• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Temelín slaví kulaté výročí. Před dvaceti lety dodal první elektřinu - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...lektrina-jaderna-elektrarna-reaktor-cez.A201220_181149_budejovice-zpravy_neb

    Snad nam jeste tech aspon 40 let vydrzi:)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Fotovoltaická elektrárna s nejvyšším povoleným výkonem v LDS na Slovensku byla úspěšně otestována
    https://oenergetice.cz/...ektrarna-nejvyssim-povolenym-vykonem-lds-slovensku-byla-uspesne-otestovana
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO:
    XCHAOS: U architektury, je většinou snazší uspořit těch 10% jinak. U nových staveb se dá dostat i desítky procent původní (běžné) energetické náročnosti kvalitním projektem.
    FVE pomůže, ale problém je jinde.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: no ale to je právě to: desetina spotřeby je děsně málo :-( měli bychom navrhnout architekturu takových center, které bude stačit 10x méně energie.
    FATALLUBA
    FATALLUBA --- ---
    DZODZO: Četnost revize určuje revizní technik na základě normy a protokolu o určení vnějších vlivů ve zkratce.
    Samozřejmě můžeš revidovat v periodě kratší, ale to se Ti zřejmě dost prodraží.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pisali mi ze kazde 3 roky no ale mozno si to mozes objednat aj castejsie, neviem ci to je nejako zo zakona, ja im poviem aby mi hlavne checkli kabely pod strechou, lebo jak nam tam behaju tie mysi a kuny tak mam furt strach az to neohryzu :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    po kolika letech to je? 3?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    buduci rok ma caka revize elektrarny, tak keby ste chceli mat aspon ramcovu predstavu:

    Cena revize+servis : 3400 kč bez DPH
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vybavit taku nejaku fve na poli to neni len tak, moze sa k tomu vyjadrit mraky lidi, ale aspon konecne viem aky ma vykon ta elektrarna co maju vo vedlajsej vesnici

    https://www.oumoutnice.cz/resources/upload/data/U214_FVE_zahriz0001.pdf
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    do buducna takto, aby to nebol unikat, ale standard...

    Proměna Futura v Brně: na střeše postavili elektrárnu, pokryje desetinu spotřeby - Brněnský deník
    https://brnensky.denik.cz/...t-strechu-centra-futurum-pokryva-fotovoltaicka-elektrarna-20201215.html
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PER2: pekny, v nejblizsich peti letech (?) chtej postavit sto takovech stanic, takze 600MWh jen jejich uloziste v UK, to je uzasny
    PER2
    PER2 --- ---
    TOXICMAN: bohuzel ne,no taky bych je rad videl :)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PER2: neměl bys díly 3-6?
    PER2
    PER2 --- ---
    GRIDSERVE's Electric Forecourt WORLD EXCLUSIVE | 100% Independent, 100% Electric
    http://www.youtube.com/watch?v=FoN4WCpuxHY
    PER2
    PER2 --- ---
    Engineering the World’s Fastest Solar Race Cars
    http://www.youtube.com/watch?v=R_lVdrHnbYo
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tak máš jezdit trochu míň žravým autem :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: ja si myslim, ze s 2,3 som na tom so spotrebou 8,0 este dost dobre, nie som ziadny zavodnik, moje brzdy su casto rezave od toho ako malo ich pouzivam :)

    Benzinverbrauch: Mazda - 6 - Spritmonitor.de
    https://www.spritmonitor.de/...=2&fuelsort=9&constyear_s=2003&constyear_e=2007&gearing=1&powerunit=2
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    CUKI: bych to zas tak neprehanel;) 30 let zpet jsem se bavil kazdodennim dojizdnim do skoly a v zime bylo bezny tak velky zpozdeni, ze jeden vlak proste nahradil ten, co mel jet po nem. Proti tomu je to dneska nadhera, pokud nejsou nejake kalamity.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: Mám na mysli třeba 19.století :-) Nebo možná začátek 20tého, nevím. Možná ne u nás. Byly ale období lidské historie, kdy se věci děly tak nějak hladce a podle plánu. Kultura dopravních zácp je taková svérázná. Podle mě by hodně toho mohly řešit třeba mobily, a home office přes internet, že lidi zjistí, že nemusí nutně sedět v kanclu, ale prostě někde, kde jsou schopni reagovat na podněty, a že takových lidí bude víc a víc... stejně ty zácpy ustupujou pomaleji, než bych čekal a vytvářely se dokonce i v teď v éře koronaviru, kdy teoreticky byl skoro zákaz vycházení, proboha! (a jezdit kamkoliv stejně nikdo nezakázal)

    Zácpy nevyřeší ani elektromobilita, teoreticky by je vyřešily samořídící auta, kdyby spolu nějak komunikovala, ale pro cestující by pak byla obrovská nuda čekat, až je samořídící auto doveze někam třicítkou (protože nemá cenu spěchat, protože zabookovaný slot na hlavní silnici je stejně až třeba za 15 minut...). Já si myslím, že kdyby se to zanalyzovalo ekonomicky, tak zábor veřejné komunikace o určité šířce pro jízdu určitou rychlostí má svojí hodnotu, a i když spotřební daň na pohonné hmoty to částečně pokrývá, tak prostě jde o vzácnost toho zdroje: dnes se to řeší tím, že vzácný zdroj je čas těch lidí a tím, že v té zácpě uváznou, tak vlastně platí skutečnou cenu za individuální dopravu, která je vždy vyšší, než se zdá - kdyby se ten přístup na dálnice dražil a ve špičce byla jízda po dálnici prostě výrazně dražší, zácpy by zmizely - ale lidi by to nenáviděli (v podstatě podobně funguje systém placených dálnic v západních zemích, akorát tady by ta cena nebyla ani tak podle km, jako podle konkrétního úseku v koknkrétním dením čase).

    MHD nebo carsharing nevyřeší všechno, já se domnívám, že skutečná individální mobilita je elektrokolo, ale to je jen pro jednoho a ještě ne za každého počasí. Pořád vidím nejlepší šance v té elektromobilitě, tady by se mi líbilo výrazné snížení hmotnosti vozidel, které by se ale mělo dít plošně, protože malá lehká auta mezi dvoutunovými limuzínami budou pro své uživatele dost riskantní v případě nehody...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam