• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Rada hlavního města Prahy schválila Memorandum o spolupráci při umístění dobíjecích stanic na lampách veřejného osvětlení se společností Pražská energetika, a.s. http://www.hybrid.cz/praha-bude-mit-nabijeci-stanice-pro-elektromobily-v-poulicnich-lampach
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jak to bude s dotacemi na solární elektrárny? — Solární Novinky
    https://www.solarninovinky.cz/jak-to-bude-s-dotacemi-na-solarni-elektrarny/

    "Decentralizací výroby, tedy tím, že si domácnost vyrábí elektřinu v místě spotřeby, dosahujeme toho, že energie nemusí cestovat na dlouhé vzdálenosti. Tím pádem klesají nároky na distribuční soustavu, a s tím i náklady spojené s přenosem elektřiny. To je další důvod pro podporu výroby energie samotnými domácnostmi."
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERHIPPY: na stacionární systém určitě ok, tam se sledují jiné parametry... ale na tom kole z té váhy úplně nadšený nejsem. Sice tu váhu do budoucna chci ušetřit jinde, a pořád lepší než čínské e-scootery s olověnými bateriemi... ale stejně..
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    XCHAOS: ...jeden tento valecek (66160 2.3V 40Ah) vazi 1.25kg, takze 100kg to bude vazit bez spojovacieho materialu, ale vzhladom k tomu, ze to bude sluzit ako stacionarne uloziste, tak to absolutne nevadi... Su o kusok drahsie ako LiFePo4 ale maju lepsie elektricke vlastnosti i znesu velke cyklicke nabijeni-vybijeni, znesu i nizke teploty, takze mozu byt v nevytapene garazi... ;oD
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    oni tie lifepo tiez nie su ziadni drobeckovia, tie rackove moduly co mam su 24kg na kazdy 2,4kwh 2U modul
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERHIPPY: ...a jaká bude energetická hustota, tedy kolik těch 7 kWh váží? :-) I když samozřejmě, do garáže se to LTO hodí víc.. ale podle mě to pod 70 kg nebude :-)

    (To se docela divím, že Elon Musk, kterýmu teď chybí kapacita Li-AlNiCo a začíná do čínských Tesel 3 dávat LiFePO, nezačal tohle dávat do powerwallů už dávno.... do stacionárních instalací to dává fakt hodně smysl...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    daj potom foto ake je to velke dokopy
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    XCHAOS: ...do mojej solarnej elektrarnicky idem teraz narvat tieto LTO clanky ... 80ks zapojenych po 20 ks v serii a 4 paralelne pre 48V system ...vo vysledku 7360Wh nominalna kapacita... ;oD ...v garazi z nich udelam takovy POWER-WALL

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: no tak aby zabrala podpěťová ochrana jsem jí vybil jen jednou, ale pod 47V jí vybíjím běžně.

    Jako je to zajímavé. Štve mi nízká energetická hustota (jen asi 2x lepší než u olova) - ale je rozhodně impozantní, jak tvrdý je to zdroj (např. při jízdě do kopce - jako nový fenomén se mi přehřívá motor, či co...) a jak dobře se do ní dá rekuperačně brzdit.

    Paradoxně nemám pořád zprovozněný cycleanalyst, takže spoustu čísel odhaduju (např. ujeté km). V zásadě jsem dost spokojený, štve mi jenom to, že je poměrně těžká. Ovšem pro využití např. v ostrovním FV systému by podle mě byla úplně ideální...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jak hlbokych cykloch?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jinak moje LTO baterie stagnuje na 54.4V naprázdno, po několika dalších dobíjecích cyklech.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Smradlavé superkondenzátory z durianu?
    Ultracapacitors Might Have Bad Fruity Smell | Hackaday
    https://hackaday.com/2020/07/29/ultracapacitors-might-have-bad-fruity-smell/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    [ XCHAOS @ Elon Musk (SpaceX - Falcon / Dragon / Starship, Tesla Motors, Solarcity, Hyperloop, Neuralink, Starlink, Boring atd.) ]
    sem to chtěl dát sem... LTO který mám, teda má energetickou hustotu něco kolem 100 Wh/kg (no, na letadlo to není :-) Jinak teď se mi už nějak naformátovala a dobíjení se mi zastavuje na 54.4V naprázdno (což je fajn, protože to je kompatibilní s kolem naprogramovaným na 54.6V Li-Ion)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Technologie je založená na lithio-titanových bateriích (LTO)
    České dráhy představily krajům bateriové vlaky ÖBB, přemýšlí o nich v Pardubicích - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/...y-predstavily-krajum-bateriove-vlaky-obb-premysli-o-nich-v-pardubicich-55419/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI:
    CYBERHIPPY: No zrovna jsem to sem chtěl napsat... změna je, že do Li-Ti baterky jde brzdit i kddyž je úplně nabitá a při jakékoliv rychlosti - zatímco s Li-Ion baterií se rekiuperační brždění odpojilo jednak kyž byla baterie nabitá cca na 90% kapacity (a v důsledku toho mi nejspíš někdy na jaře konečně shořel balancer a jedna séroe číánků) a jednak se odpojilo při překročení rychlosti cca 45 km/h (což je celkem nepřjemné - když se rozjíždíš z prudkého kopce a najednou s rostoucí rychlostí brzda zdánlivě selže - samozřejmě jde přibrzdit mechanickou brzdou, ale skoková akcelerace při 45 km/h fakt nebyla příjemná a vedlo to k tomu, že jsem z kopce měl strach nechávat to rozjet, což zase mělo i jiné důvody - moje kola jsou z různých důvodů fakt těžká...)

    Ta Li-Ti baterie se mi zatím nějak "formátuje", tedy zajímavé je, že při nabíjení nabíječkou, která má naprázdno 56.4V se mi nejdřív začala zastavovat nabitá při napětí asi 53.5V naprázdno, pak 54.1V naprázdno, příště 54.2 a dnes ráno byla na 54.3V. Jestli to takhle půjde dál, tak budu muset přeprogramovat řídící jednotku motoru i MPPT solární dobíječku, které mají nastavený strop 54.6V :-)

    Při brždění se podle mě neodpojuje při velkých rychlostech - schválně jsem to nechával hodně rozjet, i když budíky ještě zapojené nemám. Pouze to od určité rychlosti začne kontinuálně brzdit míň a míň - aspoň teda subejktivně, jaký tam teče proud, mi ukážou budíky. Není tam to skokové odpojení ochrany baterie (což by tu baterku mělo ničit míň, než Li-Ion, protože má zvládat obrovské nabíjecí proudy)

    jinak jedna otáčka 26" kola jsou asi 2m, takže 200 rpm je 400m/min, což je asi 24 km/h. To by asi tak odpovídalo mé zkušenosti. Pochopitelně, rekuperaace má problém, že je nastavená na fixní max. proud, ne na tempomat, takže člověk musí pro různé sklony kopce různě přerušovaně brzdit, aby se mu to ani nezpomalovalo, ani nezrychlovalo.. bezpečná rychlost je pro každý sklon kopce subjektivně jiná, z relativně mírného kopce s dobrým nemám problém jet i s těžkým kolem přes 50 km/h, v prudkých serpentinách se bojím i při 30 km/h.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam