• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Technologie je založená na lithio-titanových bateriích (LTO)
    České dráhy představily krajům bateriové vlaky ÖBB, přemýšlí o nich v Pardubicích - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/...y-predstavily-krajum-bateriove-vlaky-obb-premysli-o-nich-v-pardubicich-55419/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI:
    CYBERHIPPY: No zrovna jsem to sem chtěl napsat... změna je, že do Li-Ti baterky jde brzdit i kddyž je úplně nabitá a při jakékoliv rychlosti - zatímco s Li-Ion baterií se rekiuperační brždění odpojilo jednak kyž byla baterie nabitá cca na 90% kapacity (a v důsledku toho mi nejspíš někdy na jaře konečně shořel balancer a jedna séroe číánků) a jednak se odpojilo při překročení rychlosti cca 45 km/h (což je celkem nepřjemné - když se rozjíždíš z prudkého kopce a najednou s rostoucí rychlostí brzda zdánlivě selže - samozřejmě jde přibrzdit mechanickou brzdou, ale skoková akcelerace při 45 km/h fakt nebyla příjemná a vedlo to k tomu, že jsem z kopce měl strach nechávat to rozjet, což zase mělo i jiné důvody - moje kola jsou z různých důvodů fakt těžká...)

    Ta Li-Ti baterie se mi zatím nějak "formátuje", tedy zajímavé je, že při nabíjení nabíječkou, která má naprázdno 56.4V se mi nejdřív začala zastavovat nabitá při napětí asi 53.5V naprázdno, pak 54.1V naprázdno, příště 54.2 a dnes ráno byla na 54.3V. Jestli to takhle půjde dál, tak budu muset přeprogramovat řídící jednotku motoru i MPPT solární dobíječku, které mají nastavený strop 54.6V :-)

    Při brždění se podle mě neodpojuje při velkých rychlostech - schválně jsem to nechával hodně rozjet, i když budíky ještě zapojené nemám. Pouze to od určité rychlosti začne kontinuálně brzdit míň a míň - aspoň teda subejktivně, jaký tam teče proud, mi ukážou budíky. Není tam to skokové odpojení ochrany baterie (což by tu baterku mělo ničit míň, než Li-Ion, protože má zvládat obrovské nabíjecí proudy)

    jinak jedna otáčka 26" kola jsou asi 2m, takže 200 rpm je 400m/min, což je asi 24 km/h. To by asi tak odpovídalo mé zkušenosti. Pochopitelně, rekuperaace má problém, že je nastavená na fixní max. proud, ne na tempomat, takže člověk musí pro různé sklony kopce různě přerušovaně brzdit, aby se mu to ani nezpomalovalo, ani nezrychlovalo.. bezpečná rychlost je pro každý sklon kopce subjektivně jiná, z relativně mírného kopce s dobrým nemám problém jet i s těžkým kolem přes 50 km/h, v prudkých serpentinách se bojím i při 30 km/h.
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: při 72V dost netypický napětí.
    95 a i 80% je dost vysoká účinnost. Furt přemýšlím mezi středovým motorem a do zadního kola...
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: mozes sa spitat na skusenosti s rekuperaciou s timto motorom XCHAOSe... testoval rekuperaciu s li-ion clankama a teraz jazdi a testuje rekuperaciu s LTO clankama... ja som s tim motorom robil labolatorne mereni (s ridici jednotkou OPEN VESC) ...kde najvyssiu ucinnost (95%) dosahuje v rozmedzi 142rpm az 260rpm (27Nm/48V), cca 80% je v rozmedzi 77rpm az 115rpm, dalej nad 260rpm uz ucinnost klesa... samotny motor dokaze generovat rekuperacne az 2000W pri 72V....
    CUKI
    CUKI --- ---
    Pojužel o tom výrobku se nedá najít v podstatě nic, ani co to má za ořech. Protože to že je v příslušenství sedmičková kazeta mě trochu dost znervóznuje, že na to nepůjde normální dospělá kazeta. :-(
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: To jsem nikde nenašel, takovou informaci, stejně jako jaká je účinnost té rekuperace. Nemáš alespoň nějakou představu?
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...ten motor v kole, od e-pohon.cz ma zasa tu vyhodu, ze sa s nim da rekuperovat.. to s pouzitim stredoveho pohonu nejde...

