• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COMMANCHEDobyvani vesmiru a kosmonautika 🚀🛰️👩🏼‍🚀
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    BRENMCGUIRE: Jak to tak sleduju, možná by bylo fakt lepší nepoužívat reálné prvky vůbec, jen se jimi inspirovat. Snižuje to šanci, že někoho nějaká bota naštve.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    BRENMCGUIRE: argon se pouziva jako palivo v iontovych motorech ne? Jinak bych se odpich od biogennich prvku, at mas jidlo a rostou ti tam kytky, a nejakeho top ten ve slozeni slunecni soustavy. Plus par specialit kvuli energii, konstrukcim a tak. A nezapomenout Elerium 115!:)
    CRUZ05
    CRUZ05 --- ---
    MADCAT:

    Jo právě jí připravujem do Brna (dělám tomu design už od Bratislavy - byli jsme s ní ještě v Lisabonu a Římě - teď chvilku Brno a pak Madrid a poté Peking) díky tomuhle našemu českýmu /ve spolupráci s Cosmosphere / projektu sem se zamiloval do kosmonautiky :D :D

    linky:

    web je zatím ve fázi úprav, takže omluvte:

    Cosmos Discovery | JVS Group
    https://www.cosmosdiscovery.cz/

    https://www.facebook.com/CosmosDiscoveryBrno/

    Odborný garant výstavy je Pavel Toufar :) (je s ním sranda)
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    KAERO: Ano, a tomu bych se rád vyhnul, to už je opravdu moc odborné a mimo mé znalosti, i když něco málo bych jako dokázal zapracovat, ale bylo by to šíleně moc práce a nevyplatilo by se mi to.
    Hliník se v letectví hlavně kvůli lekhosti a v kosmonautice stále hraje roli každý gram, který se pak ve výsledku projektu hodně nasčítá. Někde jsem asi od konstruktérů z NASA četl či v dokumentu slyšel, že ušetřený gram na začátku pak může dělat rozdíl i několikaset kilogramů na konci, což je významná role při plánování, a šetření celkových nákladů. Jak na hmotnosti tak pak i spotřebě paliva. Takže pak je to jak píšeš i o té ceně.

    Někde jsem kdysi měl i vzorce váhy a potřeba paliva respektive tahy různých typů známých motorů. Takže pohonný systém by v té hře tak nějak zhruba na bázi těhle vzorců, ale samo zjednodušených fungoval a od toho bych se i odpíchával při vymýšlení rychlosti Sci-fi motorů.

    Ale třeba tu konstrukci bych omezil na třeba že bude potřeba železo, hliník a titan (sloučeniny), podle typu konstrukce. Stejně tak jako třeba s tím vzduchem. Kdy v easy či normál by byl jen kyslík a v pokročilé pak i Dusík a Argon v poměru aby měla posádka vzduch. Případně ještě variace jako třeba že by si neměl dostatek nějakého prvku tak že by si použil příměs plácnu třeba Helia apod.
    KAERO
    KAERO --- ---
    MADCAT: super, vezmu deti!
    BRENMCGUIRE: tak hlinik byl treba pouzit na ruzne casti struktury raketoplanu. kde nebyla potreba extremne vysoka pevnost, tak se pouzil hlinik, myslim ze kvuli cene.
    taky byl hlinik soucasti paliva boosteru.

    ale nejde jen o to, ze kterych prvku se sklada raketa. na to, aby se vyrobila a postavila raketa, se ve svem dusledku zapoji temer cely mozny prumysl. takze nekde v tom procesu vyroby prostredku na vyrobu rakety se objevi temer kazdy prvek. Priserne zjednoduseny priklad: treba raketa na pevne palivo zadny argon nepotrebuje, ale je potreba argon aby se mohly naparit tenke ochranne titanove vrstvy na ruzne casti te rakety.
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    KAERO: Já vím, proto mám už i tak 18 let zpátky kdy jsem u jedné hry počítal s 16 surovinama které se odemikají podle toho jakou obtížnost hry si člověk zvolí.
    Ale přiznám se že pokud bych měl jít uplně na real tak to sám nemám šanci dát ani náhodou. :)

    A jak je to s hliníkem? Používá se i v kosmonautice při konstrukci koster modulů a zařízení?
    Protože si nejsem uplně jist jak se hliník chová v kosmu.
    Nebo je to čistě titan a nějaká forma železa a plastů a tkanin? Jak sem viděl ty plány na nějaké ty roztahovací a lehké moduly.

    Ale asi si to zjednoduším pro začátek a dám scifi a nesmysl, jako třeba Argon příměs do paliva pro motory.
    Ani nevím kde jsem k tomu přišel, možná se mi to motá s X serií nebo ještě jinde.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Cesty za kosmonautikou: Cosmos Discovery | www.kosmonautix.cz
    http://www.kosmonautix.cz/2016/10/cesty-za-kosmonautikou-cosmos-discovery/

    Chystá se v květnu do Brna, jen tak pro info...
    KAERO
    KAERO --- ---
    BRENMCGUIRE: co se tyce prvku, me prijde ze to je jen mira realisticnosti. dnesni prumysl pouziva prakticky vsechno po bismut, a energetika k tomu prida uran. no ale pokud chces trochu sci-fi, tak si to muzes namyslet jak je potreba aby to bylo zapamatovatelne a prehledne pro hrace, protoze >80 prvku je moc. a pak je tady ta moznost ze dostatek energie rovna se premena cehokoliv v cokoliv
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    NECROMAN: Zajímavá je ta informace o použitém adaptéru.
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    EDA: Ano znám, s dvěma kluky z toho studia jsem i nějakou dobu spolupracoval.
    Bohužel SE je zbytečně složitá, pro mě nezvládnuté ovládání, příliž mnoho bugů a nejsem si jist jestli ta hra kdy vyjde do finálního dokončeného stádia.
    Není to hra pro každého.

    A asi těžko najdeš nějakou hru s vesmírnou tématikou včetně vyloženě simulátorů, kterou bych neznal.

    Ono, jedna věc je myšlenka/nápad a další věc je zpracování (z mého pohledu tam asi bývá nejčastejší fault) a další co chce plebs aby se ti také ten vývoj minimálně zaplatil, měl si jádro fanoušků a měl dostatek financí i na další projekt.

    Ale asi se k těm prvků jak tak to tu čtu bohužel nedokoušeme. Škoda.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    NECROMAN: Oba výsledky se shodují, že za ztrátu nákladu nese zodpovědnost společnost Northrop Grumman. Za zmínku stojí i cena vývoje celého projektu, kterou vyšetřovací týmy zmiňují – 3,5 miliardy dolarů.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Supertajnou Zumu zřejmě zničila chyba adaptéru | www.kosmonautix.cz
    http://www.kosmonautix.cz/2018/04/supertajnou-zumu-zrejme-znicila-chyba-adapteru/
    EDA
    EDA --- ---
    BRENMCGUIRE: A Space Engineers znáš?
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    ONDRA_99: Já Kerbal nemám rád nelíbí se mi. :) A už asi hodinu zkouším najít tu hru která se asi nejíc blíží mé myšlence.
    A konečně sem ji našel.
    Celestial Command on Steam
    http://store.steampowered.com/app/330460/Celestial_Command/
    Prostě musí to být i pro masy jednoduše chápatelné a hratelné.
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    Taky mi přijde, že mod k KSP je ideální - v podstatě by šlo v začátku o navázání možností výroby na vlastněné/nalezené suroviny. Navíc zrovna v KSP nebude vypadat divně, když tabulka prvků a fyzika jejich transmutací bude poněkud...zkerbalizovaná :)
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    BRENMCGUIRE: To udelej jako mod na Kerbal Space Program. Mas tam rakety, paliva, dost realistickou fyziku. Mas tam asteroidy. Uz jsou i ruzne mody resici skleniky s potravou, tezbu vody atp.
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    Ale jinak mě samo zajímají vaše myšlenky, postřehy nápady a diskuze.

    Takže zkusme prosím zavét teoretickou diskuzi co a jaké prvky by ten teoretický přeživší kosmonaut v budoucnu snažil se lovit pro přežití.
    Aby měl energii, stavební materíál na rozšíření své lodě, jídlo, kyslík, výrobu přístrojů a věcí a na co létat.
    A řekněmě že se bude nacházet i v místech kde budou poletovat nějaké ty trosky z robitých lodí a stanic po bitvách. Jasnej je Vodík, Kyslík, Titan, nějaká ta tkanina.
    Jaké vlastně převažují konstrukcní materiály modulů třeba na ISS?
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    SEJDA: Věř mi nic takového na co by to šlo nahodit jako mod jsem nenašel. Ano jsou tu některé podobné věci, ale nejsou dotažené nebo jsou spackané.

    A já jelikož hledám v tom i práci tak potřebuju předvést své schopnosti a nápady.
    Jako fantazie je super, ale já rád když se mohu opřít o něco reálného. Třeba telepatie, telekineze i kouzlení je možné. Vše je to jen formování energie - jen chybí nebo není aktivní v našem mozku ta správná vysílací a přijímací část. Ale za pomocí přístrojů a patřičných programů je možné číst myšlenky nebo jimi i ovládat. viz třeba Minddrive.

    Takže třeba pro RPG postavy mám reálné hodnoty síly, rychlosti, IQ, vlastnosti materiálů pro odolnosti. Ale ne čistě vědecky jen v tom je reálný základ a ne jen vymyšlené nějaké číslo co se mi hodí.

    BLACKHEAD: Nad tím jsem také uvažoval, ale zase házet tam skoro celou periodickou tabulku to lidi nedají. :) I když mě by se to i líbilo, jen ta learning curve by byla moc skoupá na slovo. Takže zvažuji o limitaci 16 prvků a ještě to nějak rozumě vymyslet aby to nebyly nesmysly a mělo to reálné základy a bylo to přitom zábavné.

    Takže nechci uplně real, ale blížit se mu aby tam nebyly vyloženě nesmysly, alespoň v některých podstatných principech a byly tam nějaké reálné základy. A třeba nějaké krátké povídání či informace o tom a tom co již známe a přiblížit to nenásilně masám co asi nikdy odbornou či poloodbornou publikaci číst nebudou.

    A na pomoc sem jsem se obrátil, protože nějak se mi nedaří vyhledávat ty správné stránky a data. A také ta hra nesmí být likvidátor HW.

    Ale přivedl si mě na dvě zajímavé byť ojebávací, myšlenky. A to s tím tvořením a rozpadem že bych mohl použít i méně prvků a hráč by si mohl ty různé prvky z toho co získá a natěží různě dělat. A podívat se na tu tabulku jaderného rozpadu co je jak možné rozbít a nebo sloučit.

    Ale možná jsem si v tomhle ukousl zatím moc velké sousto. Stejně jako co mám nápad na pořádnou strategii z 2 světové. U které už dávno vím že na ni budu potřeboval velkou pomoc několika historiků, techniků atd. Třeba na scénáře které se nestaly a co by se stalo když by Hitler nebyl sjetej nemocnej člověk a v některých věcech poslechl nebo nepospíchal apod. Plus reálnější měřítka dostřelů a poškození atd.
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    BRENMCGUIRE: Zajimavej napad.
    Co se tyce prvku, mozna budes chtit i nektere dalsi, K, Cu, P...

    Co se tyka teorie, podivej se treba na tabulku jaderneho rozpadu, kde mas popis toho, co se na co rozpada a jak. Tam je treba mozne vysledovat urcite souvislosti mezi zdrojovym a cilovym prvkem.

    Jinak pokud budes "schopnej" udelat ze dvou vodiku helium a z osmi kyslik, pak budes uz schopnej udelat jakykoli prvek.

    A kdyz si prostudujes, kde se v nasi hvezdne soustave berou ty nejtezsi prvky, budes mit asi i odpoved, kde (zda) je budes schopnej objevit ve hre. ;-)

    ...pokud chces real...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BRENMCGUIRE: nebylo by lepsi, nez delat "novou hru", udelat mod nejeke stavajici? ;) Kde uz mas i "fyziku" apod. tedy by jsi jenom implementoval svoje "minigame" principy?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam