• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: A jeden pojede vepředu 60 a všichni ostatní taky :-D Vždyť takto by se mohlo jezdit i normálně, ale je i to neprosaditelné. Až na nějaké výjimky si nedokážu představit, že by někde u dálnice vzniknul jen tak nový pruh z trolejemi. Na tohle jsou určeny koleje a stejně je nikdo moc nepoužívá.

    Ale elektroautobus, je prostě naprosto efektivní využití konkrétní velikosti bateríí. Nebudou muset být tak velké. Dobíjení na točnách, vše řízené jízdním řádem. Vše dopředu naplánovatelné. To není jako u auta, kde sic jezdíš furt stejnou cestu do práce, ale někdy to potřebuješ vzít jinak. nebo z práce něco vzít "po cestě" a ejhle už na to není šťáva. O výkendu na delší cestu jinam si budeš muset stejně syslit jiný auto..
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: u kamionu ti to jako bonus zlepsi jizdu na dalnici, vem si mit pro ne jeden pruh, troleje, pekne jeden kamion za druhym, zadny predjizdeni na kilometry, zadny smradek..
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: To jo ale v tom MHD je prostě ten přínos větší.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    LINKOS: ne, ale chodil jsem tam na gympl. Na ty rovine se neni cemu divit;).
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    LINKOS: jakože elektrifikace dálnic
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    SHINIGAMI: o elektrifikaci uvažovaly Němci pro kamióny, už si nejsem jist jestli to mají v plánu realizovat. Jsi od Hradce? Tam je taky hodně populární ježdění na kolech
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: tak je mozne ze po roce 2035 nekoupis nove auto :)
    Ja nepotrebuju zaruku, mne staci statistiky
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: to je fakt, u nas aspon zavedli busy na plyn, je to dost znat, kdyz je clovek pobliz. Blahy pameti v Hradci Kralove obcas jezdily trolejbusy s privesem, co je napajel, tam by se to dalo i vymenovat. Obecne mi trolejbus prijde jako malo pouzivana vec, takovy trolej-nakladaky na dalnici by byly super.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To nemůžeš brát vážně. To je jako kdybych řekl že běžný auto se spalovacím motorem dá přes pět míčů a životnost přes 50let není problém. Jen proto že nějakej Irv Gordon a jeho Volvo P1800 z roku 1966 do roku 2018 najelo 5150000Km :-D

    Mě zajímá za kolik se ta automobilka bez nějakých keců a výjimek neviditelným písmem postaví.
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: A to mi připomíná. Jestli je někde výhodné používat elektroauta. Tak v MHD.
    Nikde toho nenajezdíš tolik a tak stejnoměrné jízdy, které jsou navíc plné brzdění a rozjezdů. Každá linka má danou trasu, daný potřebný výkon. Je možné je programově dobíjet na ideálních místech (točna)...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vzdyt toho byly plne vsechny ev portaly, napr zde
    Million-Mile Batteries? They’re Coming
    https://www.autoweek.com/news/a34620676/million-mile-batteries-theyre-coming/
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: jo, kdyz jezdis obcas, platis vic, ale treba od nas pravidelne jezdi lidi autem do prace, pritom na litacku te to vyjde na +-40kc na den a pres den to jezdi dost huste. Pak je pri kazdy prilezitosti dalnice zasekana auty, hezky jeden ridic na jedno auto.
    KEB
    KEB --- ---
    SHINIGAMI: no ono to bylo tak že jsem jel za bratrancem o dalších 40km dál. To už bylo naprosto mimo realitu.

    CUKI: to se u nás řešilo nějaký rok zpátky. Nějaký úředník udělal zásah do jízdního řádu idsoku, rozhodil systém a lidí ze dne na den nedojeli do práce, protože spoje přestaly navazovat atd
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: Hele já když jsem byl malej, žádný auto jsme neměli a všechno jsme si vozili pěkně vlakem. Ostatně kdyby vlaky nezačali být jen pro vyšší třídu obyvatel, jezdím takto dodnes. Dneska sice peníze mám, ale vlaky už jezdí v úterý a únoru.
    MHD je bohužel dost nevychytaný, protože znám zase dost lidí, kteří přesedlali na auto z toho důvodu že je to vyjde levněji. O úspoře času nemluvě. Prostě si myslím že v dnešní digitální době není problém, řešit to MHD nějak komplexněji. I tady u Prahy je to dost naprd. Většina lidí jezdí z vnějšího kraje Prahy na tu vnitřní část a jízdenka stojí 40K. I kdyby jsi jel třeba jen 3km. Autem tě to stojí cca 5Kč a ušetříš hodinu na cestě.

    A to je ten lepší případ. Horší je MHD někde v okolních obcích. Kde to prostě sloučit nejde vůbec.

    Tyhle případy je třeba vychytat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to neviem, tahat sa niekam s plnym autom kramov nie je moja predstava dovolenky bohuzial, neviem si to predstavit
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: mozna by sis mel udelat predstavu, kolik mista zabere takovy zimni vybaveni pro celou rodinu, nebo vetsi stan se spacakama, paddleboardama pro mrnata ap.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jo to je taka ta klasika, ze maju ludia potrebu si na dovolenku sebou stahovat polku obyvacky, ale snad nie su taki uhodeni vsetci :)))
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    KEB: tohle beru, na druhou stranu kazdy rano pulka stredoceskyho kraje jede smer Praha, spousta tech mest a vesnic je v PIDu, spojeni dobry, jen ho pouzivat.

    DZODZO: nevim no, obvykle mame plny kufr veci, a ze ho ma Berlingo velkej, vlak fakt ne..

    DZODZO: pry staci nabourat a baterky vylitaji samy ven;).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    leaf 2: "And no, the battery still doesn't use liquid cooling, although it has a warranty for eight years or 100,000 miles against excessive loss of capacity."

    takze mozno tam dali akurat nejake vetracky ale proper chladenie to nema
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: a další generace?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: to je ale pre leaf 1. generacie, to su baterky bez thermal managementu preto tak odchadzaju
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam