• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    LINKOS: ne, ale chodil jsem tam na gympl. Na ty rovine se neni cemu divit;).
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    LINKOS: jakože elektrifikace dálnic
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    SHINIGAMI: o elektrifikaci uvažovaly Němci pro kamióny, už si nejsem jist jestli to mají v plánu realizovat. Jsi od Hradce? Tam je taky hodně populární ježdění na kolech
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: tak je mozne ze po roce 2035 nekoupis nove auto :)
    Ja nepotrebuju zaruku, mne staci statistiky
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: to je fakt, u nas aspon zavedli busy na plyn, je to dost znat, kdyz je clovek pobliz. Blahy pameti v Hradci Kralove obcas jezdily trolejbusy s privesem, co je napajel, tam by se to dalo i vymenovat. Obecne mi trolejbus prijde jako malo pouzivana vec, takovy trolej-nakladaky na dalnici by byly super.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To nemůžeš brát vážně. To je jako kdybych řekl že běžný auto se spalovacím motorem dá přes pět míčů a životnost přes 50let není problém. Jen proto že nějakej Irv Gordon a jeho Volvo P1800 z roku 1966 do roku 2018 najelo 5150000Km :-D

    Mě zajímá za kolik se ta automobilka bez nějakých keců a výjimek neviditelným písmem postaví.
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: A to mi připomíná. Jestli je někde výhodné používat elektroauta. Tak v MHD.
    Nikde toho nenajezdíš tolik a tak stejnoměrné jízdy, které jsou navíc plné brzdění a rozjezdů. Každá linka má danou trasu, daný potřebný výkon. Je možné je programově dobíjet na ideálních místech (točna)...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vzdyt toho byly plne vsechny ev portaly, napr zde
    Million-Mile Batteries? They’re Coming
    https://www.autoweek.com/news/a34620676/million-mile-batteries-theyre-coming/
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: jo, kdyz jezdis obcas, platis vic, ale treba od nas pravidelne jezdi lidi autem do prace, pritom na litacku te to vyjde na +-40kc na den a pres den to jezdi dost huste. Pak je pri kazdy prilezitosti dalnice zasekana auty, hezky jeden ridic na jedno auto.
    KEB
    KEB --- ---
    SHINIGAMI: no ono to bylo tak že jsem jel za bratrancem o dalších 40km dál. To už bylo naprosto mimo realitu.

    CUKI: to se u nás řešilo nějaký rok zpátky. Nějaký úředník udělal zásah do jízdního řádu idsoku, rozhodil systém a lidí ze dne na den nedojeli do práce, protože spoje přestaly navazovat atd
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: Hele já když jsem byl malej, žádný auto jsme neměli a všechno jsme si vozili pěkně vlakem. Ostatně kdyby vlaky nezačali být jen pro vyšší třídu obyvatel, jezdím takto dodnes. Dneska sice peníze mám, ale vlaky už jezdí v úterý a únoru.
    MHD je bohužel dost nevychytaný, protože znám zase dost lidí, kteří přesedlali na auto z toho důvodu že je to vyjde levněji. O úspoře času nemluvě. Prostě si myslím že v dnešní digitální době není problém, řešit to MHD nějak komplexněji. I tady u Prahy je to dost naprd. Většina lidí jezdí z vnějšího kraje Prahy na tu vnitřní část a jízdenka stojí 40K. I kdyby jsi jel třeba jen 3km. Autem tě to stojí cca 5Kč a ušetříš hodinu na cestě.

    A to je ten lepší případ. Horší je MHD někde v okolních obcích. Kde to prostě sloučit nejde vůbec.

    Tyhle případy je třeba vychytat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to neviem, tahat sa niekam s plnym autom kramov nie je moja predstava dovolenky bohuzial, neviem si to predstavit
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: mozna by sis mel udelat predstavu, kolik mista zabere takovy zimni vybaveni pro celou rodinu, nebo vetsi stan se spacakama, paddleboardama pro mrnata ap.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jo to je taka ta klasika, ze maju ludia potrebu si na dovolenku sebou stahovat polku obyvacky, ale snad nie su taki uhodeni vsetci :)))
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    KEB: tohle beru, na druhou stranu kazdy rano pulka stredoceskyho kraje jede smer Praha, spousta tech mest a vesnic je v PIDu, spojeni dobry, jen ho pouzivat.

    DZODZO: nevim no, obvykle mame plny kufr veci, a ze ho ma Berlingo velkej, vlak fakt ne..

    DZODZO: pry staci nabourat a baterky vylitaji samy ven;).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    leaf 2: "And no, the battery still doesn't use liquid cooling, although it has a warranty for eight years or 100,000 miles against excessive loss of capacity."

    takze mozno tam dali akurat nejake vetracky ale proper chladenie to nema
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: a další generace?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: to je ale pre leaf 1. generacie, to su baterky bez thermal managementu preto tak odchadzaju
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Kde je ta výdrž milion mil? viz video DZODZO:
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: To je přesně to o čem mluvím. Nemají touhu zveřejnit cenu baterie. Jen výměna jednoho segmentu, stojí řádově stovky EUR!
    Záruka je ale jen na 8let a 160k Km a to jen taková že pokud to za tu dobu klesne pod 7 z 12 dílků (tedy 6 a méně). Tedy pokud budeš mít za 20 k Km kapacitu jen o málo nad povovic, tak furt dobrý...
    No nekup to
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam