• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: výhovorky. ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: nikde nepisem, ze by to bolo horsie, iba pisem na zamyslenie "predstavte si", ze si predstavis demagogiu, to by mi nenapadlo :)

    keby chcem demagogiu, tak samozrejme napisem, ze keby to bola autonomna tesla semi tak by sa to nestalo, lebo by stihla ubrzdit :D
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Tak tak;)

    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: Promiň, ale tohle už je strašná demagogie a nesmysl. Vodík je lehký plyn a v případě úniku se velmi rychle rozptýlý ve vzduchu. V případě požáru s velkou pravděpodobností dojde spíše k vyhoření podobně třeba jako u LPG než k výbuchu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco ku vodiku, predstavte si, ze by to bola nadrz vodiku ako by to asi vypadalo, ked takto blafne nejake beno

    That massive explosion was billions of miniature explosions that were destined to occur within the engines of thousands of cars.

    CCTV captures moment tanker truck explodes in Italy
    https://www.youtube.com/watch?v=jRbYWML8EO8
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: No z přebitků si přestavuju, že by se vyráběla právě ta pasta. Jak je to složité a co je k tomu potřeba to vůbec netuším. Kontinuální výroba bude asi problém. Na druhou stranu asi ne takový. Prostě budou denní služby no.

    Já osobně jako největší přínos pro větší rozšíření FVE vidím v tom najít způsob jak využít ty přebytky. Zatím i malá účinnost je podle mě obrovský posun dopředu. Ale akumulovat energii do baterií mi prostě ve velkém smysl nedává a nebo ta baterie bude muset být vyrobena z něčeho úplně jiného, životnost mnohem delší a nároky na výrobu mnohem nižší.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: tak ked budes pouzivat pastu, nevyuzivas prebytky z FVE, neviem ako sa ta pasta vyraba ci by si teda pouzival prebytky elektriny na vyrobu tej pasty, ale to zas nemas kontinualnu vyrobu, takze to nedava zmysel
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Možná to špatně chápu, ale:
    1) z dodané energie dostanu elektrolýzou 70% energie, kterou následně ponížím o dalších 26% z původních 100% o transport, uložení a distribuci? To si myslím že v případě té pasty nebude vůbec pravda. Vodík na EE neumím posoudit 50% se zdá dost, to je pravda, ale jen na první pohled. Tedy i při tomto poměru to ve výsledku může být mnohem víc. Nehodnotím ten zbytek kterej je v obou případech stejnej.

    Na druhou stranu přímé dobíjení je podle těchto čísel z říše snů.
    Jako 5% transport, uložení a distribuce? To jako jak? Ona ta energie se musí nejdřív někam uložit. Tedy už zde tak cca -20% a to v lepším případě protože jde o to že v noci ze solární energie prostě nic nenatankuju. Ty akumulátory by musely být šíleně předimenzované což zase produkuje velké ztráty (ty baterie se musí do toho také promítnout (výroba a recyklace). No a ve zbytku budu potřebovat zase tu ostatní energii v síti a tedy musím počítat i s těmi ztrátami jako u ostatní elektrické energie tam jsme na -70%
    No a pak máme AC/DC převod a efektivitu nabíjení která je obojí z říše snů...


    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no tak do těch aut to zase musíš rozdistribuovat na čerpačky (pastovačky :D ) a fuel cell v autě bude mít přecejen kapku horší účinnost než velký průmyslový stroj

    navíc u toho FVE pole máš už elektrickou distribuční síť s dostatečnou kapacitou přivedenou
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: myslis vyrobu ci aj spotrebu? lebo pohanat auto priamo elektrinou je ucinnejsie, tych obrazkov je mnoho, napr. tento

    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: No a jak je na tom s tou účinností v konkrétních číslech a konkrétním srovnání?
    Já žiji v domnění že největší ztráty jsou při té výrobě vodíku. Které jsem ochoten akceptovat protože pujde o jinak těžko využitelnou energii.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: no ako pisem, na ukladanie energie napr. pre priemysel, kde by sa mohlo vyuzivat aj odpadne teplo okrem vyrobenej elektriny

    vodik pre osobne auta je z hladiska ucinnosti nezmysel, kedze nepotrebujes take velke objemy, nechal by som ho na dialkovu nakladnu dopravu (kamiony, lode)
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To asi ano, ale jak? Převodem na elektrickou energii, kterou pak musíš 2x transformovat ze sítě, plus doprava?

    DZODZO: Jak chceš tu energii lépe využít? Například v porovnání s přečerpávačkou mi to přijde naprosto super.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jj vodik by som si sanoval ako seasonal storage a nenapustal ho do aut, to uz by bola 2x skoda tej energie zo slnka, raz pri premene na vodik s mizernou ucinnostou a pak premena na pohyb auta s mizernou ucinnostou
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: ale tím vodíkem se pak nemusí pohánět auta. Může se rovnou v tom místě výroby i pak spotřebovat v zimě/v noci
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Ne já si to představuju tak, že díky tomuto řešení budou VELKÉ solární elektrárny s přebytků vyrábět vodík. Tedy budeme moci využívat více energie ze slunce. U domovních systémů by to nemělo smysl. Ty fungují hlavně na tom že vyrábí v místě spotřeby.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: takze miesto FVE s baterkou a baterkaca bude mat kazdy doma elektrolyzer alebo vodikovy pastovac? akym sposobm je taka infrastruktura jednoduchsia, nez napr. nabijacky v stlpoch poulicneho osvetlenia?

    vodik to je sposob akym sa fosilny system snazi nechat si uzivatelov zahackovanych na ich infrastrukture, nadalej chodit na cerpacie stanice a nadalej platit za pohonne hmoty im
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: to je dlouhodobý hate. Budou hatovat všechno co je alternativa ke spalovacímu motoru a má to už reálný nasazení
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Mě se hlavně líbí na vodíku větší možnost využití FVE. Tedy přímé výroby vodíku on site.

    LINKOS: Tak nevím jestli si tam četl ještě něco dalšího, ale tohle je ještě dobrý :-D
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    LINKOS: tak to není hate na elektromobily ale na baterie. Motor musí být samozřejmě elektrický. Za mě by to v budoucnu mohlo mít zajímavý potenciál.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    WARBABY8: zajímavé, až na bulvární nadpis a klasický hate na elektromobily na auroforu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam