CUKI:
CYBERHIPPY: No zrovna jsem to sem chtěl napsat... změna je, že do Li-Ti baterky jde brzdit i kddyž je úplně nabitá a při jakékoliv rychlosti - zatímco s Li-Ion baterií se rekiuperační brždění odpojilo jednak kyž byla baterie nabitá cca na 90% kapacity (a v důsledku toho mi nejspíš někdy na jaře konečně shořel balancer a jedna séroe číánků) a jednak se odpojilo při překročení rychlosti cca 45 km/h (což je celkem nepřjemné - když se rozjíždíš z prudkého kopce a najednou s rostoucí rychlostí brzda zdánlivě selže - samozřejmě jde přibrzdit mechanickou brzdou, ale skoková akcelerace při 45 km/h fakt nebyla příjemná a vedlo to k tomu, že jsem z kopce měl strach nechávat to rozjet, což zase mělo i jiné důvody - moje kola jsou z různých důvodů fakt těžká...)
Ta Li-Ti baterie se mi zatím nějak "formátuje", tedy zajímavé je, že při nabíjení nabíječkou, která má naprázdno 56.4V se mi nejdřív začala zastavovat nabitá při napětí asi 53.5V naprázdno, pak 54.1V naprázdno, příště 54.2 a dnes ráno byla na 54.3V. Jestli to takhle půjde dál, tak budu muset přeprogramovat řídící jednotku motoru i MPPT solární dobíječku, které mají nastavený strop 54.6V :-)
Při brždění se podle mě neodpojuje při velkých rychlostech - schválně jsem to nechával hodně rozjet, i když budíky ještě zapojené nemám. Pouze to od určité rychlosti začne kontinuálně brzdit míň a míň - aspoň teda subejktivně, jaký tam teče proud, mi ukážou budíky. Není tam to skokové odpojení ochrany baterie (což by tu baterku mělo ničit míň, než Li-Ion, protože má zvládat obrovské nabíjecí proudy)
jinak jedna otáčka 26" kola jsou asi 2m, takže 200 rpm je 400m/min, což je asi 24 km/h. To by asi tak odpovídalo mé zkušenosti. Pochopitelně, rekuperaace má problém, že je nastavená na fixní max. proud, ne na tempomat, takže člověk musí pro různé sklony kopce různě přerušovaně brzdit, aby se mu to ani nezpomalovalo, ani nezrychlovalo.. bezpečná rychlost je pro každý sklon kopce subjektivně jiná, z relativně mírného kopce s dobrým nemám problém jet i s těžkým kolem přes 50 km/h, v prudkých serpentinách se bojím i při 30 km/h.