• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: ok popřemýšlím , díky
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: heled u nas kdyz to vidim by se elektromobil docela uzil :-D i s dojezdem do 50Km by to slo ... a nemusel by jsi shodit rozvodnou sit ani kdyby jich bylo stotisic ...
    Je to tezke ... pokud chces takhle pokracovat tak dojdes k tomu ze jedina realna moznost je MHD :-D

    Dojdes k tomu ze jedina moznost je zacit setrit - vyuzivat hromadnych prostredku co prevezou mnohem vice lidi na ve vusledku mnohem mensi spotrebu nez jednovalec - cili auto ve kterem sedi jeden ...

    DZODZO: na to se neda rici nez LOL
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QNEDLEEQ: to su trochu zaostale predstavy, pochybujem ze po prahe kazdy den jazdi pol miliona prazakov, ktori domov pridu o 5., dnes uz sa dost pracuje z domu, je flexibilna pracovna doba, takze urcite nepridu domov vsetci presne v ten isty moment, mimo to musia ist este do potravin na nakupy, takze sa domov trusia postupne, dalej to nie je tak ze sa tu lusknutim prsta nahradia vsetky elektromobily, to bude trvat este minimalne 20 rokov nez sa obmeni vozovy park a dovtedy uz bude infrastruktura pripravena
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Víš dost dobře, že jsem zastáncem elektrických motorů a solárních článků.
    Ale jsem velmi racionální. Tedy elektromobily, tak jak je známe mít vesměs žádnou budoucnost mít nebudou, protože nevyužívají své výhody a nesnaží se potlačit své nevýhody.
    U všech vyráběných elektromobilů je velká snaha udělat něco podobného jako je klasické auto se spalovacím motorem. Což je absolutní nesmysl.

    Tedy nejdříve je potřeba prosadit elektromobily tam kde mají na vrch. Tedy městská a příměstská auta.
    To auto by mohlo být mnohem menší a lehčí. Stačí 2 sedačky vepředu a jako bonus u některých max 2 dětské autosedačky v zadu, To vystihuje majoritní potřeby těchto automobilů. Taková auta kterým stačí reálný dojezd 50km se vejdou do půdorysu Smartu nebo něčeho podobného a můžou vážit max 500Kg
    Prosazovat elektromobily s velkým mezimetropolitním dojezdem je v dnešní době nesmysl.
    Nabíječka a hlavně baterie musí mít nějaký standard, aby to auto mohlo sloužit dále a mohla být na trhu konkurence.
    Volitelná solární střecha by byla v tomto ohledu výhodou.
    Takové auta se ale nevyrábí a ani nikdo nepropaguje jejich vznik. Tedy parkování a silniční daň dle velikosti (délky a hmotnosti vozidla). Stejně tak povinné ručení.

    Dalším typem auta je solární soběstační cestovní speciál. Tedy obytné auto s velkou rezervou v baterii a s se solárním dobíjením. Jde o minoritní trh, ale zase to na ten minoritní trh sedne jako hrnec na prdel. Navíc umožní další vývoj.

    Až se rozšíří tyto kategorie, bude se moci elektromobilita posunout dál. A to mnohem dál než zlodějskými dotacemi.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: vetsi baterie - vetsi dotace :-D predpokladam ... no a co CO2 a jiny bordel potrebny na vyrobu tech baterii?

    Jasne internet dostupny za rozumny peniz :-D v kazde dire republiky :-D mas dobre zkreslene predstavy ...

    Proc muj internet za tyhle penize je na urovni i 1/10 rychlosti toho co maji v krajsme meste za stejne penize? A proc tam co jsme byli tedka na vysocine tak tam byl sotva 1Mbit a pokryti mobilni skoro na nule u vsech operatoru :-D
    O horach radeji nemluvit ... No predpokladam ze v prumeru mas pravdu ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    s lepsou technologiou na ukladanie energie by som si mohol dovolit viac panelov, ktore by mi stacili 100%, ale to bude teraz biznis velkych hracov, kym je ukladanie energie take drahe, za nejakych 20 rokov to bude dostupne aj pre bezne domacnosti, stejne ako internet, pred 20 rokmi bol drahy a pomaly a poskytovali ho velke telekomunikacne monopoly, dnes uz je v kazdom aj nazapadlejsom kute republiky za dostupnu cenu
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: ale ze ty :-D ja bych pri tve vyrobe uzetril se svou spotrebou 100% :-DDD jde o to nakrmit banky velke obchody prumysl co ma tak velkou spotrebu ze tvoje striska by to neuzivila ani za plneho dne - co se plocha x patra x spotreba tyce ...

