• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROGERD: A nemůžeš tedy víc rozepsat to řešení nějaké schéma atp.? Já furt moc nechápu jak to funguje.
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERWOLF: Tak nejdříve to docela dost roste. Klidně 10 a víc % nahoru už po pár nabitích. Za na roky by jsi měl díky tomu být stále nad nominální hodnotou. Ale spíše bych to neřešil, protože je otázka co to ukazuje.
    CYBERWOLF: Ano i ne. Článek jako takový ne, ale u baterie to platit může vlivem rozhození článků. Proto nemá smysl kupovat nějaké uzavřené řešení které neznáš jak funguje. Balancer je základ.
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    WARBABY8: Masově se to asi nerozšíří, protože je to dražší než Solax/GoodWe, to je jasné a o tom snad ani diskuse nebyla. Stejně tak se u nás moc nerozšířil třeba SolarEdge.
    Technicky mi to slabé nepřijde, ale tam záleží, na čem komu záleží.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ROGERD: no tak jestli je to jen o osobní preferenci, tak to nemění nic na tom, že je to řešení, které se masově asi těžko rozšíří, vzhledem k tomu, že je to technicky slabší a navíc ještě dražší.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CYBERWOLF: v principu procento za rok znamená životnost 20 let do poklesu na 80%, s tím se tak nějak všeobecně dá počítat
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    WARBABY8: Už jsem to tu vysvětloval několikrát.
    Šlo to postavit na Solaxu? Šlo. Bylo by to levnější? Bylo. Šlo to postavit na SolarEdge? Asi ano. Šlo to postavit čistě na Victronu? V tomhle setupu ne.
    Mně se líbí tohle.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    STETKINS: já měl zato, že to je nejdřív pomalu a pak ubývá čím dál rychleji. Ale jestli je to jak říkáš, tak dobrý
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ROGERD: takže tam máš mikrostřídače, plus victrony? A kde je teda nějaká výhoda nebo benefit?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CYBERWOLF: za mě v pohodě. Jednak to není moc velký úbytek a jednak ten úbytek je na začátku největší (není lineární)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Když LiFePO4 baterie po cca 2 letech ukazuje 98% SOH, je to v pohodě, nebo nic moc?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: měl, akorát v roce 2018 fungovala jen do cca 42 km/h, zatímco vloni naopak od cca 42-48 km/h, podle úrovně nabití baterie :-) což vedlo k tomu, že pohoří Atlas jsem sjížděl výrazně sebevražednějším tempem, než východní svahy Tian Shanu :-) Jenže do té Číny to bylo tak táhlé klesání, že se stejně baterka rychle nabila a nebylo kam rekuperovat.. takže jsem motor odpojil a jel, co to dalo.

    Nemluvím ale o těhle extrémech. Mluvím o spotřebě, kterou mám teď, v průměrné českém terénu, s tou rekuperací od 42-48 km/h. Ono to rekuperování při dobržďování stejně nestojí za řeč, to spíš ničí baterku, pokud není předimenzovaná jako u elektromobilů. Smysl má ta táhlá rekuperace v režimu, v jakém by v normálním autě měl člověk zařazeno a brzdil motorem.

    Bohužel jde o čísla, které odpovídají spíš elektrickému mopedu, než elektrickému kolu. Váží to 70 kg, z toho baterka může mít tak, co já vím, 5? 7kg? Podíl hmotnosti baterie na hmotnosti vozidla je zajímavé číslo, u velkých elektromobilů to bude něco kolem 25-30%. Já bych se rád časem dostal na něco podobného (dejme tomu 10 kg baterie při 50 kg celkové hmotnosti?). Někde u takové hodnoty by to mělo být lifestylově ekvivalentní aspoň tomu mopedu, akorát bez smradu a bzučení...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jestli si dobre pamatuju, XCHAOS nemel na kole rekuperaci. Z toho ma elektromobil 20-30% energie (takze spotreba 10 je v realu klidne 13)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: no, to ovlivní tak možná průměrnou rychlosti, což na oplátku zvedne účinnost motoru, ale čistě bez elektřiny na tom opravdu ujedeš s bídou 50 za den a budeš rád.. je to těžký vehikl. Resp. když opravdu kus cesty tvrdě šlapu a je to po rovině, dostanu se na 1 kWh/100 km.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: no ale tam cast energie dodavas ty sam ne? Keby bol elektromobil ako z Flintstonovcov, tak mozno by tiez bola mensia spotreba
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Pro srovnání, moje solární kolo jezdí někde mezi 1.1-1.5 kWh/100 km, při průměrné rychlosti kolem 30 km/h. Takže výsledky těch elektromobilů nejsou až tak špatné :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROGERD: Nenadhodíš schéma, já si to nějak neumím představit, výstup je jasnej, ale mě tam chybí nějakej prvek - nabíječ? když z těch panelů jedeš rovnou v AC. A vlastně i výstup. Jak to funguje, když to jede napřímo?
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    JIMIQ: My máme po roce (a nějakých 27 tisících km) s ID.4 průměr asi 19,8 kWh/100 km. Je v tom dost dálnic.
    Ale je to velký škopek a ještě ten model se starším motorem (plus jak říká STETKINS - tomu zrychlení se těžko odolává :) )
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    CUKI:
    WARBABY8: Je to připojené přes ty Victrony, což řeší asymetrii i připojovací podmínky DS (MPII mají certifikaci).
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: Já jsem na to asi nějakou dotaci dostal - mám 2x22kW
    Auto mám malé a dá se s ním jezdit za 12 (delší cestu mimo dálnici jsem jel 10,4), ale většinou jezdím za víc, páč mě ani po skoro dvou letech nepřestalo bavit to zrychlení :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Já běžně s autem nejezdím 130 po dálnici. Kolem deseti to dá třeba citigo, nebo ten spring. Ale zatím to není na pořadu dne, Yaris dá v pohodě i třetí desítku let života takže zatím není kam spěchat a ani moc kde nabíjet. A nechci velkou baterii a už vůbec ne velkou kraksnu. Na 95% cest by mi stačil dojezd 200km.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam