• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: NJN, zas takový výkřik do tmy technologie SSB je tu s námi mnoho desetiletí. Navíc cca před deseti lety vstoupil do Quantumscape i VW, ale pořád je to u ledu. V roce 2017 Toyota...
    "revoluční na tech bateriích je že nepotřebují tekutý ani gelový elektrolyt, tím snižují hmotnost na Kg. Nicméně pevný elektrolyt už tu byl několikrát a vždy se od něj zatím ustoupilo, protože snižoval cyklovatelnost baterií.
    Dál materiály na anodu i katodu byl většinou velice drahý. Některé z těchto prvků brzy odsoudíme jako nebezpečné.
    Jako přeji si aby kterákoliv firma (Toyotě z nich fandím nejvíc) přišla opravdu s něčím průlomovým. Ale dost se obávám, že k většímu rozšíření zase nedojde.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Toyota Plans Revolutionary Solid State Battery for 2021
    https://www.youtube.com/watch?v=G01xv1RyRVw
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The US Government's Entire 645,000-Vehicle Fleet Will Go All-Electric - Slashdot
    https://hardware.slashdot.org/...the-us-governments-entire-645000-vehicle-fleet-will-go-all-electric
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak já hlavně myslím že od 2025 ty lepší auta budou mít 1000km dojezd a dobít 20% - 80% za 15 minut (t.j. 600km/15minut) bude stačit
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: Je otázka co do toho započítávají. Největší problém je v akumulaci té extra energie. Protože tohle tu síť musí dost rozhodit.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    WARBABY8: tak napríklad nabíjecí stanice Siemens Sicharge D (max. výkon 300kW, podporuje napětí od 150 do 1 000 V, účinnost > 95.5% rated, > 96% peak )

    SICHARGE-D | Siemens eMobility charging | Siemens Global
    https://new.siemens.com/...bal/en/products/energy/medium-voltage/solutions/emobility/sicharge-d.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: tak bude mít dobíjecí stanice nějakou baterii nebo setrvačník....
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    Mě by docela zajímala účinnost takového nabíjení. O tý se v kontextu s rychlonabijenim kupodivu nikdy moc nemluví.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: No hlavně co to udělá s tou baterií, životnost ji to podle mě určitě nepřidá. Výhodu natankování za 5min chápu, ale rozvodné sítě z toho taky budou na prášky. To budou špičky jak prase. To je přesně to co naše rozvodná síť s obnovitelnými zdroji potřebuje.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    LINKOS: ja bych celkem rad rychle nabyl elektromobil, co by se rychle nabil.. nepouzijes to vzdy, wle je to vyhoda, uz jen kvuli chlazeni a lepsi architenkture baterie, tzn vetsi zivotnosti pri beznym uziti
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    SHINIGAMI: takovej mobil si davno muzes koupit.. treba xiaomi mi 10 ultra, co ma 2 baterie a nabije se, nez dosnidas (120W)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    SHINIGAMI: ja si ani nejsem jistý jestli to je pro nás žádoucí, aby se elektromobil takhle rychle nabyl. Na druhou stranu jako akumulátor co bude zachytavat špičky mi to přijde docela praktický, tak uvidíme jestli se jim s tím povede pohnout.
    PER2
    PER2 --- ---
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    LINKOS: K výrobě elektromobilů se skutečně pětiminutovým nabíjením však povede ještě dlouhá cesta, která bude mimo jiné znamenat i nutnost výstavby ještě výkonnějších nabíječek.

    Ale kdyby nic, tak mit mobil, co se nabije, nez se clovek nasnida, by nebylo spatne :).
    PER2
    PER2 --- ---
    LINKOS: puvodne jsem to sem chtel dat, ale pak jsem to smazal, kdyz jsem patral dal, tak o tech baterkach je nulovy info, jsem zvedav, jestli o nich jeste nekdy uslysime :)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Izraelský StarDot už vyrábí baterie, které lze nabít za 5 minut | auto.cz
    https://www.auto.cz/izraelsky-stardot-uz-vyrabi-baterie-ktere-lze-nabit-za-5-minut-137723
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak to by na to musel někdo taky přistoupit, protože ani EU ani USA se bez Číny už dávno neobejde. Ostatně když vidíš jak funguje dosavadní celní politika, tak je jasné, že to nemůžeme vymáhat ani bez tohoto cla.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: a proto potřebujeme uhlíkové clo. Dokud země neprokáže nezávislou studií (ideálně evropských institucí) že má čistý energetický mix, tak se uvalí clo jakoby byla 100% uhelná... a hned se uvidí kde se vyplatí vyrábět :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tak "ojetá auta míří z rozvinutých zemí do těch rozvojových, kde zhoršují tamní emisní bilanci" Tohle může napsat někdo kdo v těch rozvojových zemích nikdy nebyl.
    Protože i kdyby to nové auto bylo sebeúspornější, tak nemá šanci být tak efektivně využito jako právě v těch rozvojových zemích.
    Tam si nikdo nevozí jen svojí prdel někam, kam dojde pěšky. Oni pokud do toho auta vlezou, tak s nima v tom autě bude celá vesnice a přestěhují k tomu ještě nejbližšího souseda. :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: ale nikde sa tam ani nepise ze to nie je obrazek z lithioveho dolu, takze citatel uz si podvedome vytvori v mysli obraz a bude si to asociovat s niecim co nie je pravda

    napr. tuto pisu:

    Vývoz ojetých automobilů je také globální problém - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vyvoz-ojetych-automobilu-je-take-globalni-problem

    "Zbavit se starého a vyměnit jej za nový model je všední realitou a to, jestli si náhradou pořídíte elektromobil anebo těžkotonážní SUV zatím velkou roli nehraje. Proč? Protože tu funguje velmi rozsáhlý mezinárodní trh s ojetými vozy. Váš starý čmoudící automobil totiž ze silnice nezmizí. Jen změní řidiče. Což se na první pohled nemusí jevit úplně zle: šetří se tím už jednou vydaný materiál, auta se dojíždí až do úplného konce životnosti. Horší je, že ojetá auta míří z rozvinutých zemí do těch rozvojových, kde zhoršují tamní emisní bilanci."

    ked si kupis elektromobil, tak uz z jeho vyfuku dalsie emisie nejdu, ked ho predas dalej do rozvojovych zemi... ked si kupis coudici SUV a posles ho dalej do rozvojovej zeme, tak stale bude coudit tam, takze je to ekvivalent zbavenia sa sucasneho coudiciho auta

    su to take drobne nuancie v texte, ktore ti ale formuju nazor a ked sa nad tym nezamyslis, ze to co sa tam pise je nezmysel, tak budes zit v omyle
    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB:
    WARBABY8:
    DZODZO:
    Já myslím, že to není tak černobílé.
    Na jednu stranu je šílené co dokáže vyplodit loby spalovacích motorů, na druhou stranu zastánci elektromobilismu a jiných alternativ nedělají nic jiného.

    Jinak pěkný článek byl v nedávné době o těžbě a výrobě v Německu (potažmo EU). Závěr byl takový že přesun těchto technologií do Číny je pro zemi asi 10x horší, než kdyby ty špinavé procesy zůstali tam kde jsou. Protože jediné co se změní, je tabulková hodnota "čistoty" té EU na úkor 10x horšímu dopadu pro celou Zemi. Tomu říkám ekologie :-D
    I ta Čína se mění, ale pořád je ten rozdíl naprosto propastný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam