• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: A to mi připomíná. Jestli je někde výhodné používat elektroauta. Tak v MHD.
    Nikde toho nenajezdíš tolik a tak stejnoměrné jízdy, které jsou navíc plné brzdění a rozjezdů. Každá linka má danou trasu, daný potřebný výkon. Je možné je programově dobíjet na ideálních místech (točna)...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: jo, kdyz jezdis obcas, platis vic, ale treba od nas pravidelne jezdi lidi autem do prace, pritom na litacku te to vyjde na +-40kc na den a pres den to jezdi dost huste. Pak je pri kazdy prilezitosti dalnice zasekana auty, hezky jeden ridic na jedno auto.
    KEB
    KEB --- ---
    SHINIGAMI: no ono to bylo tak že jsem jel za bratrancem o dalších 40km dál. To už bylo naprosto mimo realitu.

    CUKI: to se u nás řešilo nějaký rok zpátky. Nějaký úředník udělal zásah do jízdního řádu idsoku, rozhodil systém a lidí ze dne na den nedojeli do práce, protože spoje přestaly navazovat atd
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: Hele já když jsem byl malej, žádný auto jsme neměli a všechno jsme si vozili pěkně vlakem. Ostatně kdyby vlaky nezačali být jen pro vyšší třídu obyvatel, jezdím takto dodnes. Dneska sice peníze mám, ale vlaky už jezdí v úterý a únoru.
    MHD je bohužel dost nevychytaný, protože znám zase dost lidí, kteří přesedlali na auto z toho důvodu že je to vyjde levněji. O úspoře času nemluvě. Prostě si myslím že v dnešní digitální době není problém, řešit to MHD nějak komplexněji. I tady u Prahy je to dost naprd. Většina lidí jezdí z vnějšího kraje Prahy na tu vnitřní část a jízdenka stojí 40K. I kdyby jsi jel třeba jen 3km. Autem tě to stojí cca 5Kč a ušetříš hodinu na cestě.

    A to je ten lepší případ. Horší je MHD někde v okolních obcích. Kde to prostě sloučit nejde vůbec.

    Tyhle případy je třeba vychytat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to neviem, tahat sa niekam s plnym autom kramov nie je moja predstava dovolenky bohuzial, neviem si to predstavit
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: mozna by sis mel udelat predstavu, kolik mista zabere takovy zimni vybaveni pro celou rodinu, nebo vetsi stan se spacakama, paddleboardama pro mrnata ap.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jo to je taka ta klasika, ze maju ludia potrebu si na dovolenku sebou stahovat polku obyvacky, ale snad nie su taki uhodeni vsetci :)))
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    KEB: tohle beru, na druhou stranu kazdy rano pulka stredoceskyho kraje jede smer Praha, spousta tech mest a vesnic je v PIDu, spojeni dobry, jen ho pouzivat.

    DZODZO: nevim no, obvykle mame plny kufr veci, a ze ho ma Berlingo velkej, vlak fakt ne..

    DZODZO: pry staci nabourat a baterky vylitaji samy ven;).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    leaf 2: "And no, the battery still doesn't use liquid cooling, although it has a warranty for eight years or 100,000 miles against excessive loss of capacity."

    takze mozno tam dali akurat nejake vetracky ale proper chladenie to nema
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: a další generace?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: to je ale pre leaf 1. generacie, to su baterky bez thermal managementu preto tak odchadzaju
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Kde je ta výdrž milion mil? viz video DZODZO:
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: To je přesně to o čem mluvím. Nemají touhu zveřejnit cenu baterie. Jen výměna jednoho segmentu, stojí řádově stovky EUR!
    Záruka je ale jen na 8let a 160k Km a to jen taková že pokud to za tu dobu klesne pod 7 z 12 dílků (tedy 6 a méně). Tedy pokud budeš mít za 20 k Km kapacitu jen o málo nad povovic, tak furt dobrý...
    No nekup to
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: rodiče mé ženy bydlí v paneláku, kde bych si to tam nabil to netuším. Prostě cílovka to je stále pro velmi malou skupinu lidí. Ty krátké dojezdy do práce a pro ně se zase nekoncipujou auta. Malé krátké auto 4 sedačky s případným odstraněním /složením dvou zadních a větším úložném prostoru. Většina lidí má na tohle staré, spolehlivé a jednoduché auto za pár desítek tisíc. Tak aby to spolehlivě ujelo třebas 100km. 50 tam a 50 zpátky i v zimě. Kolik taková varianta u elektromobilu stojí?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: ist niekam na dovolenku dalej ako 500km vlastnym vozidlom je pre mna nocna mora, to radsej prenecham vlaku, tento rok som absolvoval jedinu 400km trasu do velkeho sarisa a stacilo mi na dalsi rok, to by som si raz za cestu na tej nabijacke aj zastavil ano :) ale su taki blazni co davaju praha - kosice napr. kazde 2 tyzdne, ale vacsinou to su mladi honici a nie rodiny s deckami, lebo trkotat sa tak daleko s deckami tak casto sa ti proste nechce ("kedy tam uz budeme?" - za to by si zabijal)
    KEB
    KEB --- ---
    SHINIGAMI: jj mýtus hromadné dopravy. Před měsícem jsem jel v sobotu z Prostějova do Vyškova cca 20km. Autem 15 minut. Vlakem jsem musel vstávat o pěti ráno, abych mohl jet napřímo a nemusel najet bůhví kolík km bokem. Cena 61kc tam. Autem polovina tam i zpět.

    To opravdu hodně nahrává autům s malým dojezdem tyhle výhody MHD.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: cennik neviem, videl som o tom iba nedavno video, napr. u tesly s tou zabudovanou baterkou do konstrukcie vozidla toto asi moc dobre nepojde, tam ta baterka musi ozaj vydrzat :)

    Servis a výmena batérie v elektromobile. Toto je realita - volant.tv next
    https://www.youtube.com/watch?v=6jFWWJtYZyA
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    SHINIGAMI: tak ona ne všude je dostupnost MHD taková jako ve velkých městech. A ano, dneska jsou běžné dvě auta a jedno by klidně mohlo mít dojezd 100km, případně si člověk může na dovolenou jednou za rok půjčit auto. Těch lidí co to mají k rodičům 300,400,1000km bude naprostý minimum. A na víkend můžeš pocitat s tím že si ho zase nabiješ
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    LINKOS: Pokud nedejboze nechteji jet na dovolenou/hory/na vikend k rodicum do nejake zadele atp. ale to v podstate nikdo nedela ;) Ale na tu praci maji idealni nejake to druhe elektro pidi vozitko. Aspon ti, co trpi obsesi, ze nemuzou pouzit hromadnou dopravu.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: bezpečnost, CUKI bezpečnost. Nj, jenže to máš sto tisíc tamhle sto tisíc tamhle a najednou zjistíš, že jsi na tom samém co to prodávají ostatní.
    SHINIGAMI: opět, zvyk naprosté většiny lidí je jezdit 20km do práce. Nároky na 300,500 1000km na jeden zátah je pro většinu lidí k ničemu
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: A vydrží? Pokud bude záruka podobná jako u panelů. Že mi garantují že 200 000 (nebo 10let) bude 95% kapacity za 500 000 (nebo 20let) bude 90%,... Jinak nová baterie, tak bych s tím problém neměl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam