• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: tak si zkus najít jaké požadavky a předpoklady musí mit uchazeč o profesní kvalifikaci než tu zase budeš psát nesmysly. Jinak od tebe poukazovani na neznalost norem, vyhlášek a předpisů je fakt směšná, vzhledem k tomu co tu píšeš za moudra.

    CUKI: jak souvisí rezervovaný vykon s návratnosti baterie fakt nevím a upřímně asi už jsem vyčerpal momentální psychicky limit na další diskuzi s tebou.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Tak možná s papíry na hlavu :-) Ale viditelně bez eltech vzdělání ba i laickém povědomí o elektrotechnice.
    Natož aby znaly potřebné normy, vyhlášky a předpisy.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JIMIQ: kdyz žádáš o připojení tak dáváš rezervovaný vykon podle sebe. Právě kvůli dotacím se pro RD dávalo cíleně polovina a pro firmy třetina instalovaneho výkonu. Následně distributor řekne jestli ti dá co chceš nebo to nějakým způsobem poníží.
    CUKI
    CUKI --- ---
    CERMI_FOX:
    STETKINS:

    Tak je rozdíl jestli je to nějaký střízlivý výpočet a nebo nějaký aby to vyšlo ohromně, ale všichni vědí že je to absolutní nesmysl. A opravdu se nedá počítač čas za který uběhnu maraton, že vezmu čas za který uběhnu stovku a vynásobím délkou trati. :-)

    Možná mám i nějaké ty výpočty v e-mailu. Ale někde mi vyšlo, že to bylo i pod sedm let. Což při investici 450k Kč a třemi spotřebovanými MWh byl poměrně odvážný počin.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Seonu=srpnu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    WARBABY8: ja na dotaci nemel narok kvuli kolaudaci v seonu 2024, takze s ni v projektu ani nebylo pocitano
    A jak to teda je s tou pulkou?
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    JIMIQ: a nepletes si to s tim ze o půlku rezervovaneho výkonu se pro RD zadalo kvůli dotaci?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: CEZ ted obvykle povoluje pulku instalovane kapacity panelu, ja mam 8kWp tak pretoky 4kW. Jsou oblasti kde ti nedovoli vubec nic protoze je presyceno
    Muzes si pozadat o navyseni s nejistym vysledkem
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: za 13 let sleva na polovinu ti přijde málo? Tak k tomu fakt nemam co dodat...
    Jouda si ty. Bez papírů se FVE montovat nesmí.


    CERMI_FOX: protože se jedná o neodborne instalace. Ono ty repase nejsou zadnej zázrak, aby se to ekonomicky vyplatilo.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    CUKI: tak návratnost ti asi nikdo garantovat nebude :-) Vždycky to bude nějaký odhad za optimálních podmínek
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: Ano je to vypočtené. Abych pravdu řekl, tak neznám jiný způsob jak se dostat k návratnosti, ale nechám se poučit :-D
    Že si to nedokážeš představit asi chápu, protože to asi v tvém případě prostě návratnost mít nebude :-D
    Stává se nám, že nás poptá zákazník, kterému řekneme, že to nedává smysl - typicky nízká spotřeba, na hovno střecha atp.
    Když už si ale lidi koupěj normální auto, tak se to vyplatí skoro vždycky :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKINS: To máš nějakou vypočtenou cenu ne? Tím u mě taky operovali. :-)
    Nedokážu si představit že b u mě byl komerční projekt rozumně návratný. Natož do garantovaně 10let.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To může být nějakých 15k za rok, ale problém jsou ty povolené přetoky jen 4kW. To je závislé na čem?
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERWOLF: Tak zadara klidně i jo, Až to budeš řešit tak víš na koho se obrátit. :-)

    Ne problém je totiž ten, že se to v malém vůbec nevyplatí řešit. To není o tom že vyměníš dva články a jedeš dál. To funguje možná na počátku, ale po čase ty články vyndáš všechny musíš roztřídit což stojí čas a pak zase složit. To včetně té demontáže stojí tolik že se ti to nevyplatí.

    No a autoobilky protože není žádnej standard tak v tom plavou a stojí to ranec. Až bud mít několik desítek milionů aut stejnou baterii, bude ta cena někde jinde. Zatím ta konkurence je tak špatná že je udrží i tenhle model.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CERMI_FOX: můj skromný odhad je, že na vytažení hořícího EV z garáže postupy jsou, zatímco na vytažení přišroubované baterky ne. Ovšem, je to pouze pověst.

    A barák teda může chytit i od elektrokoloběžky. Viděl jsem destruktivní testy různých baterek a naprosto nemám pochyb o tom, že záběry dramaticky vybuchujících elektromobilů jsou pravé a že pod ně nikdo nepřidával štangle dynamitu.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    CYBERWOLF: technologie je mi jasná. Ale co mi není jasné je, že pokud EV jsou bezpečná a nehoří (resp to riziko požáru je údajně téměř nulové), tak proč je OK, když EV stojí v garáži, zatímco není OK, když baterka na stejné technologii, jen poloviční, stojí ve stejné garáži jen o pár metrů vedle je problém. Nebo klidne může být venku ( i když od požáru EV baterky by stejně barák asi chytil, tak je to asi jedno ...)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    STETKINS: to je celkem logické, protože s tak vysokou návratností by se to nevyplatilo :)
    Hasiči, hromosvodáři ... pak dává smysl, že práce o tolik zdražuje. Je to pozoruhodné, že stát na jednu stranu masivně dotuje energetiku specifickým skupinám, vymýšlí různý povolenny na neOZE zdroje a vedle toho do všeho hází byrokratický vidle.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CYBERWOLF: * ne "možnost" ale "hmotnost"
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CERMI_FOX: ty málo hořlavé jsou LiFePo, které se v autech používají méně, protože mají vzhledem ke kapacitě výrazně vyšší možnost, než jiné litiové alternativy... které zase líp hoří. Pro uložiště hmotnost není problém a tak je LiFePo celkem jasná volba.

    Podobně jako u všeho co nabízí bulshiterie naší překrásné současnosti, i u těhle věcí nesmíš poslouchat lidi co tomu fandí a co to nenávidí, pokud chceš alespoň rámcovou představu jak se věci skutečně mají. Problém samozřejmě je, že dneska musí všichni všemu buď fandit, nebo to nenávidět.

    Mě to používání starých baterií přijde smysluplné pro nějaké průmyslové uložiště (což si myslím že je přesně ten kontext, ve kterém se o tom roky mluví), kde to máš v kontejneru, lakonicky prohlásíš "co má shořet shoří" a ty špatný prostě vyhazuješ a nahrazuješ novými. Protože že ta baterka nemá dost kapacity na to, aby se s ní dalo normálně jezdit ještě neznamená, že se nedá použít jinak. Ale jako domu bych si to nedal ani zadara.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CERMI_FOX: Asi jsme nikdy nedělali FVE, která by měla návratnost vyšší, než 10 let.
    I když jsou komponenty výrazně levnější, tak do toho pořád hází vidle stát prostřednictvím hasičů, hromosvodářů, statiků a já nevím čím vším...jen za poslední rok je to v nařízeních zdražení ve vyšších desítkách tisíc Kč...
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: www.jv-labs.eu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam