• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tam kde uz je existujuca infra, iba ju updatnut asi taky problem nie je ako tahat uplne nove vedenia na novych trasach, to su potom take afery ze uz 5 rokov niekto caka na pripojenie, ked musia riesit kadial to potahat cez vsetky tie pozemky atd.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Jo máš pravdu stavební povolní je asi dost nesmyslná byrokracie. Nicméně to natáhnout ledaskde, je prostě pro distribuci často dost problém.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: ale proč by měla být celá ulice natazena jen z lamp? Umožnit aby se tam jedno auto pripichlo, ok, víc se bude muset hold potěšit novým přívodem.

    Jinak bych se netočil jen na těch lampach, podstata je v tom, že už nebudou procházet stavebním povolením.

    CUKI
    CUKI --- ---
    CUKI: A největší problém ale vidím v rezervaci příkonu pro tu danou ulici. To si prostě jen tak nevycucáš s prstu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Na jednu lampu to zavěsíš, ale ne na celou ulici, v tom vidím ten problém. V sérii je třeba celá ulice, jen ty přechodové odpory při pospojování jsou celkem divoké.

    MINDA83: 4x10 CYKY je podmínka připojovacích podmínek distributora a to ještě jen u Čezu. Někde stačí 4x6.
    To že je u elektroměru neznamená, že bude všude.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    MINDA83: to máš pravdu, na druhou stranu jsem viděl stejně silné vodiče ke dvou třem lampám...
    MINDA83
    MINDA83 --- ---
    Ono to dimenzování vedení je trochu složitější. Proč město platí za kabel CYKY 4X10, když se to jistí 3x16A, na což by stačila 5x2.5? Právě z důvodu bezpečnosti. Ty světla jsou smyčkovaný na stovky metrů i kilometry. Větší vzdálenost = větší odpor impedanční smyčky a to je důvod, proč se nemůže použít větší jištění.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Tak já bych k tomu ještě doplnil, že to vedení k lampám zaprvé není dimenzovano tak, že by sis řekl, že tam mám 5x 100w světel tak to budu jistit nějakým 1x3 ameprovym jističem, ale běžné se to jistí 3x10A, 3x16A. Na 3x16A je možné mít odběr nějakých 11kw. A to se nebavím o tom co tam je mnohde za vodiče a sešli by větší jištění, ale pro ty lampy to stačí.
    Druhá věc je, že když ty lampy přes den nesviti tak tam není napětí, takže by to bylo jen přes noc. Ale... Stačí instalovat lampu která bude mít senzor na světlo zabudovaný na sobě a může být pod šťávou pořád.

    Za mě to je umožnění přidat takovou zásuvku tam kde to síť umožňuje, bez nějakých razantních zásahu do rozvodů, případně do budoucna mít možnost spolu s lampám tahat silovinu ještě pro elektroauta a mít kam tu zásuvku umístit bez nějakých dalších složitosti.

    Ale stejně si myslím, že to je úprava spíše do budoucna a není potřeba
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    DZODZO: no pokud ti bezpecnost obyvatel neprijde jako dostatecny duvod tak se nedohodnem :) ... ok ... 80 milionu ? rozpocet prahy je tusim nekolik miliard. A halire delaji talire ... jen v dobe kdy se ulicni osvetleni zavadelo hadam nic jako detekce pohybu a podobne veci nebyly ... :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tam jde o to, že ty lampy (hlavě ten rozvod) není n takové výkony dimenzovaný. To je asi jako kdyby jsi udělal vývod z každého světla v chodbě (cca 40W) s tím že do každé té zásuvky tam pres den narveš nějakou výkonou svářečku :-)

    SHINIGAMI: 150 nevím, ale já píšu jen že ta žárovka má cca 100W. Malé sodíkovky se nepoužívají.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HONZAF: ale sviti ... "Jen za energii, která každý večer a noc pohání 130 tisíc pražských lamp, město ročně utratí kolem 80 milionů korun. Leckde se však svítí jen "pánu bohu do oken". Po mnoha ulicích a parcích totiž za celou noc neprojde jediný člověk, a lampy tak svítí na cestu maximálně veverkám a nočnímu ptactvu. Navíc i tam, kde je ruch větší, bývají rozsvícené lampy užitečné jen zlomek času, a spolupodílí se tak na světelném smogu."

    preto budu testovat inteligentne lampy ktore sa rozsvietia az ked budu potrebne
    HONZAF
    HONZAF --- ---
    DZODZO: lampy celou noc zbytecne FAKT nesviti ...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    SHINIGAMI: mohl bys mi dát odkaz na takovou, nalezl jsem pouze 118-130... Tak když říkáš že s klidem, předpokládám že to je standard
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: technicka, ta sodikova s klidem da 150lm/W :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to je len pre ilustraciu nejaky koncept, pises ze to mozes pekne rozhodit v sieti, tak mi napadlo ze bud to rozhodis medzi viac aut alebo medzi svetla a auta s tym, ze by tie svetla svietili o nieco menej
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tomu moc nerozumím, která moderní lampa má 5kW světlo? Při dnešní Led svítivosti kolem 100lm/W (většinou je to studená bílá) by to stačilo pro celé město. Běžná lampa má odběr cca kolem 100W (sodíkovka) a LED je na polovině. Tedy těch 5kW u mě odpovídá asi 200 lampám.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: jak jako rozhodit? da sa to rozhodit medzi 2 auta alebo napr. osvetlenie a auto, tie lampy stejne svietia naplno celu noc uplne zbytocne

    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: To už není tak tragický. Ostatně si ale myslím, že to stejně moc nepomůže. tedy respektive to může tu síť pěkně rozhodit. Předpokládám, že ve městech by nebylo do věci z každého sloupu na veřejné osvětlení vytáhnout 2 "zásuvky" kde by se auto mohlo dobíjet při parkování. Což je největší problém elektromobility. On by se tím vyřešil jeden základní problém a to že to auto není kde nabít po cestě. Velká část městských aut by totiž mohla mít nějakou ultra mrňavou baterii. Dojezd 50 Km by nemusel být problém. Tedy baterie 8-10kWh by bohatě stačila. Druhá věc, která s rozšířením a smysluplností elekromobility souvisí je vytvořit nějaký standard. Modulovost baterií, stejné napětí motorů a pod. Jinak to bude stále akorát pro lidi, kteří chtějí být In a nebo se jim vyplatí případná podpora.
    3tí věcí je, změnit design vozidel, aby se vyřešili jejich přednosti. Tedy hlavně jednoduchost.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI:
    "pomalé" střídavé nabíjecí stanice do výkonu 22 kW


    Stavba pomalých nabíjecích stanic v Česku výrazně zrychlí díky úpravě zákona | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/stavba-pomalych-nabijecich-stanic-v-cesku-vyrazne-zrychli-diky-uprave-zakona
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pomale by som tipoval nejaku trojfazu na 16A, t.j. okolo 11kW?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam