DZODZO: Jako že někdo někde ujel s autem na "jednu nádrž" xyz km je sice pěkné, ale to není reálný dojezd! Prostě počítat, že s autem když bude prázdné, foukat příznivý vítr, nebude zima, na silnici nikdo a pojedu jak šnek dojedu s úžasnou spotřebou je sice pěkné (a za těchto podmínek reálné) ale tohle není běžná spotřeba.
Dám příklad:
Toyota Yaris která má nádrž 42l Podařilo se mi na jedno natankování ujet 863Km (po okreskách 80km/h). Jsou ale i případy kdy někdo překročil 1000Km!!!
Přitom oficiální spotřeba je 5,8/100
Sám o sobě si myslím, že jezdím hodně úsporně, na delších trasách se dostanu i na 5,2l (90-100km/h), ale na té samé trase jsem třeba podobnou jízdou jel i za 8 a to sem se musel hodně omezovat.
Při porovnání s elektromobilem, je potřeba počítat i se zimními měsíci kdy je dojezd prostě poloviční.
A rezerva je potřebná. Běžné auto má rezervu min 40km a to je všude nějaká benzínka kde za 3min jsem pryč. a ne že někde dobíjím dlouhé hodiny.
Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km... | auto.cz
http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884