• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Nak jim v titulku chybi - na 4 hodiny ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: hm clanok je z 2018 a pisu tam: "Cílem PG&E je mít všechny projekty v provozu na konci roku 2020. Dokončení projektu od mNOC je předpokládáno v říjnu 2019. Ostatní projekty by měly být dokončeny okolo prosince 2020."

    maju trochu sklz: https://www.energy-storage.news/news/california-utility-pge-breaks-ground-on-730mwh-moss-landing-battery-project
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Baterie o výkonu přesahujícím výkon bloku JE Dukovany nahradí plynové elektrárny v Kalifornii
    https://oenergetice.cz/akumulace-energie/baterie-vykonu-presahujicim-vykon-bloku-dukovany-nahradi-plynove-elektrarny-kalifornii
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Strach z kolapsu: v USA a Německu řeší, jak omezit nabíjení elektromobilů - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabijeni-elektromobil-nemecko-usa.A210707_145715_automoto_fdv
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: no tak si tam zaškrtni hybridní střídače a ty umí ostrovní provoz. A navíc ten seznam není finální, můžeš zažádat o přidání jiného systému pokud chceš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: no protože firem co dneska montují FVE je milion a dost často jsou to lidi, kteří tomu vůbec nerozumí. To že firma nemá v nabídce ostrovní provoz může být první indikátor, že kvalita firmy nebude nijak valná. Přitom to není nic složitého.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no montazna firma co buduje stresny system na dotaci je certifikovana a aj komponenty su certifikovane, ale neponukaju moznost odpojenia od DS, s ich schvalenymi certifikovanymi komponentami musis byt stale pripojeny, ked nejde DS, nejde ani elektrarna
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: Projíždět celé fórum rozhodně nebudu, zase tak moc se nenudím. Jen pár postřehů z videa:
    - přepěťové ochrany, když několik set metrů vedle udeří blesk? To je spíš pro zasmání
    - přepínat barák mezi 3f a 1f? Jako proč? Neřekl tam, žádnou výhodu a vidím spíše nevýhody.
    - přepnutí do ostrova je jednoduchá věc, kde cvaknou 3 stykače a hotovo. Nechápu proč to má složitý jak německý tanky
    - udělejte si to sami a na dotaci? Montážní firma včetně použitých komponentů musí být certifikovaná, on si všechno dělal sám a nemá ani padesátku a ještě se tím chlubí na netu. To je fakt úlet.
    - O ekonomice co tam vyplodil se vůbec bavit nebudu, ta je úplně mimo

    Za mě člověk bez elektrovzdělání, který publikuje videa co se mají tvářit odborně je při nejmenším vůl. To je asi jako já bych si dělal youtube kanál o transplantaci srdce.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: vies byt konkretnejsi? lebo na mypower fore k tomu obvykle maju konkretne vyhrady: https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=4326
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: Obětoval jsem půl hodiny svého života, abych tenhle odstrašující případ viděl až do konce. Snužka polopravd, kravin a naprostá přepíčenost jednoduchých věcí. To jako fakt ne. Doufám, že se z něj nebude nikdo inspirovat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    celkom dobre informacie od typka co si sam postavil ostrovnu (?) elektraren, ktora z hladiska navratnosti absolutne nedava zmysel (pockaj az povie nakonci tu cenu), ale ako ukazka zapojenia a tak dobre :)

    OSTROV FVE 20kW PEAK Rozhovor: Ondřej Bajer | WWW.TESLACEK.TV
    https://www.youtube.com/watch?v=9nkCFEfZQQY
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Znáte kanál Elektro dad? Občas tam je něco zajímavého o solárech, recenze elektromobilů.
    Teď tam byl zajímavý rozhovor o energetice a snižování emisí, tak třeba se někdo bude chtít mrknou.
    Proč je nové jádro nesmysl - s Luďkem Niedermayerem | Electro Dad # 237
    https://youtu.be/VuzSOoea0c0
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    Tyhle reci ze elektrokola jsou pro duchodce a na el kole jenom "jedes" mi prijdou jako od nekoho kdo to nikdy nezkusil, me spis prijde ze me elektrokolo jeste vic honi, protoze kdyz to jede proc bych neslapal vic. Na vyletech kopce vetsinou dupu na plno, ale s prumernou rychlosti porad nejakych 20-25kmh a uziju si to mnohem vic, dam treba 100km, prijedu domu vyrizenej jako na normalnim kole po 40 a ze bych se jenom vozil to pocit nemam. Dost se mi tim rozsiril okruh dostupnych cilu. Krome toho kdyz je tady 35-40C ve stinu, porad si muzu dojet do mesta, nalozim si plny tasky nesmyslu a cestou domu nezdechnu. Pro me je to win win i pres tech 10kg navic a momentalni 4 stehy v lokti, protoze jsem se rozsekal cestou na koupacku v nedeli, ale za to ta baterka v kole nemuze.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEB: 20 km už je hraničních, to už je na elektrokole výlet, ne běžný provoz.

    podstatné mi přijde, že prostě nejde populaci ze dne na den překlopit na elektrobily... i kdyby se přijatelný elektromobil na trhu objevil (a to spíš raději více typů), tak náhrada vozového parku potrvá 10-20 let. a pak bude zase problém vyrobit všechnu tu elektřinu...

    elektrokola jsou lokální optimum, které ale samozřejmě nejde lidem vnutit, musí si ho najít sami.
    KEB
    KEB --- ---
    XCHAOS: jasně argument Prahou beru, ale čím v menší aglomeraci se nacháíš tím míň tenhle argument funguje. A ted mi vysvětli, proč bych měl jet 20km na kole, když mám auto. Co mě motivuje k tomu pořídit si relativně drahý krám navíc? Ekologie? Budiž, ale takových moc nebude.

    Nechme toho, pro mě ekolo nedává smysl a ještě nějakou dobu dávat nebude :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ford unveils the F-150 Lightning, its all-electric pickup truck that will start under $40,000 – TechCrunch
    https://techcrunch.com/2021/05/19/ford-unveils-the-f-150-lightning-its-all-electric-pickup-truck-that-will-start-under-40000/
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: To jsou argumenty... 300m nad morem je irevelantni. Dulezite je prevyseni, coz z toho centra je asi 140 metru. To ale uz nezni tak efektne jako "300m", ze jo? Stejne tak tech 20km. Jo, urcite existuje clovek a teren, kdy to da zabrat. Ale pro normalne schopenho cyklisu v rovinatem terenu je 20km naprosto nulovej problem.
    Xchaosova schopnost i pro dobrou vec, jako jsou ekola, argumentovat naprosto nesmyslne je obdivuhodna *)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEB: tak se někdy zkus v letním horkém odpoledni zajet projet z centra Prahy k nám do Břevnova (300 m nad mořem) a pak si můžeme pokecat, jak to můžeš vyjet na normálním kole :-) nemluvě o tom, že dát na kole 2 km je pohoda, ale třeba 20 km už dá člověku trochu zabrat... ale na elektrokle ne.

    víš, Praha stojí na 7 pahorcích jako Řím a doprava musí být praktická, a ne o tom, že v cíli je potřeba sprcha. ale MHD není zvlášť rychlá.. .člověk jí často předjede i když se nebere v úvahu čekání na zastávkách. průměrná rychlost tramvaje při jízdě napříč centrem je nějaká úplně absurdně nízká, to člověk předjede fakt i na obyčejném kole, na rodině... tramvaje se trochu rozjížděj na těch samostatných drážních tělesech mimo centrum, ale i tam to brzděj ty zastávky.

    elektrokoloběžky komentovat nechci, ale ektrokola jsou fakt docela vychytaná on-demant p-t-p individuální doprava bez čekání, a dělaly se i výzkumy, že to nemá konkureci. ale cena a životnost baterií roli hraje... třeba svůj šrot zaparkuju kdekoliv, protože je neukradnutelnej, ale už třeba tátovo elektrokolo když jsem s ním jezdil po městě jsem trochu měl blok nechávat někde zamknutý. pokles ceny baterií by to celé hodně zlidověl. sice MHD je pořád potřeba, třeba pro deštivé dny, ale máš prostě nějaký mód dopravy, který prefereuješ... a tady prostě s 1 kw motorem na 50 kg kole mám lepší pocit, než v 2t autě..
    KEB
    KEB --- ---
    Já se pořád snažím pochopit význam elektrokol nebo Elektro koloběžek jako městské mobility a pořád nechápu proč. V létě můžu jet na normálním kole a v zimě bych bez šlapání umrzl.

    Dokážu to pochopit třeba v Liberci kde do kopce jedeš na El a z kopce dobijis nebo po Praze kde jsou vzdálenosti velké, ale čím menší aglomerace tim menší smysl to dává.

    Jo a faktor fyzické aktivity hraje taky roli. Na normálním kole se Hybeš je to sport a máa to svoje fyziologické výhody. Na El jen jedeš.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam