• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERWOLF: A když hezky všechny najednou najedou...:-D

    Je debilní že není dneska co moc vypínat. Topení má výkon nula nula prd, Bojler bude primárně nahříván na přímo, takže nic moc nevyřeším, pak mám dvě čerpadla kolem kW jedno ze studny. Chci ho odpínat? elektroniku ani ledničku nemá cenu řešit, vypínání přinese krom jiného nárazový požadavek proudu. Takže budu vypínat sporák a troubu no. Taky to není super, protože se prostě už sám nezapne, trouba naštěstí ano.

    Tedy vypínat troubu, bojler, co ještě?


    DZODZO: Tak asi každá elektrárna má nějaký datový protokol směrem ven ne? Neumíš z toho dostat analogovou informaci o tom kterým směrem teče proud?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: tak jako wattrouter toto vie robit s prebytkami, ale nevie to odlisit pri odbere zo siete, vravel mi to aj typek z firmy co mi navrhovali elektraren, ze to bohuzial nejde, mozno keby bol vyvedeny nejaky samostatny okruh iba pre wallbox, ale to by pak asi neslo napajat na 3f

    idealne keby sli posielat prebytky nie len medzi "svojimi" odbernymi miestami ale nejako globalne, ale to by kazdy spotrebic musel mat nejaky svoj identifikacny cip, ktorym by sa hlasil do siete pod zakaznickym cislom, aby bolo jasne, ze aj ked nabijam auto zo zasuvky v praci, tak to neodobera firma alebo nieco take... verim ze casom s rozvojom smart-grids sa dopracujeme k vacsej flexibilite
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: to, že některé spotřebiče si najust vezmou, kolik chtěj, a klidně to jede z baterky, to mi začíná štvát... uvažuju o nějaké chytré kaskádě zásuvek s prioritami, kdy ty nižší priiority by se seply, jen když ta nadřazená nic nebere (typu kaskáda celý barák vč. ledniček a čerpadla - bojler - přímotopy - akumulačky, tedy například když se sepne lednička nebo čerpadlo, odpojilo by to na chvíli nahřívání akmulaček, apod.)

    vlastně žádná chytrá domácnost, jen logika na úrovni 19.století - očíslované zásuvky podle priority a spousta relátek :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dnes rano ma trochu vydesilo, ked som na baterkach (lfp pylontech us2000b) uvidel rozsvietenu alarm kontrolku, ktora podla manualu znamena charge/discharge protection a striedacu BMS hlasil internal error

    ked sa zacala baterka viac nabijat, tak warning zmizol a alarm kontrolka zhasla, neuvedomil som si totiz, ze teraz ked uz po navrate domov automaticky nechavam dobijat auto, tak si to berie energiu aj z domacej baterie, takze mi to vyzahlo na 20% a vecer ked bola burka a vypadla elektrina, tak backup musel zasobovat chladnicku, nastastie vypadok nebol dlhy, takze to baterka este utiahla, ale asi uz sa vybila pod kriticku hranicu kde ju BMS ucvakol od domacej siete, ale keby to bolo na dalsich par hodin, tak by sa nam asi roztopili nanuky :)))

    budem na to do buducna musiet mysliet a ked bude hlasena burka tak nebudem nabijat auto, aby ostala stava na backup v domacej baterke
    CUKI
    CUKI --- ---
    RATTKIN: viděl jsem kousek a překvapilo mě tam tedy hned několik věcí. To CEčko vypadá jako kdyby to testovali v Číně, ale takový test je přeci naprosto bezpředmětný. Když tu chceš něco prodávat. Musíš ten test přeci podstoupit tady. To není tak jednoduché. Něco o tom vím protože kamarád to dělá.

    Pro individuální změny nejsou tak přísné požadavky pokud se vejdeš do několika omezení, do kterých bych se vejít měl. Navíc určitě tohle nebudu řešit a autě jehož baterie je součástí k-ce rámu. Tam moc přestavba nedává smysl i z jiných důvodů.

    Další fakt co mě zaujal je několik podivností které mi přišli zavádějící. Třeba ty čidla. Je sice pěkné je mít na busbaru, ale to je jen jedno z míst kd může nastat problém, mnohem důležitější vidím čidla naopak na nejochlazovanějším místě, protože mě bude zajímat spíše ta nízká teplota, nikoli vysoká. Tam je totiž rozdíl mezi maximální provozní a maximální dovolenou poměrně velký, ale dole to je třeba řešit velmi přesně. Tedy čidla na obalu mi dávají smysl. Záleží jak mají nastavenou BMS.

