• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    s lepsou technologiou na ukladanie energie by som si mohol dovolit viac panelov, ktore by mi stacili 100%, ale to bude teraz biznis velkych hracov, kym je ukladanie energie take drahe, za nejakych 20 rokov to bude dostupne aj pre bezne domacnosti, stejne ako internet, pred 20 rokmi bol drahy a pomaly a poskytovali ho velke telekomunikacne monopoly, dnes uz je v kazdom aj nazapadlejsom kute republiky za dostupnu cenu
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: ale ze ty :-D ja bych pri tve vyrobe uzetril se svou spotrebou 100% :-DDD jde o to nakrmit banky velke obchody prumysl co ma tak velkou spotrebu ze tvoje striska by to neuzivila ani za plneho dne - co se plocha x patra x spotreba tyce ...

    Vidis jak je to vsechno na hovno? Tobe to da 60% - me by s tou moji spotrebou stacilo i tech 100W co ti to da v prumeru bez problemu na den - a jeste pri vylezlem slunci bych vral baterie naplno ... a vsechno navic musel prodavat - tolik energie nespotrebuju - leda tim topit misto plynu a to by nestacilo :-)))

    musis brat celek ...

    A jinak ti to reknu takhle - pokud se bude dotovat a platit solar lidem na baracky a strechy panelaku atd tak prosim - ale ani v prvotnim planu vlady na dotace solaru nebyl vznik farem atd ... jestli se nepletu ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: ale notak - hledas hul na biti psa?
    Náklady na akumulaci elektřiny v sekundárních článcích - TZB-info
    https://oze.tzb-info.cz/10362-naklady-na-akumulaci-elektriny-v-sekundarnich-clancich

    a samovybijeni 5% i kdyby 10% je porad slusne na to vytahovat to na povrch u auta - kde se predpoklada nez ze bude auto pul roku stat nez vyjedes ...

    idealni je clanek vyuzivat z 60-80% - cili mensi vyuzitelna kapacita ...

    Jinak pokud jde o ty veci jako starnuti atd - tak u palivaku vadi bordel z atmosfery - musel by jsi mit cisty H2 a O2 aby jsi zachoval nejakou zivotnost ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsak ja nevravim o 100% cistote hned tu a teraz, ale priemerne pocas celeho roka usetrim cca 60% energii z DS a teda sa na mna bude musiet spalit celkovo menej uhlia v elektrarne (teda nie ze by som mal nejaku extra spotrebu :)) ale keby to takto mala vacsina domacnosti tak je tam zjavna uspora jak energii, tak CO2
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: copak svatej solar zklamal? LOL promin ale sam vidis jak je ten vsemocnej solar dobre a tedka si predstav to o cem mluvite - u nas nefouka, nesviti - jedina moznost je voda nebo atom aby to bylo "ciste"
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a sakra, baterku mam vybachanu a panely su zapadane, tak snad to nevypadne :D

    Sníh komplikuje dopravu v kraji. Na Brněnsku vypadává proud - Brněnský deník
    https://brnensky.denik.cz/...ne-komplikuje-ranni-dopravu-na-jihomoravskych-silnicicich-20190128.html
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: Pak by jsi měl platit u tvé D02 sazby 72,6 Kč měsíčně a ne dvě kila.
    navíc je to dost 3x 16A je na to co píšeš až až. Pokud doma nemáš nějaké náročné 3f motory šel bych klidně na nejnižší sazbu 1x25A

    ABDULAH:
    ABDULAH:
    nezapočítáváš tam dost zásadních věcí.
    Nevím jak je na tom dnes které lithium, ale NiCD a NiMh potřebují min 1,2 násobek své kapacity při nabíjení. u Li-ion to bylo podobné.
    V každém případě rychlo nabíjení je na tom malinko líp, ale ne na konci nabíjení, kde je to vyloženě dost neefektivní.
    Pak energetické ztráty tam i z5, samovybíjení a elektromotor.

    ale to hlavní je podle mě započítat i tu výrobu toho článku a rozdělit do jednotlivých cyklů. To je často opomíjená vlastnost. Malá životnost akumulátorů.

    a dobíjet starý akumulátor je energeticky náročnější než dobíjet nový.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: tu je to celkom pekne napisane, preco sa take palivove clanky nehodia na pohon auta:

    "Mezi omezení palivových článků patří pomalý náběh, nízký výkon, zdlouhavá reakce na požadavek změny výkonu, nízká odolnost vůči zátěži, malý rozsah výkonu, krátká životnost a vysoké náklady. Podobně jako u baterií se i u palivových článků jejich výkon časem snižuje a soubor článků postupně ztrácí účinnost."
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Keramické palivové články v sériové výrobě - Časopis Elektro - Odborné časopisy
    http://www.odbornecasopisy.cz/...ktro/casopis/tema/keramicke-palivove-clanky-v-seriove-vyrobe--11659
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Elon Musk: palivové články jsou kravina! | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Vysokoteplotní palivové články, vhodná paliva a možnosti jejich využití (I) - TZB-info
    https://www.tzb-info.cz/...-vysokoteplotni-palivove-clanky-vhodna-paliva-a-moznosti-jejich-vyuziti-i
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    EFOY COMFORT 140 palivový článek - Palivové články - EFOY | Karavanypro.cz
    http://eshop.karavanypro.cz/efoy/palivove-clanky/efoy-comfort-140-palivovy-clanek
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: myslim si ze realna hodnota by se dala k 80% dostat ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: pokud vyrobis litiovej akumulator s dostatecnou silou elektrod a dobrou elektroniku tak se s elektonikou dostanes v klidu na 95% ... elektromotor co neni vojebanej ma bez problemu 90% a ekumulator co nepotrebuje chlazeni a omezeni proudu atd atd atd tak ma v klidu taky 90% ...

    vem si ze mam doma dva akumulatory - jeden ma 3Ah a maximalni nabijeni vybijeni 30C ... a akumulator o stejne velikosti co ma 7Ah ale maximalni proudy 1C ... i to se projevuje na ucinnosti akumulatoru ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam