• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    KEB: tak za a, já to chápu, protože tohle je realita půlky republiky mimo velká města a za b, sám jdi s ti posláním někoho do prdele někam
    KEB
    KEB --- ---
    LINKOS: no až bude třeba MHD reálně použitelnější s radostí ji budu využívat. Opravdu s radostí, ale moje realita je jiná já se MHD nedostanu 5km do práce. Protože to prostě nejde. Nedokážu se rozumným způsobem dostat k bratrancovi zkurvenych 50km pomocí MHD aby to netrvalo celý den a nestalo balík. Chápu externality, neboj, proto do té práce jezdím na kole a když mrzne je to super zážitek, doporučuji všem.

    Jezdíš každý den do práce v mrazu na kole? Jestli ne tak běž se svým kázáním doprdele
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    KEB: ale jádro jeho sdělení bylo přeci o tom, že nemůžeš počítat jen palivo. Máš opotřebení vozu, tedy díly a servis, ve městech parkovné atd... A to vůbec neberu v potaz nákup vozu. Tohle jsou přeci náklady který musíš taky započítat a to se vůbec nebavíme o takových věcech jako zábor prostoru ve městech, v krajině, zdravotní dopady, emise uhlíku... To všechno sebou masový automobilismus nese
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: s autem na plyn se dostaneš někam na 1,1kc na km. U delších tras rozhodně ano. U dojíždění 10km a víc určitě.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    More Than 500,000 Full Electric Cars Sold So Far This Year In Europe - Slashdot
    https://tech.slashdot.org/...228/more-than-500000-full-electric-cars-sold-so-far-this-year-in-europe
    CUKI
    CUKI --- ---
    CUKI: Tím nechci nějak říkat aby každej jezdil autem. Jen si myslím, že v zájmu všech by bylo potřeba něco udělat s tím, aby to motivovalo co nejvíc lidí. Osobně bych klidně platil MHD s daní i když to nepoužívám. Ale za ten výsledek by to stálo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tak já třeba jezdím autem a ne kamionem. Dlouhodobý průměr 5,6l (15let starý auto) Benzín 25,5Kč na Onu a máš to 1,43Kč/km To je 4,3Kč na těch 5km. Podle dnešních cen.

    50km tedy pro dva dělá 240Kč To dělá spotřebu 18,8l/100. To je slušnej stroj :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Mne sa auto neoplati na dojizdeni 50km denne financne neoplati ani ked jazdime s dcerou dvaja, len na phm by to vyslo 120 kc denne (nepocitam servis a parkovanie, lebo parkovat zdarma mozem tak 5km od prace), kdezto mhd s kartou nas oboch stoji necelych 1000 za mesiac, tym 3km za 5 korun co sa tu mihlo moc neverim
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: A jeden pojede vepředu 60 a všichni ostatní taky :-D Vždyť takto by se mohlo jezdit i normálně, ale je i to neprosaditelné. Až na nějaké výjimky si nedokážu představit, že by někde u dálnice vzniknul jen tak nový pruh z trolejemi. Na tohle jsou určeny koleje a stejně je nikdo moc nepoužívá.

    Ale elektroautobus, je prostě naprosto efektivní využití konkrétní velikosti bateríí. Nebudou muset být tak velké. Dobíjení na točnách, vše řízené jízdním řádem. Vše dopředu naplánovatelné. To není jako u auta, kde sic jezdíš furt stejnou cestu do práce, ale někdy to potřebuješ vzít jinak. nebo z práce něco vzít "po cestě" a ejhle už na to není šťáva. O výkendu na delší cestu jinam si budeš muset stejně syslit jiný auto..
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: u kamionu ti to jako bonus zlepsi jizdu na dalnici, vem si mit pro ne jeden pruh, troleje, pekne jeden kamion za druhym, zadny predjizdeni na kilometry, zadny smradek..
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: To jo ale v tom MHD je prostě ten přínos větší.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    LINKOS: ne, ale chodil jsem tam na gympl. Na ty rovine se neni cemu divit;).
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    LINKOS: jakože elektrifikace dálnic
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    SHINIGAMI: o elektrifikaci uvažovaly Němci pro kamióny, už si nejsem jist jestli to mají v plánu realizovat. Jsi od Hradce? Tam je taky hodně populární ježdění na kolech
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: tak je mozne ze po roce 2035 nekoupis nove auto :)
    Ja nepotrebuju zaruku, mne staci statistiky
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: to je fakt, u nas aspon zavedli busy na plyn, je to dost znat, kdyz je clovek pobliz. Blahy pameti v Hradci Kralove obcas jezdily trolejbusy s privesem, co je napajel, tam by se to dalo i vymenovat. Obecne mi trolejbus prijde jako malo pouzivana vec, takovy trolej-nakladaky na dalnici by byly super.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To nemůžeš brát vážně. To je jako kdybych řekl že běžný auto se spalovacím motorem dá přes pět míčů a životnost přes 50let není problém. Jen proto že nějakej Irv Gordon a jeho Volvo P1800 z roku 1966 do roku 2018 najelo 5150000Km :-D

    Mě zajímá za kolik se ta automobilka bez nějakých keců a výjimek neviditelným písmem postaví.
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: A to mi připomíná. Jestli je někde výhodné používat elektroauta. Tak v MHD.
    Nikde toho nenajezdíš tolik a tak stejnoměrné jízdy, které jsou navíc plné brzdění a rozjezdů. Každá linka má danou trasu, daný potřebný výkon. Je možné je programově dobíjet na ideálních místech (točna)...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vzdyt toho byly plne vsechny ev portaly, napr zde
    Million-Mile Batteries? They’re Coming
    https://www.autoweek.com/news/a34620676/million-mile-batteries-theyre-coming/
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: jo, kdyz jezdis obcas, platis vic, ale treba od nas pravidelne jezdi lidi autem do prace, pritom na litacku te to vyjde na +-40kc na den a pres den to jezdi dost huste. Pak je pri kazdy prilezitosti dalnice zasekana auty, hezky jeden ridic na jedno auto.
    KEB
    KEB --- ---
    SHINIGAMI: no ono to bylo tak že jsem jel za bratrancem o dalších 40km dál. To už bylo naprosto mimo realitu.

    CUKI: to se u nás řešilo nějaký rok zpátky. Nějaký úředník udělal zásah do jízdního řádu idsoku, rozhodil systém a lidí ze dne na den nedojeli do práce, protože spoje přestaly navazovat atd
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam