MACHALIK: Především se nabízí otázka, proč by ve Stereophile měli psát mezi řádky. A stejně tak se nabízí i naprosto logická odpověď: aby nepopudili zadavatele reklam. Může pak ale časopis, v němž např. inzerují i prodejci kabelů, objektivně napsat, že jejich vliv je neslyšitelný?
Nemám nejmenší důvod si myslet, že zde popsané skutečnosti neodpovídají realitě:
http://www.high-endaudio.com/magaz.html
A to tím spíše, podívám-li se třeba na náhledy článků na téhle (jediné!) stránce:
http://www.stereophile.com/writer/119?page=3
Docela impresivní seznam blábolů:
The Stein Music Harmonizers (approx. $1100 each)
"Some years ago, my wife used some rose quartz for decoration in our showroom. When we powered up the system, we had the impression that the sound had changed somewhat. (...) the atomic cores of rose quartz crystals have a very regular, ordered structure. Even the electrons around the atomic core are ordered. This uniform order is transferred to neighboring electrons, even affecting the structure of the air surround the crystals." atd.
Stein DE3 LP enhancer ($2800).
"The unit is said to radiate a special signal sequence that improves the sound of LPs."
Prima jsou i USB audiokabely vybavené spešl systémem, který
"creates an electrostatic field that saturates and polarizes the molecules of the insulation to minimize energy storage in the dielectric."
Samozřejmě po jejich zapojení do systému kvituje recenzent jejich účinek slovy:
"...the difference in transparency and color was striking."
Tyhle časopisy zkrátka ochotně pochválí jakýkoliv výrobek, jehož prodejce dostatečně zaplatí. Nebo naopak odvážně zkritizují výrobek firmy, k níž nemají žádné vazby, obchodní ani osobní. Chápat tyhle "recenze" jako zdroj objektivních informací je minimálně velmi naivní.
Ale abychom to nezamluvili. Rád bych od tebe slyšel nevyhýbavou odpověď na otázku, čím se hi-end liší od mnoha jiných oborů, v nichž je použití slepých testů mnohdy jedinou průkaznou metodou.