TOXICMAN:
- do atmosferickeho krytu New Glenna se vejde cely hopper New Sheppard
- Blue Origin vyzvedla z oceanskeho dna motory F1 z 1. stupnu raket Saturn V z programu Apollo
- GS1 booster bude dosahovat rychlosti az 6 Mach, ma znovupouzitelnou tepelnou ochranu a znovu pouziti boosteru muze byt uz za 16 dni
- GS1 nebude delat "entry burn" ale "exoatmospheric burn", velmi kratky, protoze booster ma ploutve, ktere jim vysly o hodne lehci nez palivo potrebne na entry burn
- na otaceni ploutvi maji actuatory, ktere jsou nejvetsi na svete, asi 4x vetsi, nez meli SRB Space Shuttle, a to proto, aby byly velmi rychle
- booster ma 7 motoru, 3 manevrovatelne, 4 pevne, posledni landing burn bude na 1 motor "throttled down", sucha masa boosteru je 250 t, motor ma 340 sekund ISP
- cely New Glen ma vsechno jednou nadbytecne, tj. toleruje 1 chybu
- telo New Glena je "hlinikovo lithiove", po vylisovani dilu je odebrano 90 % hmoty
- GS2 bude mit proti GS1 mnoho vylepseni, ktere jeste zrychli vyrobu a jeste odlehci, momentalne stavi 4 GS1 a budou produkovat v nasledujicich letech dalsi GS 1, non stop
- BE-3U motor (horni stupen) ma tah 77 tun, o 6 % vetsi nez bylo planovano, pumpy se otaci v opacnem smeru pro vyssi ucinnost, protoze je open-cycle cast H2 je spalena na nejdrive roztoceni vodikovoe pumpy, potom tema samyma spalinama roztaci kyslikovou pumpu a potom je poslou na chlazeni trysky motoru, 445 sekund ISP, 140 bar, ve skutecnosti neni teplota spalin z prepubrneru (Oxygen rich) nijak vysoka a tedy nejde ani tak o H2O ale o GOx
- Blue Origin jeste nevi, jestli bude horni stupen expendable anebo reusable, nevi jestli se jim nakonec podari natolik zrychlit a zlevnit vyrobu, ze reusablity nebude mit smysl, ale mozna se jim vrati horni stupen v takovem stavu, ze vyjde jeho zahazovani neekonomicke, momentalne vyvyji oboji
- Blue Origin si vyrabi vlastni CNC stroje
- Blue Origin uz kopmletuje 3. dodavku motoru pro Vulcan, motory pro New Glenn se prave vyrabi
- Blue Origin ma vlastni pec i ultrazvuk a kazdy jeden dil vypekaji a kontroluji, neni jasne, jestli mluvil jenom o kompozitech anebo i o slitinach
- na jednom stroji vyrabi atmosfericke kryty i adaptery pro naklady