    Vidis jak je to vsechno na hovno? Tobe to da 60% - me by s tou moji spotrebou stacilo i tech 100W co ti to da v prumeru bez problemu na den - a jeste pri vylezlem slunci bych vral baterie naplno ... a vsechno navic musel prodavat - tolik energie nespotrebuju - leda tim topit misto plynu a to by nestacilo :-)))

    musis brat celek ...

    A jinak ti to reknu takhle - pokud se bude dotovat a platit solar lidem na baracky a strechy panelaku atd tak prosim - ale ani v prvotnim planu vlady na dotace solaru nebyl vznik farem atd ... jestli se nepletu ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: ale notak - hledas hul na biti psa?
    Náklady na akumulaci elektřiny v sekundárních článcích - TZB-info
    https://oze.tzb-info.cz/10362-naklady-na-akumulaci-elektriny-v-sekundarnich-clancich

    a samovybijeni 5% i kdyby 10% je porad slusne na to vytahovat to na povrch u auta - kde se predpoklada nez ze bude auto pul roku stat nez vyjedes ...

    idealni je clanek vyuzivat z 60-80% - cili mensi vyuzitelna kapacita ...

    Jinak pokud jde o ty veci jako starnuti atd - tak u palivaku vadi bordel z atmosfery - musel by jsi mit cisty H2 a O2 aby jsi zachoval nejakou zivotnost ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsak ja nevravim o 100% cistote hned tu a teraz, ale priemerne pocas celeho roka usetrim cca 60% energii z DS a teda sa na mna bude musiet spalit celkovo menej uhlia v elektrarne (teda nie ze by som mal nejaku extra spotrebu :)) ale keby to takto mala vacsina domacnosti tak je tam zjavna uspora jak energii, tak CO2
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: copak svatej solar zklamal? LOL promin ale sam vidis jak je ten vsemocnej solar dobre a tedka si predstav to o cem mluvite - u nas nefouka, nesviti - jedina moznost je voda nebo atom aby to bylo "ciste"
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a sakra, baterku mam vybachanu a panely su zapadane, tak snad to nevypadne :D

    Sníh komplikuje dopravu v kraji. Na Brněnsku vypadává proud - Brněnský deník
    https://brnensky.denik.cz/...ne-komplikuje-ranni-dopravu-na-jihomoravskych-silnicicich-20190128.html
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: Pak by jsi měl platit u tvé D02 sazby 72,6 Kč měsíčně a ne dvě kila.
    navíc je to dost 3x 16A je na to co píšeš až až. Pokud doma nemáš nějaké náročné 3f motory šel bych klidně na nejnižší sazbu 1x25A

    ABDULAH:
    ABDULAH:
    nezapočítáváš tam dost zásadních věcí.
    Nevím jak je na tom dnes které lithium, ale NiCD a NiMh potřebují min 1,2 násobek své kapacity při nabíjení. u Li-ion to bylo podobné.
    V každém případě rychlo nabíjení je na tom malinko líp, ale ne na konci nabíjení, kde je to vyloženě dost neefektivní.
    Pak energetické ztráty tam i z5, samovybíjení a elektromotor.

    ale to hlavní je podle mě započítat i tu výrobu toho článku a rozdělit do jednotlivých cyklů. To je často opomíjená vlastnost. Malá životnost akumulátorů.

    a dobíjet starý akumulátor je energeticky náročnější než dobíjet nový.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: tu je to celkom pekne napisane, preco sa take palivove clanky nehodia na pohon auta:

    "Mezi omezení palivových článků patří pomalý náběh, nízký výkon, zdlouhavá reakce na požadavek změny výkonu, nízká odolnost vůči zátěži, malý rozsah výkonu, krátká životnost a vysoké náklady. Podobně jako u baterií se i u palivových článků jejich výkon časem snižuje a soubor článků postupně ztrácí účinnost."
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Keramické palivové články v sériové výrobě - Časopis Elektro - Odborné časopisy
    http://www.odbornecasopisy.cz/...ktro/casopis/tema/keramicke-palivove-clanky-v-seriove-vyrobe--11659
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam