• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COMMANCHEDobyvani vesmiru a kosmonautika 🚀🛰️👩🏼‍🚀
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    AREX: jj plno patosu ala ulice... zkus expanse. Sice uz je tam mars dobytej, ale po vedecky strance je to kvalita.
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    AREX: Tak ja se teda angazuju, jako jeden z tech "exPertu"...
    Jsem taky jen laik, serial jsem nevidel. Mnoho veci o kterych budu mluvit se dela, ale ja nevim presne jak fungujou, takze budu jen teoretizovat...

    1) Pro cestu tak dlouhou, jako je na Mars, myslim, by volili vetsi nez peti-clenou posadku. Nejde o par dnu, ani o par tydnu, jde o mesice, potrebujes nejakou zastupitelnost na hromadu ruznych ukolu. Na druou stanu, asi by jich nebylo vic nez treba dvanact, patnact. Vic lidi (>20) by uz zase bylo prilis, pro neco jako prvni misi.

    2) Cesta na Mars muze trvat i dyl, v zavislosti na tom, jaky pohon zvoli. Ale i pokud by se povedlo vytvorit neco se slusnym zrychlenim, nebylo by to vyrazne min.. Treba o mesic... Porad uvazujeme ze vyuziji okno pro nejkratsi vzdalenost.

    3) Zakladna na Mesici, nebo i jen na orbite zeme - bez toho to asi nepujde. Sice nevim, jestli delat palivo na Mesici, nebo ho posilat ze Zeme... Co je lepsi... Ale nejak to resit budou, pac s palivem, se kterym odstartujes jednorazove ze zeme, to by ta cesta na Mars byla na nekolik let...

    4) Airlock maj na ISS, jinak by nemohli na EVA. Jak dlouho cekaj? Nevim, viz. KAERO.

    5) Na Mesici to nebude moc jine, ale vzhledem k nejakym atmosferickym zbytkum by to mohlo byt treba o minutu kratsi... Neni duvod aby to bylo delsi...

    6) Problemy s jakymkoli mechanickym bordelem vne rakety proste nastat muzou. Viz oprava Hubblova dalekohledu... Stane se. K tomu je EVA.

    7) Zahadne vysunute ubykace mohou byt nafukovaci, viz. BEAM pro ISS.