    A ty tu lepsi baterku mas? Tesla prodala nejvic ev ze vsech automobilek sveta, tak asi neco delaj spravne
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: tohle jsem někam dával. přijde mi to stěží uvěřiterlný. když už, mohli by ten křemík ohřívat solárně termálně = 100% účinnost :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    jnak nechapu tohle - baterie izolaci nepotrebuje - cim mensi unik na stejnou teplotu tim asi nic ...
    nebude rozdil spotrebovat 10w nebo 500w ... ????
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: nebylo by lepsi mit baterie co to nepotrebuji?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    To neni izolace, baterie se zahriva svou energii. Spotrebuje ji mene nez kdyby to nedelala. V teple se zase svou energii chladi, efekt stejny
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: dobra tedy ... takze cim lepsi izolace tim mene energie spotrebujeme pri ohrivani clanku ... ale pak vice spotrebujeme prichlazeni ... krom slozitosti mereni chlazeni ci ohrevu atd ...

    zatim me v nadrzi ne ubude ani po pul roce ... no kazdy mame svoje ....
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ukladani prebytecne energie ve zhavem kremiku
    'Sun in a box' would store renewable energy for the grid
    https://techxplore.com/news/2018-12-sun-renewable-energy-grid.html
    Ziskani energie zpatky - fotovoltaika z vyzareneho svetla
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    peugeot 106 electric... vymena starych nickel cadmium clankov za lithium...

    kukal som, ze toto auticko zozeniem s ojetyma akumulatorama cca za 60000kc az 70000kc a lithium ma do neho bude stat cca 50000 kc a trocha prace, ktoru do toho ochotne vrazim... ;oD. Neni to ziadna tesla,ale na dojizdeni do prace uplne super ;oD

    Gabacar: Peugeot 106 Electique Conversion with LiFePo4 and battery heating
    https://www.youtube.com/watch?v=cVzLhnop4_k&app=desktop
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: v číně jezdí spousta takových elektrických pidivozítek. ale elektrokolo do kopce nepředjedou :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: koncem pristiho roku bude odhalen volkswagen sedan/hatchback za 650k kc s dojezdem 500km, casem pribude suvcko
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: auto pred barakem ma softver ktery baterku udrzuje v optimalnim rozsahu teplot (je-li nabita a neni-li to leaf :D)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    California Gives Final OK To Require Solar Panels On New Houses - Slashdot
    https://slashdot.org/story/349358
    Tohle je docela drsná regulace.. to zas bude keců :-) (u nás pořád spoutu lidí odradí výhrady hasičů..)
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: nn v inzerátu byl napsán dojezd. Ale zajímavé by to bylo jen těžko hodnotit.
    Já hledal třeba auto které má baterii na konci životnosti s tím, že si pořídím novou. Ale ani to není easy, protože žádná automobilka tu cenu baterií nezveřejňuje, nebo jen hypoteticky. Tedy pochlubí se kolik stojí baterie o zázračném výkonu, ale na prodej není, nebo ne za tu cenu :-(

    Ale zatím mě to moc ne.ere, protože největší problém s elektromobily vidím ten, že se soustředí pouze na luxusní vozy s hyper výbavou. Já hledám užitkový, jednoduchý-spolehlivý vůz s dobrým poměrem výkon cena. A to se asi objeví dřív na čínském nebo indickém trhu než u nás v Evropě. Taky očekávám možnost solárního dobíjení na střeše.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam