• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    KRYGLIK
    KRYGLIK --- ---
    THE_MIRACLE: nejsem expert, ale nastavili mi DC, aby to fungovalo
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Pokud bych chtěl na sestavě Victronu (3x multiplus 3000VA, MPPT 150/100, Cerbo GX a 3x Pylontech US3000) povolit přetoky, stačí je jen aktivovat v Cerbo GX?



    A dle čeho se rozhodne, zda aktivuji AC nebo DC?

    Díky.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: jj. No tak texasští ropní magnáti samozřejmě nelibě nesou, pokud si lidi od nich přestanou kupovat ropu, že jo :-) On v jistém smyslu Elon přinesl určitou revoluci, i když za cenu, že se v průběhu to procesu jaksi sám "oligarchizoval". Ale pochopitelně, silniční dan' by měla být podle tlaku na nápravu a ujetých kilometrů - a ne jako "pokuta za elektromobilitu"...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: takze v texase sa z pohladu cestnych dani momentalne najviac vyplati nejake usporne miniauticko so spotrebou 4,5 na 100?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Texas schválil daň na elektromobily, protože jejich majitelé nekupují benzín - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-texas-schvalil-dan-na-elektromobily-protoze-jejich-majitele-nekupuji-benzin-40430354
    MJUGEN
    MJUGEN --- ---
    DZODZO: jj, včera mi šlo 45° JZ o 15 % více dokonce nějakých 5 minut, což je asi rekord, protože to běžně hned po pár sekundách klesne
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ajeje, zase sme cez limit, to studene pocasie a slunicko zmyka z 2,7kWp panelov aktualne 2.850kW
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Elektroauta bez lithia? Čínští baterkáři předbíhají zbytek světa - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-cinsti-baterkari-predbihaji-zbytek-sveta-maji-elektroauta-bez-lithia-229823
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    19.4.2023 firma CATL predstavila na výstave Auto Shanghai nový akumulátor s hustotou energie 500Wh/kg
    CATL oznámil, že dosáhne hromadné výroby v krátkém časovém období...

    CATL launches condensed battery with an energy density of up to 500 Wh/kg, enables electrification of passenger aircrafts
    https://www.catl.com/en/news/6015.html

    21.století je super ;oD
    CAL
    CAL --- ---
    CYBERHIPPY: Sorry za offtopic, ale na tom serveru je největší ojeb ohledně souhlasu s cookie, jaký jsem kdy viděl. UI se v místě tlačítka odmítnout po chvíli změní a když už ti tam míří prst, odmacknes něco jiného, ani nevím, co jsem vlastně odmack, každopádně fakt hnus.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Northvolt a Scania prý mají baterie s životností 1,5 milionu kilometrů
    https://www.hybrid.cz/northvolt-a-scania-pry-maji-baterie-s-zivotnosti-15-milionu-kilometru/
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: tak to je teoretická hodnota dosažená v laboratorních podmínkách. Ale ano bylo by to super, ale u těch co už existují se cykli pohybují v řádech stovek, což je tragicky málo. A do tisíců se to dostalo tuším zatím jen za pomoci nějakých divokých kyanidových sloučenin. Ale já nejsem chemik, třeba je to ok. Jen to slovo ve mě nevzbuzuje žádné ekologické ideály :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: keby u auta bolo 5000 cyklov krat dojezd 300 km u nejakej mensej baterky, tak to mas 1,5 miliona kilometrov, tolko snad asi ani nepotrebujes, ja mam na 20-rocnom fosile najazdene ~260000km a uz sa tam zacina rozpadat vselico aj ked motorovo je to este cajk :)

    u nejakej vacsej baterky, ktoru nebudes tak moc cyklovat, ze budes ten stupen nabitia drzat medzi 20-80% tak ti to vydrzi este dlhsie
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: No pokud to není pohádka, tak to bude zajímavé i když ne třeba pro elekromobilitu.

    Psali asi 50000 cyklů což je pěkné číslo. Otázka je jak to bude v reálu.

    Kolik cyklů udávají ty auta?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: tak zase baterku s dostatečným počtem cyklů nepotřebuješ hned tak recykovat...
    YARRDESH
    YARRDESH --- ---
    mate nejake zkusenosti s uhliko-olovenymi akumulatory v porovnani s dosavadnimi oloveno-kyselinovymi aku urcenymi na solar (tedy bezudrzbove uzavrene vrla/gel)? papirove to vypada jako inovace, vyssi pocet cyklu, vyssi nabijeci proudy. ale papir snese vse. ma to naopak nejake nejake nevyhody vuci starsi olovene technologii?
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: No v základním chem složení pokud vím nic moc životnost a stabilita v mrazech. A v těch dotovaných sice pohádkové čísla cyklů, ale zase tragická recyklovatelnost a snad ještě divočejší dopad na ŽP. To bude ještě dlouhá cesta...

    Ale líbí se mi titulky sodíku je dost, ale to že tam je toho potřeba trochu víc než jen ten sodík... Podobně jako auta co jezdí "na vodu" :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: já jsem nižší objemovou hustotu chápal asi obráceně, hmm. nevím, proč by sodík měl mít nějaký větší objem, když má větší hustotu, než lithium (?)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Je otazka jestli se 60kWh vejde objemove. Ale jinak souhlasim, ze nejake stredne velke auto se 60kWh Na-ion bude super nabidka
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pokial je ta hmotnostna hustota na urovni LFP tak stale sa daju vyrabat nejake 60kWh modely ako su tie cinske TM3 so zimnym dojazdom 400 km co by mne bohato stacilo a keby to bolo lacnejsie tak je to no-brainer

    New Tesla Model 3 RWD (LFP 60 kWh) Gets Remarkable Winter Range
    https://insideevs.com/news/563125/tesla-model3-60kwh-winter-range/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam