• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Možná by stačilo trocha té elementární matematiky ZŠ.
    Pokud jsem omezenej na maximální výkon kterej mohu poslat do sítě, jako třeba u JIMIQ: Tak tu baterii pouze na spot nevyužiješ v takové míře. Což brání návratnosti.

    Já sleduji jen věci, které se mě týkají, požadovanou kvalifikaci si neobnovuji protože ji nepotřebuji. Ale nepamatuji se že bych někde psal nějaké nesmysly. To že s něčím nesouhlasíš a nebo to chápeš po svém je věc jiná. A spoustu věcí také nevím. Mám přehled jen o normách které se mě týkají. Navíc se to často mění a je to neveřejné, aby na tom někdo mohl vydělávat.
    CYBERWOLF: Možná se budeš divit ale jeden a tentýž motor se používá napříč často i různých značek. Což je jediná cesta jak to zlevnit a hlavně udělat to auto použitelné po nějakou delší dobu. Čím větší série to bude tím větší šance, že to opravíš.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JIMIQ: a nepletes si to s tim ze o půlku rezervovaneho výkonu se pro RD zadalo kvůli dotaci?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: CEZ ted obvykle povoluje pulku instalovane kapacity panelu, ja mam 8kWp tak pretoky 4kW. Jsou oblasti kde ti nedovoli vubec nic protoze je presyceno
    Muzes si pozadat o navyseni s nejistym vysledkem
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: za 13 let sleva na polovinu ti přijde málo? Tak k tomu fakt nemam co dodat...
    Jouda si ty. Bez papírů se FVE montovat nesmí.


    CERMI_FOX: protože se jedná o neodborne instalace. Ono ty repase nejsou zadnej zázrak, aby se to ekonomicky vyplatilo.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    CUKI: tak návratnost ti asi nikdo garantovat nebude :-) Vždycky to bude nějaký odhad za optimálních podmínek
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: Ano je to vypočtené. Abych pravdu řekl, tak neznám jiný způsob jak se dostat k návratnosti, ale nechám se poučit :-D
    Že si to nedokážeš představit asi chápu, protože to asi v tvém případě prostě návratnost mít nebude :-D
    Stává se nám, že nás poptá zákazník, kterému řekneme, že to nedává smysl - typicky nízká spotřeba, na hovno střecha atp.
    Když už si ale lidi koupěj normální auto, tak se to vyplatí skoro vždycky :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKINS: To máš nějakou vypočtenou cenu ne? Tím u mě taky operovali. :-)
    Nedokážu si představit že b u mě byl komerční projekt rozumně návratný. Natož do garantovaně 10let.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To může být nějakých 15k za rok, ale problém jsou ty povolené přetoky jen 4kW. To je závislé na čem?
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERWOLF: Tak zadara klidně i jo, Až to budeš řešit tak víš na koho se obrátit. :-)

    Ne problém je totiž ten, že se to v malém vůbec nevyplatí řešit. To není o tom že vyměníš dva články a jedeš dál. To funguje možná na počátku, ale po čase ty články vyndáš všechny musíš roztřídit což stojí čas a pak zase složit. To včetně té demontáže stojí tolik že se ti to nevyplatí.

    No a autoobilky protože není žádnej standard tak v tom plavou a stojí to ranec. Až bud mít několik desítek milionů aut stejnou baterii, bude ta cena někde jinde. Zatím ta konkurence je tak špatná že je udrží i tenhle model.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CERMI_FOX: můj skromný odhad je, že na vytažení hořícího EV z garáže postupy jsou, zatímco na vytažení přišroubované baterky ne. Ovšem, je to pouze pověst.

    A barák teda může chytit i od elektrokoloběžky. Viděl jsem destruktivní testy různých baterek a naprosto nemám pochyb o tom, že záběry dramaticky vybuchujících elektromobilů jsou pravé a že pod ně nikdo nepřidával štangle dynamitu.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    CYBERWOLF: technologie je mi jasná. Ale co mi není jasné je, že pokud EV jsou bezpečná a nehoří (resp to riziko požáru je údajně téměř nulové), tak proč je OK, když EV stojí v garáži, zatímco není OK, když baterka na stejné technologii, jen poloviční, stojí ve stejné garáži jen o pár metrů vedle je problém. Nebo klidne může být venku ( i když od požáru EV baterky by stejně barák asi chytil, tak je to asi jedno ...)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    STETKINS: to je celkem logické, protože s tak vysokou návratností by se to nevyplatilo :)
    Hasiči, hromosvodáři ... pak dává smysl, že práce o tolik zdražuje. Je to pozoruhodné, že stát na jednu stranu masivně dotuje energetiku specifickým skupinám, vymýšlí různý povolenny na neOZE zdroje a vedle toho do všeho hází byrokratický vidle.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CYBERWOLF: * ne "možnost" ale "hmotnost"
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CERMI_FOX: ty málo hořlavé jsou LiFePo, které se v autech používají méně, protože mají vzhledem ke kapacitě výrazně vyšší možnost, než jiné litiové alternativy... které zase líp hoří. Pro uložiště hmotnost není problém a tak je LiFePo celkem jasná volba.