    https://www.e-pohon.cz/BLDC-motor-750-1000W-zadni-kolo-d186.htm
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: jo u fulla by to tak bylo
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: pokud je motor v zadnim kole = neodpruzena hmota
    v ramu = odpruzena

    hlavne pokud jsou odpruzeny, tak kola chces mit pro jizdni vlastnosti co nejlehci
    CUKI
    CUKI --- ---
    REDGUY: Hmm, no učili nás jiné čísla. Jen blbej sajrajt po průjezdu bahnem. Udělá klidně +10 až 15% co si pamatuju. Rozdíl mezi špatným a dobrým řetězem 7-10%, špatně zvolené převody to až 10+ (v té době se jezdilo na 3x9). A docela bych tomu i věřil. Ale je možné že technologie od té doby co jsem jezdil závody o něco pokročila...

    Ale otázkou je s čím to srovnáváme? Dá se najít někde výkonová charakteristika těch motorů? Nebo alespoň něco přibližnýho? Já měl pocit že otáčky u těchhle motorů nejsou zdaleka zas tak podstatné jako u spalovacích motorů.


    HERR_FLICK: S tím odpružením to moc nechápu, to tam bude nebo nebude tak jako tak ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pomaly pomalicky sa nam to dviha

    NTU vyvinulo perovskitový solární panel s nebývalou 18,1% účinností | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/...-vyvinulo-perovskitovy-solarni-panel-s-nebyvalou-18-1-ucinnosti/52560
    KEB
    KEB --- ---
    Stavba fotovoltaické elektrárny na střeše pražské PREFY v on-line přenosu - TZB-info
    https://m.tzb-info.cz/...7-stavba-fotovoltaicke-elektrarny-na-strese-prazske-prefy-v-on-line-prenosu
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: to nevim o co se opira, mozna o dost omezene moznosti konstrukce


    dalsi vec je, ze elektrokolo diky vaze budes v dost pripadech chtit mit odpruzeny, no a mit 5kg neodpruzeny hmoty (v pripade ze bys jen vyuzival jen elektropohon a nemel pedaly, ) navic dela zrovna na kole nemalej rozdil
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CUKI: V retezu, resp. celym drivetrainu jsou ztraty v radu jednotek procent. To za "dost velke" nepovazuju. Viz https://www.quora.com/How-much-energy-is-lost-in-a-bicycle-transmission-chain nebo https://www.velonews.com/gear/gear-issue-friction-differences-between-1x-and-2x-drivetrains/ .
    CUKI
    CUKI --- ---
    REDGUY: V řetězu jsou ztráty ale dost velké. Otázkou je jakou má výkonovou charakteristiku takovýto motor. To jsem nikde nenašel.
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: promiň nenapadlo mě, kolo.

    REDGUY: Hmm já měl pocit že má nějakou planetovou převodovku, ale asi tak koukám, že nemá. Koukal jsem třeba na tohle: https://www.e-pohon.cz/BLDC-motor-750-1000W-zadni-kolo-d186.htm
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: o jakej kole se bavis? bicyklu?
    kole na motorce, nebo aute?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CUKI: Lepsi efektivita diky prevodum? Kdyz jedes do kopce, muze jet na vyssich otackach. Plus bych rekl, ze bude lehci. Ztraty v retezu jsou minimalni, pokud se o nej aspon trochu staras.
    CUKI
    CUKI --- ---
    mám asi hloupej dotaz. Na jakém principu je založen fakt, že středový motor je účinnější než motor v zadním kole? Přeci by to mělo být naopak, protože přenáším tu sílu přímo na kolo a ne do řetězu...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    SHINIGAMI: že by si mě panáček dal do ignore?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam