XCHAOS: Nevím proč by to měla být katastrofa, ale so be it. To řešení co jsi popisovat chápu, to bylo samo první co jsem chtěl udělat a s čím jsem počítal. Ale věci se mají dneska jinak. Panely jsou tak levné že z toho chci postavit přístřešek pro auto cca 6x3,7-4m střecha s mírným skonem na jih a pak jedna stěna 6bm panelů na výšku na kolmo. Odhadem min 7,2kW. Chci co nejvíce omezit nárazový proud do baterií. Ok asi není problém pro obě větve snížit maximální proud. Protože pokud ho bude víc já ho stejně nevyužiju a je mi to šumák. To je důvod proč jsem snížil maximální proud ze 120A na 80A dokonce celé léto to jelo na 60A. Nejde o to že by to ta baterie nebo BMS nezvládla, to vůbec. trvale tam může jít 200A nárazově 400A. Baterie to dají také s prstem v nose. Ale po letech může být problém balancování článků které je 2A. Čím pomaleji nabíjíš tím lépe balancuješ.
A zastávám názor že celý systém musí být funkční i bez BMS to je prostě jen ochranný prvek, který by sám o sobě neměl nikdy odpojovat a nebo a regulovat baterii v případě že něco selže.
Tedy zatím jediné řešení je novou větev prdnout na tracker který bude také omezen výkonem (to je mi jedno takže když nastavím že tam poleze max 60 nebo klidně jen 40A je to naprosto v pohodě. Ale chci aby měl co nejmenší odběr. Proto ho tam ideálně vůbec nechci.
A nebo tam naopak prdnou ten samý měnič pro případ redundance kdyby jeden odešel a tím druhým rovnou ládovat BEV. Bez omezení.
Dneska prostě má smysl výrazně přepanelovat. Ale chybí mi prvek který by omezoval v té větvi proud (podobně jako zátěž) . Na měnič 6,4kW nemůže narvat 20 nebo třeba 50kWp i přes to, že ty z toho chceš maximálně vždy odebírat jen těch 6,4kW, jen to chceš posílit v době kdy nesvítí. Ta výkonová rezerva tam moc není. Součástky na to nejsou dimenzovány.