• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jinak goodwe ma vystup ktery lze spinat kdyz je mala zatez a baterka plna, instalacni technik rikal ze to standardne zapojuji na druhou patronu bojleru, pokud ma dve
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Umi ridit = umi nastavit treba pretoky na zaklade algoritmu (stahnout ceny a vypnout pokud cena < poplatek prodejci)

    Zatim to jen studuju, nepouzivam, stejne mam prodej az od zitra :)
    A co jsem pochopil, tak proste na jakykoliv PC s Windows nebo Linux nahrajes virtual/software home assistant (zdarma k stahnuti), spustis, nakonfigurujes a jede to
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: co si pod tím umí řídit mám představit? home assistant zdarma? Měl jsem z to že je to ve výsledku poměrně drahá sranda, ale vlastně vůbec nic o tom nevím. Nemůžeš víc rozepsat co a jak používáš? Případně kdokoli kdo vychválí "svůj" jakýkoli jiný systém?
    Já se konečně dokopl k tomu nějak vylepšit ten systém. Určitě potřebuji
    1) odpínat neprioritní zátěž ne dvou nebo lépe ve třech úrovních To umí to Elko, ale prostě tam 36mm vodiče neprotlačím skrze to oko. A další svorka navíc je asi útok na můj autismus :-)
    2a) dle napětí na baterii zapínat či vypínat předhřev bojleru
    2b) mohla by se odpojit i nějaká neprioritní zátěž
    2c) automatické spuštění agregátu a po uplynutí nějakého delay přehození na tento zdroj. Měnič umí asi jen přehodit při poklesu pod nějakou úroveň a pak zase přehodit zpátky na jiné úrovni. Ale já zase budu potřebovat ten agregát umět vypnout.
    3) jistě mě napadnou i další věci :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ted koukam ze home assistant umi ridit goodwe automaticky a bezi i na windows (ve virtualu) a je zdarma
    CUKI
    CUKI --- ---
    Akorát bacha průměr vodiče pro nepřímé měření je jen asi 5mm, takže pro mě je to NOGO a hledám jinou alternativu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    CUKI: Tedy jde to udělat přes víc stejných prvků no. Ono to není dobré všechno spínat a odpínat najednou.

    Takže pokud máš limit třeba 25A Tak už při 20A odpínat bojler, při těch 24,xx troubu.
    Ale potřebuješ vždy jedno PRI-52 a jeden stykač na každou větev, takže to chce mít více místa
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: https://www.kvelektro.cz/prednostni-proudove-rele-elko-ep-pri-52-0-5-25a-p1147041?srsltid=AfmBOorwJRINV3BaaY-3Yz9ayV0mAHD7xHlK3JziWAGL8zCgSGClAqFg

    Ale chybí mi možnost odpínat postupně. Tedy více levelů a bojler už by chtělo přes stykač. Limit je tuším 8A.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: spíš uvažuju odpojovat bojler, když stoupne spotřeba. Deye spíná smart load podle výkonu na panelech a stavu baterie, ale to je z řady důvodů hloupé (mj. smart load nesepne, když je baterie plná a není spotřeba, protože nemáme zatím přetoky, ale to je jiná kapitola). Potřeboval bych smart load algoritmus dle momentální úrovně zátěže a pak bych na smart load větvi ještě přidal prioritu zátěže (na které by byly "hloupé" spotřebiče)

    Prostě šetřit baterii a negenerovat na ní moc velké špičky odběru, protože když nic jiného, účinnost využití baterie souvisí s nabíjecími a vybíjecími proudy...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: mluvím o akumulačkách, bojleru a přímotopech. To jsou všechno v podstatě kusy odporového drátu...
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERWOLF: A když hezky všechny najednou najedou...:-D

    Je debilní že není dneska co moc vypínat. Topení má výkon nula nula prd, Bojler bude primárně nahříván na přímo, takže nic moc nevyřeším, pak mám dvě čerpadla kolem kW jedno ze studny. Chci ho odpínat? elektroniku ani ledničku nemá cenu řešit, vypínání přinese krom jiného nárazový požadavek proudu. Takže budu vypínat sporák a troubu no. Taky to není super, protože se prostě už sám nezapne, trouba naštěstí ano.

    Tedy vypínat troubu, bojler, co ještě?


    DZODZO: Tak asi každá elektrárna má nějaký datový protokol směrem ven ne? Neumíš z toho dostat analogovou informaci o tom kterým směrem teče proud?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: s tímhle vypínáním opatrně - spotřebiče, hlavně ty se spínaným zdrojem, to nemají moc rády a můžeš citelně zkrátit jejich životnost a neušetříš dohromady nic.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: tak jako wattrouter toto vie robit s prebytkami, ale nevie to odlisit pri odbere zo siete, vravel mi to aj typek z firmy co mi navrhovali elektraren, ze to bohuzial nejde, mozno keby bol vyvedeny nejaky samostatny okruh iba pre wallbox, ale to by pak asi neslo napajat na 3f

    idealne keby sli posielat prebytky nie len medzi "svojimi" odbernymi miestami ale nejako globalne, ale to by kazdy spotrebic musel mat nejaky svoj identifikacny cip, ktorym by sa hlasil do siete pod zakaznickym cislom, aby bolo jasne, ze aj ked nabijam auto zo zasuvky v praci, tak to neodobera firma alebo nieco take... verim ze casom s rozvojom smart-grids sa dopracujeme k vacsej flexibilite
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: to, že některé spotřebiče si najust vezmou, kolik chtěj, a klidně to jede z baterky, to mi začíná štvát... uvažuju o nějaké chytré kaskádě zásuvek s prioritami, kdy ty nižší priiority by se seply, jen když ta nadřazená nic nebere (typu kaskáda celý barák vč. ledniček a čerpadla - bojler - přímotopy - akumulačky, tedy například když se sepne lednička nebo čerpadlo, odpojilo by to na chvíli nahřívání akmulaček, apod.)

    vlastně žádná chytrá domácnost, jen logika na úrovni 19.století - očíslované zásuvky podle priority a spousta relátek :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dnes rano ma trochu vydesilo, ked som na baterkach (lfp pylontech us2000b) uvidel rozsvietenu alarm kontrolku, ktora podla manualu znamena charge/discharge protection a striedacu BMS hlasil internal error

    ked sa zacala baterka viac nabijat, tak warning zmizol a alarm kontrolka zhasla, neuvedomil som si totiz, ze teraz ked uz po navrate domov automaticky nechavam dobijat auto, tak si to berie energiu aj z domacej baterie, takze mi to vyzahlo na 20% a vecer ked bola burka a vypadla elektrina, tak backup musel zasobovat chladnicku, nastastie vypadok nebol dlhy, takze to baterka este utiahla, ale asi uz sa vybila pod kriticku hranicu kde ju BMS ucvakol od domacej siete, ale keby to bolo na dalsich par hodin, tak by sa nam asi roztopili nanuky :)))

    budem na to do buducna musiet mysliet a ked bude hlasena burka tak nebudem nabijat auto, aby ostala stava na backup v domacej baterke
    CUKI
    CUKI --- ---
    RATTKIN: viděl jsem kousek a překvapilo mě tam tedy hned několik věcí. To CEčko vypadá jako kdyby to testovali v Číně, ale takový test je přeci naprosto bezpředmětný. Když tu chceš něco prodávat. Musíš ten test přeci podstoupit tady. To není tak jednoduché. Něco o tom vím protože kamarád to dělá.

    Pro individuální změny nejsou tak přísné požadavky pokud se vejdeš do několika omezení, do kterých bych se vejít měl. Navíc určitě tohle nebudu řešit a autě jehož baterie je součástí k-ce rámu. Tam moc přestavba nedává smysl i z jiných důvodů.

    Další fakt co mě zaujal je několik podivností které mi přišli zavádějící. Třeba ty čidla. Je sice pěkné je mít na busbaru, ale to je jen jedno z míst kd může nastat problém, mnohem důležitější vidím čidla naopak na nejochlazovanějším místě, protože mě bude zajímat spíše ta nízká teplota, nikoli vysoká. Tam je totiž rozdíl mezi maximální provozní a maximální dovolenou poměrně velký, ale dole to je třeba řešit velmi přesně. Tedy čidla na obalu mi dávají smysl. Záleží jak mají nastavenou BMS.

    Nebo třeba ty kabely a jejich přestřižení. To přeci řeší BMS. Pokud dojde ke zkratu tak se ten modul odpojí. K-ne to může být řešeno určitě lépe, ale nebezpečné to být nemusí.

    Pána neznám, ale trouchu mi připomíná někoho kdo si chrání svůj píseček a know-how. :-)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    CUKI: buď se zeptej Ampéráka, nebo ještě Havrla

    Jak poznáte nebezpečné baterie z Číny ? Zdeněk Havrlík odhaluje vše!
    https://youtu.be/DCIb_8115r0
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ještě mi napadá první generace VW e-up! ale možná chceš něco co neexistuje
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To je i-MiEV ne? ten jede na 330V Li-ion, navíc má ještě staré kartáče. To bych si moc nepomohl. :-(
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: Peugeot Ion?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MARASAN: a co je to teda za obchodnika?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam