DZODZO: Nevím co všechno máš obsaženo v těch 15000, ale podle mě to je ještě mnohem méně.
Ale přesně tak, vyřešit prvních 40% potřebné energie, je jistě mnohem jednodušší než vyřešit těch posledních 10%. Proto o tom píšu.
Má to smysl i tak jak to máš třeba ty. Ale kdyby to tak udělal každý tak to ten smysl mít přestane.
XCHAOS: "větší kapacita battery packu třeba šetří životnost baterie,protože při nižších vybíjecích a nabíjecích proudech na článek to celé vydrží víc cyklů."
Tak jistě pokud pojedeš z 20 na 80% a zase zpátky, tak je to o něčem jiném. Většina baterií ale v reálném provozu odejde na věk. Ne že by nevydržela, ale dojde čas od času ke stavům kde už ji to nedělá dobře. Přebití, nízká teplota, hluboké vybití,... Čas od času se stane vždy něco nenadálého.
Ještě když jsem dělal v IT, tak jsem občas získával vyřazené trakční baterie z různých systémů.
A našli v hobby využití ještě mnoho let života. Jenže, když jsme pak hodnotili, kolik baterií se toho stavu vůbec dožili (a nebo byli ještě použitelné) tak to dost překvapilo.
Prostě a jednoduše někde mají ty baterie mnohem lepší využití.
XCHAOS: jj v tom souhlas, ale jen pro zajímavost ten solár je energeticky a ekologicky zlomek té lithiové baterie z nepoměrně větší životností.
K-ce to rvát na na každou druhou střechu, ale nedává smysl. Navíc to nedává smysl dávat do sklonu tak aby byl největší roční výkon získané energie, ale tak aby byl co největší i v tom zimním období. Tedy místo střech to má mnohem lepší využití na fasádách. 15-20° sklon.