    Nebo třeba ty kabely a jejich přestřižení. To přeci řeší BMS. Pokud dojde ke zkratu tak se ten modul odpojí. K-ne to může být řešeno určitě lépe, ale nebezpečné to být nemusí.

    Pána neznám, ale trouchu mi připomíná někoho kdo si chrání svůj píseček a know-how. :-)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    CUKI: buď se zeptej Ampéráka, nebo ještě Havrla

    Jak poznáte nebezpečné baterie z Číny ? Zdeněk Havrlík odhaluje vše!
    https://youtu.be/DCIb_8115r0
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ještě mi napadá první generace VW e-up! ale možná chceš něco co neexistuje
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To je i-MiEV ne? ten jede na 330V Li-ion, navíc má ještě staré kartáče. To bych si moc nepomohl. :-(
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: Peugeot Ion?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MARASAN: a co je to teda za obchodnika?
    CUKI
    CUKI --- ---
    Je tu někdo kdo bastlil nějaké elektroauto? Tedy jde mi hlavně o výměnu akumulátoru za jiný. Dost BEV se válí v prodeji za pár kaček buď úplně bez baterie a nebo těsně před smrtí. Rád bych něco takového koupil na krátké popojíždění.

    Určitě bych byl rád kdybych mohl použít LFP baterie, takže hledám auto které jede na nízké napětí, což není směr kterým se dnešní auta zaobírají.

    Představuju si něco do čeho vrazím cca 16-32 280Ah článků takže 52-104V systém. Proudově by to trvale mělo umět dávat cca 30kW výkonu krátkodobě klidně dvounásobek což mi naprosto stačí. Pokud to pojede 90Km/h jsem spokojenej. Cca 200km dojezd je taky naprosto ok. Velikost auta ideálně pro 4 ale i pro dva bych skousl, nechci nic velkého. Hmotnost baterie i s nabíjječkou by se vlezla do 200Kg spolehlivě, což je za mě ok.

    Ale co hledám? Nějakej smart je sice za hubičku, ale ten už pojede na napětí přes 200V a to je po mě naprd. Bastlit invertor DC-DC na poměrně neobvyklé napětí se mi dost nechce. Napájet motory napřímo nepůjde protože bych musel úplně vyřadit centrální jednotku se kterou bych jinak rád spolupracoval. Jen je potřeba z ní vyřadit systém kontroly baterie a nabíjení. To bych řešil po své ose.

    Ty staré vraky z devadesátek na Ni-Cd budou zase pěkně rezavé a motory budou ještě obyč kartáče....
    Nemá někdo nějaký tip na něco pro můj účel použitelného?
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    JIMIQ: To sice jo,ale v podminkach nikde nemaji nutnost obojiho.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MARASAN: ale to mas od toho sameho prodejce i elektrinu, ne? Ja mam bohuzel do cervna 2026 vazanost
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    FORELLI: na webu nemaji Solax. Nevychazi nejak z Home Assistenta?

    Ja nainstaloval HAOS na RPi a potrebuju to propojit se Solaxem.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    JIMIQ: mam bez bazmeku 300,- s bazmekem 250,-
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KURVADRAT: taky jsem o tomhle přemýšlel. Deye to podle mě umí..
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Take obscedantne resim, kdy zapinat spotrebice, prodavat nebo naopak nabijet baterku. Ve vysledku clovek usetri/vydela par stovek mesicne, ale ma dobry pocit :)

    Doporucuju kupovat jen veci, co jdou napojit na Home Assistanta a predem si zjistit, zda je HASS umi i ovladat. Pak se vsechno da zautomatizovat.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    pro mě to je jako elektrické vláčky, nebo jiné hobby :) takže dobře strávený čas (nevím o tom, že bych byl autista, ale na spektru asi jsem :D )
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    JIMIQ: jasně, ale furt to musíš hlídat
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A nejsou to uplne peanuts - predstav si cenu minus 15€, k tomu minus 20€ co si vezme prodejce a 6kW prebytecny vykon a jsi na 5kc/hod
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A vlastne na nulu to davat nebudu, budu mit to sdileni, takze to omezim na treba 1kW. To se odladi, nemusi to hned fungovat dokonale :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam