STARE_CASY: presne tak a nejde jen o kosmonautiku, ale to same plati i v aero nebo military aviation. nejde o cenu nebo o pomer cena/vykon, ale o to, aby zadane zakazky vedly k udrzitelne zamestnanosti, offsetum mimo sektor a ve finale ke spokojene pracovni sile i spokojenym zakaznikum. Pokud je zakaznik stat, tak tam cena nehraje az tak roli, jde spis o etiku vyrobce (a tam bude mit emu pokud dojde k vyhre dems docela problem, pac labour-related disputies jeho aktivit uz zacly v EU ohledne Tesly a Twitteru a muzou se posunout i do USA se SpaceX).
Docela sleduju tu sagu kolem Starlineru a napr na
https://www.nasaspaceflight.com/ se dost resi jak moc je soucasny Administrator NASA Nelson vice priklonen k Boeingu nez SpaceX (Boeing od doby sveho vzniku lobuje mezi politikama a kdokoliv kdo ma pozadi v senatu nebo kongresu tak je Boeingem positivne zpracovan, a to nejen nejakou neprimou korupci, ale hlavne smerem k "eticnosti" te firmy, positivni pracovni kulture, pracovniho prava atd, Boeing ma "heritage"). Bezos tohle vsechno asi pochopil a buduje si nejaky image, emu na to kasle.