    Podobně jako u všeho co nabízí bulshiterie naší překrásné současnosti, i u těhle věcí nesmíš poslouchat lidi co tomu fandí a co to nenávidí, pokud chceš alespoň rámcovou představu jak se věci skutečně mají. Problém samozřejmě je, že dneska musí všichni všemu buď fandit, nebo to nenávidět.

    Mě to používání starých baterií přijde smysluplné pro nějaké průmyslové uložiště (což si myslím že je přesně ten kontext, ve kterém se o tom roky mluví), kde to máš v kontejneru, lakonicky prohlásíš "co má shořet shoří" a ty špatný prostě vyhazuješ a nahrazuješ novými. Protože že ta baterka nemá dost kapacity na to, aby se s ní dalo normálně jezdit ještě neznamená, že se nedá použít jinak. Ale jako domu bych si to nedal ani zadara.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CERMI_FOX: Asi jsme nikdy nedělali FVE, která by měla návratnost vyšší, než 10 let.
    I když jsou komponenty výrazně levnější, tak do toho pořád hází vidle stát prostřednictvím hasičů, hromosvodářů, statiků a já nevím čím vším...jen za poslední rok je to v nařízeních zdražení ve vyšších desítkách tisíc Kč...
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: www.jv-labs.eu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: povolené přetoky mám jen 4kw, cenová špička je celoročně 2 hodiny večer a řekněme 9 měsíců i hodinu ráno, takže nějakých 12kWh denně bych otočil když to zaokrouhlím nahoru
    to moc vejvaru nedá imho :) a nezapomínej, že já jako soukromník musím za každou koupenou kWh platit distribuci+OZE+DPH, kdežto z prodané mám čistě silovku bez DPH
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Možná si skus představit že tu svojí baterii vytěšíš plně na spotu. Jak ti to pak vyjde? Možná mnohem líp. :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: Jo, z toho textu to znělo právě že by to bylo od nich. Tohle je jasný. Tu zkušebnu si zase asi umím zajistit pokud bych šel do nějaké většího řešení. Co vlastně teď děláš? Já tě mám furt zafixovanýho pod Arachne labs, ještě hodně hodně dávno. :-)

    To připojení beru za největší investici. Musíš na to mít vhodný pozemek n vhodném místě. To je to co jsem řešil WARBABY8.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    WARBABY8: proč by měly EV baterky o tolik více hořet? Všichni se zaklínaj tím, že EV hoří výrazně méně než jiná auta. A samozřejmě nemyslím samodomo systémy, ale nějaké profi repasy.

    Jakou cenu bych si přestavil? Aby se to vrátilo dřív jak za 10let, jinak je to prostě drahý. Aspon teda zatím žádný firmě to nevyšlo líp, spíš o dost hůř, počítaje k tomu i nutnost pravidelných revizí. Jestli před lety FVE stála půlmega, dnes máme panely za hubičku, baterky za míň jak polovinu, tak proč to stojí jen o 100k méně? :)
    Samozřejmě, že cena instalace se neskládá jen z cen komponent, ale účtovat 200-250k za práci 6 MD (IIRC to dělalo u známých 3 lidi po 2 dny) - neříkám, že za to může ta firma, jestli je tam kotel povinností, jak píšeš, tak je jasné, že si to musí nechat zaplatit. Ale pak proč jsou takové "kraviny" (co to vubec je konkrétně?) vyžadovaný?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: pravda, počítal jsem jen objem co teď prodám krát rozdíl mezi prodejní cenou a mojí nákupní (jindy) a cenu za přípojku. Ale moje priorita zase je se odpojit od sítě trvale, protože těch pevných 730/měs mě sere :D
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: ...instalaci a servis dela firma ktorej som spolumajitel ...zariadenie musi mat nejen CE ale musi prejit i certifikaci skusebnou, ktoru akceptuje CEZ ...ak to xces pripojit do distribucnej siete... neviem, ci sa chapeme ? ...bavime sa tu o pripojovani trafostanice k distribucnej sieti a na to musi mat firma viazanu zivnost ktora je podminena zlozenim skusky a praxi v oboru...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam