• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ABDULAH: ICE je na servis v dnešní dobe peklo. časy spolehlivých ICE jsou dávno pryč. Elektromobil je proti jakymukoliv novymi ICE rozdíl x tříd .. Vem si kolik sraček je v autech kvuli emisím a kolik ty veci stojej! PDF např. 60tisic u VW , automaty se serou to je taky velmi draha prdel - klidne 200tis+- jsou to relativne dost složitá / citlívá ustrojí. To samý 4x4 pohon to je velmi draha prdel na udržbu. Mezinaprovovy dify repasuješ u starýho bmw za 60tis +. U primejch vstriků dneska permametní problém se vstrikama, pokud neřešíš, propalíš válce a jdes na GO motoru, běžná závada u mercedesů například. Muj servisák už takhle propalil tri 2.2. CDI sprintery. Do toho měníš klasicky oleje, chlazení , brzdovku, filtry, kotouče/desky atp.

    Zeptej se na nový auta nějakýho mechanika kterej s nima denně pracuje pak uvidíš co ti poví.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: nebudu to prochazet cele, jsem na tabletu, tak vidim jen kousek obrazovky - ev nema saci potrubi, nema prevodovku (teda ani olej v ni), nema silent bloky (motor nedrnca), zadny saci klapka, zadne ventily, zadne zapalovaci kabely, zadne lambdasondy, zadny vyfuk, zadny olej a filtr. A brzdy se pouzivaji zridka takze proti spalovaku cisteni petkrat min casto

    A to ze se svym autem si vse opravis - az ti jednou auto klekne a ono klekne a poridis si jakekoliv novejsi, at spalovak nebo ev, tak uz ti ta diagnostika bude k hovnu. Cili to neni problem pouze ev ale i novych spalovaku. Jinak ja mam, a psal jsem to tu, octavii 1.9tdi z roku 2003, kterou jsem dostal zadarmo :-) mame ji od roku 2015, probehla zarim jedna stk a dve opravy za 10k a 16k. Jednou vseobecne drobnosti + brzdy a jednou tlumic remene alternatoru nebo nejaky takovy nesmysl (dopinaci kladka?), proste to prasklo.


    ABDULAH: budes tankovat 1/30 plne nadrze kazdou noc kdy je prebytek proudu z jaderek a uhelek. A na to rozvody jsou uplne v klidu
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: dobre zeptam se te nasledovne - vlastnim vuz z roku 98 kdyz jsem to koupil tak melo byt vse ok ale vymenil jsem toto: (upozornuji ze vse bylo puvodni od vyroby)

    predni cepy - spodni
    bloky stabilizatoru
    predni pruziny
    predni tlumice
    cepy v predni naprave - repas predni napravy
    repas prednich brzdicu (jen z duvodu toho ze nekdo za celou dobu nevymenil brzdovku)
    brzdove potrubi
    tycky rizeni
    predni loziska
    vymena manzet na servorizeni
    vymena mazet na poloosach
    vymena loziska na poloose - specialita renaultu
    zadni tlumice
    zadni pruziny
    prasatka - zadni brzdice - mam jeste bubny (jen z duvodu toho ze nekdo za celou dobu nevymenil brzdovku a zarezly vypoustaky)
    zadni brzdove potrubi
    cepy zadni napravy
    zadni loziska

