• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    LINKOS: ja bych celkem rad rychle nabyl elektromobil, co by se rychle nabil.. nepouzijes to vzdy, wle je to vyhoda, uz jen kvuli chlazeni a lepsi architenkture baterie, tzn vetsi zivotnosti pri beznym uziti
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    SHINIGAMI: takovej mobil si davno muzes koupit.. treba xiaomi mi 10 ultra, co ma 2 baterie a nabije se, nez dosnidas (120W)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    SHINIGAMI: ja si ani nejsem jistý jestli to je pro nás žádoucí, aby se elektromobil takhle rychle nabyl. Na druhou stranu jako akumulátor co bude zachytavat špičky mi to přijde docela praktický, tak uvidíme jestli se jim s tím povede pohnout.
    PER2
    PER2 --- ---
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    LINKOS: K výrobě elektromobilů se skutečně pětiminutovým nabíjením však povede ještě dlouhá cesta, která bude mimo jiné znamenat i nutnost výstavby ještě výkonnějších nabíječek.

    Ale kdyby nic, tak mit mobil, co se nabije, nez se clovek nasnida, by nebylo spatne :).
    PER2
    PER2 --- ---
    LINKOS: puvodne jsem to sem chtel dat, ale pak jsem to smazal, kdyz jsem patral dal, tak o tech baterkach je nulovy info, jsem zvedav, jestli o nich jeste nekdy uslysime :)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Izraelský StarDot už vyrábí baterie, které lze nabít za 5 minut | auto.cz
    https://www.auto.cz/izraelsky-stardot-uz-vyrabi-baterie-ktere-lze-nabit-za-5-minut-137723
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak to by na to musel někdo taky přistoupit, protože ani EU ani USA se bez Číny už dávno neobejde. Ostatně když vidíš jak funguje dosavadní celní politika, tak je jasné, že to nemůžeme vymáhat ani bez tohoto cla.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: a proto potřebujeme uhlíkové clo. Dokud země neprokáže nezávislou studií (ideálně evropských institucí) že má čistý energetický mix, tak se uvalí clo jakoby byla 100% uhelná... a hned se uvidí kde se vyplatí vyrábět :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tak "ojetá auta míří z rozvinutých zemí do těch rozvojových, kde zhoršují tamní emisní bilanci" Tohle může napsat někdo kdo v těch rozvojových zemích nikdy nebyl.
    Protože i kdyby to nové auto bylo sebeúspornější, tak nemá šanci být tak efektivně využito jako právě v těch rozvojových zemích.
    Tam si nikdo nevozí jen svojí prdel někam, kam dojde pěšky. Oni pokud do toho auta vlezou, tak s nima v tom autě bude celá vesnice a přestěhují k tomu ještě nejbližšího souseda. :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: ale nikde sa tam ani nepise ze to nie je obrazek z lithioveho dolu, takze citatel uz si podvedome vytvori v mysli obraz a bude si to asociovat s niecim co nie je pravda

    napr. tuto pisu:

    Vývoz ojetých automobilů je také globální problém - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vyvoz-ojetych-automobilu-je-take-globalni-problem

    "Zbavit se starého a vyměnit jej za nový model je všední realitou a to, jestli si náhradou pořídíte elektromobil anebo těžkotonážní SUV zatím velkou roli nehraje. Proč? Protože tu funguje velmi rozsáhlý mezinárodní trh s ojetými vozy. Váš starý čmoudící automobil totiž ze silnice nezmizí. Jen změní řidiče. Což se na první pohled nemusí jevit úplně zle: šetří se tím už jednou vydaný materiál, auta se dojíždí až do úplného konce životnosti. Horší je, že ojetá auta míří z rozvinutých zemí do těch rozvojových, kde zhoršují tamní emisní bilanci."

    ked si kupis elektromobil, tak uz z jeho vyfuku dalsie emisie nejdu, ked ho predas dalej do rozvojovych zemi... ked si kupis coudici SUV a posles ho dalej do rozvojovej zeme, tak stale bude coudit tam, takze je to ekvivalent zbavenia sa sucasneho coudiciho auta

    su to take drobne nuancie v texte, ktore ti ale formuju nazor a ked sa nad tym nezamyslis, ze to co sa tam pise je nezmysel, tak budes zit v omyle
    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB:
    WARBABY8:
    DZODZO:
    Já myslím, že to není tak černobílé.
    Na jednu stranu je šílené co dokáže vyplodit loby spalovacích motorů, na druhou stranu zastánci elektromobilismu a jiných alternativ nedělají nic jiného.

    Jinak pěkný článek byl v nedávné době o těžbě a výrobě v Německu (potažmo EU). Závěr byl takový že přesun těchto technologií do Číny je pro zemi asi 10x horší, než kdyby ty špinavé procesy zůstali tam kde jsou. Protože jediné co se změní, je tabulková hodnota "čistoty" té EU na úkor 10x horšímu dopadu pro celou Zemi. Tomu říkám ekologie :-D
    I ta Čína se mění, ale pořád je ten rozdíl naprosto propastný.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: Tak tam se nikde nepíše, že je to obrázek z lithiového dolu. Dneska obecně obrázky u článků mají spíš makrketingový význam. Jinak těžbu vzácných kovů obecně považuji za dost neekologickou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: no za vsetky fakty mi udrela hned do oci ta fotografia, ktora je teda zo zlatej bane a nie z lithiovej ktore sa takto netazi zejo, tieto zavadzajuce fotky z medenych a inych bani ktore sa vydavaju za lithiove sa casto objavuje v tychto senzacnych clankoch

    https://www.abc.net.au/...7-14/miner-investigated-for-hypersaline-water-spill-onto-farmland/12443314
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    to tam sice napsané je, ale standardně se to tady nediskutuje. V Elektromobilech je víc lidí co se problematice elektromobilů věnuje aktivně (jak napovídá název), proč se tomu tak bráníš? :)
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JIMIQ: Díky za věcnou argumentaci. Jinak pokud je to off topic, tak by nevím proč se v názvu auditka objevuje "Elektrick bike,cars,"

    KEB: Tak já netvrdím, že spalovací motory v autech tu budou dalších 200 let, ale momentální "zelená" politika není vůbec tak zelená, jak se prezentuje.
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: klid, nebuďme na něj zlí. Pokud chceme akumulovat do baterek řešíme podobné problémy.

    WARBABY8: momentálně ničím, pak až začnou baterie odcházet dá se použít recyklat to platí i pro ten kobalt

    Uhelná energetika činy začíná taky ustupovat protože Číňani dekarboniuji co to dá.

    Žádná transformace není bezbolestná...

    Nehledě na to, že těžba ropy a uhlí devastuje přírodu taky a na rozdíl od lithia se spálená ropa recyklovat nedá.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tady jsme offtopic, na nyxu je auditko elektromobily, tak se s tím přesuň tam
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JIMIQ: A 37% lithia ti nepřijde jako celkem zásadní podíl? A čím nahradíš lithium? Pořád to nic nemění na tom, že ten článek je o "čistotě" elektromobility.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Čína vyrábí 7% kobaltu, takže Evropa je ENORMNĚ závislá na Číně? Tenhleten výrokový veletoč by záviděli i Zeman s Babišem. Nemluvě o tom, že od kobaltu se ustupuje a další generace elektromobilů už ho nebude používat vůbec. Mám pokračovat? Nechce se mi ten článek číst celý
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam