• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: jezdím na jednolitru a nepoznám rozdíl. Nejezdím ale rychlosti přes 100Km/h. Ale za to jezdím de facto všude na pětku :-D
    Mají výborný záběr na kamenech a v blátě. Dobře drží v mokrém slaném písku. Ale na silnici je to všechno podobný. Já ale hodně jezdím mimo zpevněné komunikace, takže na letních už nejezdím vůbec.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: barumky na muj 40kw motor nesmeji uz prijit ... pri vetsi zatezi jezdis o kvalt min ...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: presneji aby to kouzalo min nez letni pri dane teplote.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Hele kdyby se mě někdo ptal které pneu mají větší či menší spotřebu, tak ti to nedokažu určit ani mezi značkama ani mezi letní zimní.
    jezdil jsem Continentalky, Fuldu, Nokiany a teď mám po sobě druhé zimní Barumky a je to neznatelný.
    Jde podle mě hlavně o vzorek, leden lépe odvádí vodu a druhý lépe drží na měkkém. Toť vše.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ABDULAH: ano ano placa ... to mas pravdu jako vzdy ;-) lol
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: promin - blbe jsem to rozdelil ...

    debica - zimni v zime - 60 na 50
    wrd3 - zimni v zime - 60 na 65

    brilantis - v lete - 60 na 55
    wrd3 v lete - 60 na 60
    pak tady mam letni nokiany cislo nevim z hlavy - 60 na 65

    hihi
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    zase tady plácá nějakej chaos koukám :o)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: mas je tam - vse uz mam nokian ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: s timhle di do haje - ohrev baterek a tim vyssi spotreba na jeden km plus topeni atd ti nevadi koukam ...

    njn prud do spalovaku - az si prdne slunicko budez prstickem hrabat za hnusnej spalovak ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    zimní pneu jsou aby to míň klouzalo = vyšší odpor = vyšší spotřeba :-) čísla si strč třeba za klobouk. Proč neporovnáš stejnou značku letní vs zimní?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: jsi specialista na vse koukam - zkus nokian vr-d3 vs treba debica polskej shit ...

    takze debica - nahore kooce u patniku - 60 a dole 50 ...
    nokiany - nahore 60 a dole 65 ...
    barum brilantis - nahore 60 a dole 55 ...
    nokiany letni - nahore 60 a dole 65 ...
    nokian zimni - nahore 60 a dole 60 ...

    jako chapu ze pro cloveka tvych znalosti jsou to cisla bezpredmetna ...

    predpokladam ze C uspornost proti G je nepodstatny udaj ... zkouseno pri stejnem tlaku - jezdim tam uz tri roky ...

    nevim jaky smysl maji zimni pneu - rizhodne ne proto aby auto vic zralo ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tady jsou sepsané různé důvody pro vyšší zimní spotřebu spalovacích motorů
    V čem zima zvyšuje spotřebu? - AutoRevue.cz
    http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=828&t=1161133
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak já jezdím na zimních celoročně :-) a ty spotřeby jsou více méně i v zimě podobný, v létě něco málo udělá zase klima.
    Zimní test je u mě třeba v -20°C, Tady u testu bylo vesměs těsně pod nulou. Tedy to klidně může ještě spadnout. A navíc jezdil někde mimo provoz.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: víš jaký smysl mají zimní pneu? Tak si to v hlavě rozmysli a pak si ten příspěvek oprav :P
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    While Paris and Washington Battled Over Climate Measures, Costa Rica Went 300 Days on Renewable Energy Alone
    https://www.newsweek.com/...nd-washington-rejected-climate-measures-costa-rica-went-300-days-1251147

    to se jim to machruje s vodníma elektrárnama :D


    SHINIGAMI: tak holt počkat na 2025, nebo se inspirovat Ionem s baterkou za 50k kč :D
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: pravdepodobne jsi prehledlo slovo "levny":)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: zimni pneu mam c jako letni ... pri stejne jizde ze stejneho kopce dojedu dole cca stejnou rychlosti - zimni letni ... ne kazdej zimak musi zrat vic ...nme spis vic zere auto kvuli teplote nez se zehreje motor a prevodovka ... pak uzjen ruznorodost asfaltu vitr atd ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    kdyby měl někdo problém s rychlostí dobíjení (zase, i když jsem to tady vyvracel už 100x)
    Electrify America installs California's first 350kW EV chargers
    https://www.engadget.com/amp/2018/12/08/electrify-america-350-kw-ev-chargers-california/
    300km/10 minut :-) instaluje to Volkswagen jako trest za dieselgate :o)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tady je zimní test Kia Niro (sestra Hyundai Kona)
    Kia e-Niro winter range test
    https://www.youtube.com/watch?v=RjFE1mNtUcc


    375km místo klasifikovaných 485, čili NENÍ to polovina
    ale zimní dojezd klesá i u spalováků, je hustší vzduch, máš zimní pneumatiky...

    375km mi připadá moc pěkný dojezd na elektroauto, v létě 485-500 dle podmínek. To už je reálně použitelné. Stačí aby klesla cena a bude to i všeobecně dostupné. Rok 2025 (bod zlomu = elektroauta budou stát stejně jako spalováky) se blíží :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Jako že někdo někde ujel s autem na "jednu nádrž" xyz km je sice pěkné, ale to není reálný dojezd! Prostě počítat, že s autem když bude prázdné, foukat příznivý vítr, nebude zima, na silnici nikdo a pojedu jak šnek dojedu s úžasnou spotřebou je sice pěkné (a za těchto podmínek reálné) ale tohle není běžná spotřeba.
    Dám příklad:
    Toyota Yaris která má nádrž 42l Podařilo se mi na jedno natankování ujet 863Km (po okreskách 80km/h). Jsou ale i případy kdy někdo překročil 1000Km!!!
    Přitom oficiální spotřeba je 5,8/100
    Sám o sobě si myslím, že jezdím hodně úsporně, na delších trasách se dostanu i na 5,2l (90-100km/h), ale na té samé trase jsem třeba podobnou jízdou jel i za 8 a to sem se musel hodně omezovat.

    Při porovnání s elektromobilem, je potřeba počítat i se zimními měsíci kdy je dojezd prostě poloviční.
    A rezerva je potřebná. Běžné auto má rezervu min 40km a to je všude nějaká benzínka kde za 3min jsem pryč. a ne že někde dobíjím dlouhé hodiny.

    Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km... | auto.cz
    http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    leaf 2 by mal v dalsi rok dostat 60kWh baterku
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam