ANDY_WARHOL: no, ze zemí, kde elektromobliů jezdí víc, už nějaká data jsou:
“Thatcham Research, the UK motor insurers’ research centre, conducted research from 2018 to 2020. They found that 0.001% of plug-in hybrids and 0.003% of range extended electric vehicles were the subject of fire claims. That was lower than the 0.007% of petrol vehicles and 0.011% of diesel vehicles.”
Statistics on vehicle fires: comparing electric and non-electric vehicles - Port Skills & Safetyhttps://www.portskillsandsafety.co.uk/about/news/statistics-on-vehicle-fires-comparing-electric-and-non-electric-vehicles/Bude to jako s létáním: když sem tam dojde k letecké katastrofě, je to hned ve zprávách, protože jsou to i stovky lidí mrtvých najednou. Ale kontinuální úmrtnost při silničních nehodách mezitím narůstá rychleji, akorát si na to všichni zvykli. Prostě se podařilo, že o nehodách aut se prostě nemluví vůbec: mrtví, požáry, to prostě neexistuje, lidi chtějí mít klid na práci a nechtějí se zbytečně stresovat.
Takže stejně jako existuje strach z létání - který statisticky nedává smysl, protože létání je už pár desetiletí statisticky nejbezpečnější forma dopravy, teda po nějakém období 20-30 let, kdy nejbezpečnější fakt nebylo - tak bude existovat i strach z požárů elektromobilů. Ten je statisticky nesmyslný už teď... ale dovedeš si představit, až to bude v provozu taky 20-30 let, jako ta dopravní letadla, než šli výrobci do sebe a přestalo to padat, jak bezpečné to pak bude v té době?