    poprve jsem vymenil olej v prevodovce
    poprve jsem kompletne obmenil brzdovou kapalinu - ABS uz opravdu funguje
    poprve opravdova vymena fridexu - treti rozvody - projistotu
    prisli jsme na to ze vodni pumpa byla jeste puvodni a remen mel prosvihnutou dobu trvanlivosti - 10 let
    silentbloky na motoru - jsou tri i s prevodovkou - vse puvodni
    vymena saciho potrubi - kus nerezove trubky - original uz neni
    promazani a vycisteni saci klapky - wd40 a sprej na cisteni klapky cca 350Kc
    serizeni ventylu a vymena tesneni pod vikem - nikdo to nikdy nedelal
    3x jsem menil zapalovaci kabely - sezrano kunama
    cidlo teploty - sezrano kunama
    oprava trech kabelovych svazku - sezrano kunama
    vymena steracu
    po zmereni tlaku a diagnostikovani zamrzlych stiracich krouzku uz mi nepribejva olej - cistici pripravek 250Kc a 30 minut volnobeh motoru ...
    oprava okynek - vymena dvou rele 100kc kus
    oprava sahary - vymena rele 100kc
    vymena filtru na vetraku - 100kc - byl puvodni
    vymena filtru sani - podle data byl z roku 2008
    vymena filtru benzinu - byl puvodni
    vymena cidla klepani - puvodni a uzrane draty kunama
    vymena lambdasondy 1
    vymena lambdasondy 2
    vymena potrubi vyfuku
    vymena koncovky vyfuku

    jinak co by se melo delat:
    max 5 let vymena brzdovky
    max 5 let vymena oleje v prevodovce
    max 5 let vymena fridexu - 60000 nebo 8 let vymena rozvodu
    kazdy rok vymena oleje + filtr
    svicky po vymene kabelu za indukcni vydrzeli 30000 a jeste jedou ale uz mam nove pripravene

    tak a ted mi prosim rekni co bych usetril kdybych mel elektromobil ... a je smutny ze jsem byl prvni ...

    jeste vymenim vstriky - jsou puvodni
    a bohuzel jeste jednou lambdasondu co je za katikem - blbe jsem slozil vejfuk - zustala moc natocena a voda co je ve vyfuku jaksi - je v hajzlu :-D

    DZODZO: mas auto? Asi ne ...
    Takze kazde jaro kompletne rozeberu brzdy a trosku prostriknu brzdovku ...
    Jestli si vzpomenu poslu ti fotku jak vypadaji po jezdeni po ceskych silnicich po zime ... plne prachu soli atd ...
    Kazdy podzim pokud nejsou zalehle tak je alespon poradne prostriknu hadici abych je mel pred zimou ciste - vymeju veskere bahno co se mi nachyta do brzd diky zemedelcum ...

    kdybych vice brzdil tak se bordel vymacka ale protoze mam brzdy v klidu na 50-60000 tak je halt musim cistit a ver mi ze ta sul co tam zustava to dokaze pekne pozrat a bahno dobre vymackat tyzcky trmenu protoze jdou pod jinym uhlem atd...

    A to je duvod proc jsem psal ze zalezi kde jezdis a jak jezdis :-)))

    JIMIQ:
    DZODZO:

    Dekuji Vam obema ze mi reknete co me ceka s elektromobilem a co vse si opravim sam - protoze na zjisteni 95% zavad na mem euro 2 staci diagnostika za 75Kc s bluetooth a jakykoliv mobil s aplikaci ...

    jen vam napovim se spravnou udrzbou bych nemusel menit:

    vstriky - protoze filtr byl upadlej a motor nasal bordel ...
    cistenim klapky a pravidelnou vymenou saciho filtru (prasknul a motor nasal dost bordelu) by se predeslo zamrznuti krouzku a zadreni klapky - ono zasekla vosa a kaminky v mechanismu kladky nedelaji dobrotu
    pravydelnym i jen jednim odslapnutim brzdovky v kazdem brzdici bych jaksi usetril vymenu a repas ... protoze to co z toho teklo bylo neco no nevim jak to popsat + proreziveni trubicek zevnitr ...
    malem mi tim i odeslo ABS ...
    Proste udrzba je zaklad :-)))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    The EV-Hater's Guide to Hating Electric Cars | PluginCars.com
    https://www.plugincars.com/ev-haters-guide-hating-electric-cars-107560.html

    Sedm let stary clanek jako vtipna pripominka 'odpurcu', nic se nezmenilo :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Takze abych to uvedl na spravnou miru - to ze automobilky postupuji s elektromobily pomalu proto ze se jim snizi prijmy ze servisu je moje neoodlozena domnenka, na kterou ukazuji nektera fakta neprimo.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tak cina ma "dobre" automobilky produkujici kvanta ev uz ted a nejsou to pidivozitka. BYD, BAIC...

    Proto letos bude celosvetove prodanych 2M ev a z toho Cina milion
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ale ten bolt se prodaval a prodava docela dobre. Proto je ted asi pet novych modelu stejne kapacity (i-pace, e-tron, kona, niro...). Jasne ze ted jsou marze vyssi, tak se to vic vyplati, ale kdyby ev byly poruchovejsi tak by se to vyplatilo driv

    A ja samozrejme chapu ze pred rokem 2010, kdy zacly dotace v usa a snad taky japonsku, nemelo ev smysl vyrabet (ev1 taky vznikl jenom kvuli emisnim normam ktere se nasledne odsunuly na pozdeji). Ale jiste je, ze nekterym automobilkam se vyplatilo vyrabet vykonnejsi ev driv nez jinym a docela me zajima cim to je. takovy ford furt nema poradne ev, zatimco jini se predhaneji v lepsich a levnejsich produktech (vw, hyundai+kia).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: elektromobily jsou ale dražší právě kvůli bateriím, což je odpověď na obě otázky: poloviční baterka tam byla ve snaze vyrobit větší množství kusů a skutečně je prodat (s větší baterkou by to bylo dražší a nekoupil by si to nikdo), jinak samozřejmě, baterky jsou něco, na čem dosahuje zisku ten, kdo je umí a ne automobilka - to je jistě důvod, proč se do toho dnes koncerny nehrnou, to ano.

    ale když se bavíme o vzdálenější minulosti, tehdy bylo na trhu daleko více výrobců a kdyby existovala technická možnost jak by
    elektromobil mohl být konkurenceschopný, tak by se prostě vyráběl.

    dále praktická nemožnost nových firem vstoupit na trh se týká trhu v USA a v Evropě. zmiňoval jsem Čínu, kde je spousta pidi-výrobců pidi-vozítek, a jakmile to bude jen trochu možné, tak trh zaplaví.(možná tohle je skutečný důvod té Trumpovy obchodní války s Čínou - že se blíží moment, kdy bude Čína připravena zaplavit západní trhy levnými elektromobily, což čeká jen na moment, kdy Západ vybuduje příslušnou dobíjecí infrastrukturu v dostatečném rozsahu... vzhledem k roli, kterou automobilový průmysl hraje v západní (hlavně Evropské) ekonomice by tohle ohrozilo nejen korporátní zisky, ale třeba by i začaly zanikat pracovní příležitosti, apod.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: GM vyrobil chevy bolt v listopadu 2016 (komercni produkcni verzi), proc vsechna konkurence mela tehdy max polovicni baterku a az nyni se objevuji dalsi podobne modely? (Nepocitam smz teslu)
    Neni to konspiracni teorie, je to srozumitelny ekonomicky duvod - cast zisku automobilek je proste ze servisu a u ev je ten servis mensi
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: tohle je obávám se trochu konspirační teorie. jako reálný důvod bych viděl kromě nízké energetické hustoty olověných baterií taky jejich nízké nabíjecí proudy. ty kromě relativně nízkého dojezdu způsobovaly a) nemožnost pořádného rekuperačního brždění b) dlouhé nabíjecí časy, nesrovnatelné s tankováním paliva

    když se nad tím zamyslíš, tak b) byl fakt velký problém. i při relativně nízkém dojezdu se mohl vytvořit systém častějšího dobíjení , s nějakými dobíjecími stojany na všech parkovištích, apod. Jenže problémem bylo, kolik času to dobíjení zabralo. Systém s výměnnými akumulátory v tomhle případě není řešení, protože výměnné místo na akumulátory bylo v éře před dostupnou robotizací náročnější na pracovní sílu, než obyčejná benzínová pumpa.

    někdy mají věci jednoduché ekonomické vysvětlení, bez nutnosti vytvářet konspirační teorie (ano, vím, že historicky se pár excesů vyskytlo, ale elektromobily nebyly praktické až do 90tých let, a i potom byly důvody pomalého nástupu složitější...)

    jinak např .v Asii platí, že čím je pohybovalo menší, tím větší je šance, že místo spalovacího motoru ho bude pohánět elektromotor: protože když se to ponechá na trhu, tak je to směr, který ekonomicky dává smysl (právě kvůli relativně snesitelným časům dobíjení z obyčejných zásuvek, i bez speciální infrastruktury). v Evropě a USA nikdo moc vážně neuvažuje o tom jezdit něčím menším, než je osobní auto (což je paradox, když většina osobních aut jezdí stejně většinu času obsazena jen řidičem...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: ja ale stale nerozumiem tym brzdam, ved v elektromobile brzdy skoro vobec nepouzivas, tam sa 99% casu brzdi rekuperaciou
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ty vubec neumis diskutovat. To je furt "muj znamej", "haha hihi", "setrim, vischni by meli setrit" a podobne. Diskutuje se tak, ze se vysvetli postoj/nazor, idealne podlozenim nejakeho zdroje, ne neoveritelnou prupovidkou tykajici se jednoho pripadu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A nejake neanekdoticke dukazy
    Why electric vehicles have lower maintenance costs
    https://www.fleetcarma.com/electric-vehicles-lower-maintenance-costs/
    Tady oisou ze problem bude hlavne baterka
    Will Electric Cars Require More Maintenance? | HowStuffWorks
    https://auto.howstuffworks.com/will-electric-cars-require-more-maintenance.htm

    Ale to se taky casem meni
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    lol
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: to jsou anekdoty. Dulezity je prumer vsech vozidel. Proc myslis ze se stari vyrobci tak stitili elektroaut? Protoze znamenaji mensi zisky ze servisu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: tak pro mene chapave jeste jednou - jestli teslu vytahuju je to proto ze je o ni nejvic informaci. Takze je mi vice mene uplne jedno jak se chovaji jeji brzdy na zavodnim okruhu
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: precti si vse za dva dny co jsem psal na co jsem reagoval a pak pochopis ...

    dobre zkusim ti napovedet ...

    jak je mozne zecistim brzdy kazdy rok, kotouce naprosty shity budu mit tak na 60000 km ...a kamos co ma stejne auto slavi 750000 km aniz by mu to zralo olej atd ... a znam prioady ze znicili tenhle motor po 30000 jejich jezdeni ...

    ps: octavia scout ma u na ve firme najezdino 390000 ... jezdime s tim i po poli atd ... na servis chodi akorat pred technickou ... hihi
    no a ja treba jezdim po polnich cestach treti tride - potom co je ... repas napravy pocitej 30000 km ... na kvalitni silnici 250000 300000 ...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Taky husty! Citrusy v Nebrasce
    Nebraska retiree uses earths's heat to grow oranges in snow
    http://www.youtube.com/watch?v=ZD_3_gsgsnk
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: tak co sa tam moze este pokazit? aj munro najprv teslu kritizoval, ale ked dostali na rozbor 2017 model 3, tak obratil kabat a uznal, ze je navrhnuta velmi dobre

    youtuber rich rebuilds ma tiez videa, kde rozobera rozne mrtve tesly a servisaci, s ktorymi to robia uznanlivo kyvu hlavou ze to je "good engineering" a to sa stale bavime o automobilke co nema 100-rocnu tradiciu :)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: jasne prevody jsou vse ......
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: v tom odkazu - videu byla tesla ne? tudiz pokud chces odle tojo videa posuzovat - posuzujes podle tesly lol
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: energia na provoz bude stale 1/3 ceny oproti benzinu, pokial sa nezavedie nejaka dan, ktorou tu neustale strasite

    takto vyzeraju prevody na tesle po 1 milione mil (to je cca 1,6 miliona km)

    https://twitter.com/Tesla/status/1051911793373638661

    tie auta su stavane tak aby vydrzali, nie aby planovane zastaravali tak ako to robia dnesne automobilky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam