STARE_CASY: Každá sekunda visení je ekvivalentní delta-v 10m/s a (dokud je to malý zlomek výtokové rychlosti a logaritmus v Ciolkovského rovnici jde linearizovat) to je cca 0,3% hmotnosti přistávající sestavy.
New Glenn bude mít startovní hmotnost řekněme 1300t (přidej-uber, odhad z tahu motorů při rozumném startovním zrychlení). Z analogií s velkými raketami stavěnými velmi zhruba podobně v poměru první/druhý stupeň by suchá hmotnost prvního stupně mohla být tak 50-60t, na druhou stranu, udávaný rozsah regulace BE-4 je 40-100%, čili cca 100t tahu v minimu (takže suchá hmotnost 1. stupně by byla 100t+, to mi ale přijde hodně, spíš bych sázel na reálně hlubší regulovatelnost BE-4).
Pak každá sekunda vznášení bude stát 150-300kg pohonných hmot. Pokud by visením spotřebovali dejme tomu 2t pohonných hmot, na nosnosti na LEO se to skoro nepozná a u GTO to bude bratru 300kg, co na 13t není nijak hrozné (to už jsem nepočítal, jen sázel do kalkulačky na kosmo.cz, kde je odhad suché hmotnosti prvního stupně 80t).