• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      PLAYER: Jakože už výrobci dokážou poskytnout kabel prostý lomů a odrazů vhodný pro bezchybný audiostream? Taky bych tomu nevěřil ;)
      SVANC
      SVANC --- ---
      PLAYER: Mimochodem jsem zvědav, kdy se příčina chybného stanovení rychlosti neutrin (volný konektor optiky :D) začne v hi-endových auditcích používat jako argument jejich vlivu :).
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      TEST optických kabelů
      http://www.audiodrom.cz/recenze/kabely/234-opticke-kabely.html

      "mezi nimi nebyl žádný slyšitelný rozdíl"

      Neuveritelne zjisteni! :)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      ....anebo " neslyšíš- ušetríš" ;)
      SVANC
      SVANC --- ---
      TEDDYBEDDY: "Proto jednoznačně doporučuji sáhnout do peněženky co nejhlouběji to jde" - tahle věta pěkně shrnuje celý smysl a hlavní poselství toho článku.
      Co dodat? Snad jen: "nemyslíš, zaplatíš" :D
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      SPOLEČENSTVÍ HADŮ - Reprokabely nižší a střední třídy
      http://www.audiodrom.cz/recenze/kabely/323.html
      "Asi budete souhlasit, že průkazně slyšitelné rozdíly mezi kabely, a to jakýmikoli, jsou. Pokud nesouhlasíte, nezbývá než počkat a vyzrát do doby, kdy jednotlivé nuance a odlišnosti budete schopni zaznamenat. Nemyslím to ve zlém – všechny věci vyžadují trénink a určitou dávku zkušenosti a v tomto ohledu se člověk dostává do pozice zkušeného houslisty, který dokáže uchem poznat nejen ze které dílny nástroj pochází, ale také jakým smyčcem se na něj hraje."
      SVANC
      SVANC --- ---
      DOCKINEZ: Určitě tam nepíší jen o nesmyslech, nic takového přece neříkám. Jenom tvrdím, že argumentovat "recenzemi" z těchhle plátků prodchnutých reklamními poselstvími je absurdní :).
      A Sennheiser HD800 se mi taky líbí :)
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      SVANC: Na druhou stranu na ty samy strance najdes krome tweako chujovin i "normalni" a krasny veci - Sennheiser HD800 je laska na prvni pohled... a nejspis se casem necham i zlakat.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Napsal jsem ti odpověď na půl strany, ale smazala se :( Asi nám to není souzeno.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Především se nabízí otázka, proč by ve Stereophile měli psát mezi řádky. A stejně tak se nabízí i naprosto logická odpověď: aby nepopudili zadavatele reklam. Může pak ale časopis, v němž např. inzerují i prodejci kabelů, objektivně napsat, že jejich vliv je neslyšitelný?
      Nemám nejmenší důvod si myslet, že zde popsané skutečnosti neodpovídají realitě: http://www.high-endaudio.com/magaz.html

      A to tím spíše, podívám-li se třeba na náhledy článků na téhle (jediné!) stránce: http://www.stereophile.com/writer/119?page=3
      Docela impresivní seznam blábolů:
      The Stein Music Harmonizers (approx. $1100 each) "Some years ago, my wife used some rose quartz for decoration in our showroom. When we powered up the system, we had the impression that the sound had changed somewhat. (...) the atomic cores of rose quartz crystals have a very regular, ordered structure. Even the electrons around the atomic core are ordered. This uniform order is transferred to neighboring electrons, even affecting the structure of the air surround the crystals." atd.
      Stein DE3 LP enhancer ($2800). "The unit is said to radiate a special signal sequence that improves the sound of LPs."
      Prima jsou i USB audiokabely vybavené spešl systémem, který "creates an electrostatic field that saturates and polarizes the molecules of the insulation to minimize energy storage in the dielectric."
      Samozřejmě po jejich zapojení do systému kvituje recenzent jejich účinek slovy: "...the difference in transparency and color was striking."

      Tyhle časopisy zkrátka ochotně pochválí jakýkoliv výrobek, jehož prodejce dostatečně zaplatí. Nebo naopak odvážně zkritizují výrobek firmy, k níž nemají žádné vazby, obchodní ani osobní. Chápat tyhle "recenze" jako zdroj objektivních informací je minimálně velmi naivní.

      Ale abychom to nezamluvili. Rád bych od tebe slyšel nevyhýbavou odpověď na otázku, čím se hi-end liší od mnoha jiných oborů, v nichž je použití slepých testů mnohdy jedinou průkaznou metodou.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Zkus si někdy přečíst nějaký test z toho Stereophile, uvidíš, že tam dokážou rozebrat i špičkový komponent a pojmenovat jeho nedostatky zcela otevřeně. Případně kdyby ti nepřišli dost otevření, tak se na to můžeš dívat ještě takhle: od určité zkušenosti s komponenty dokážeš velmi účinně číst mezi řádky a problém, pro laika nezpozorovatelný, velmi dobře v textu odhalit, neb ho sám znáš a pisatel počítá s určitou bází čtenářů. Ty jsi bohužel ten laik, takže pro tebe jsou hifi plátky pouhým reklamním pamfletem - ale ony, pokud nejsi zkušený, opravdu ničím jiným moc nejsou. Stejně jako všechny ostatní plátky.
      LUSKOS
      LUSKOS --- ---
      PETER_PAN:
      WUKONG: Diky, uz to mam.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Winner EISA 2011-12 audio award
      "The amplifier’s compact design is instantly recognisable as part of the Nagra family of high-end components – beautiful to behold, delicious to hear."


      Audio & Home Theater Awards 2011-2012 | EISA - The European Imaging and Sound Association
      http://www.eisa.eu/awards.html
      SVANC
      SVANC --- ---
      Pokud tady mezi hochy probíhá soutěž v buranství, nebo o to, kdo se projeví jako větší hulvát, tak favorit je už myslím jasný. Co taky čekat od týpka, který je schopen napsat "vinikají"? :D
      Ale i to machalíkovo vystoupení byla dobrá lekce hi-endu... Arogantní entrée (MACHALIK), potom nějaké ty rozumy o vagínách a když dojde na konkrétní otázky, tak ticho po pěšině :).
      Škoda, opravdu by mě zajímal názor odpůrce slepých testů, v čem je ten zásadní rozdíl mezi hi-endem a ostatními obory, které musí pracovat se smyslovým vnímáním...

      Alespoň tedy něco pro pobavení:
      THE (SECRET) RULES OF 'AUDIO REVIEWING'
      STEREOPHILE
      http://www.high-endaudio.com/RR-STEREOPHILE.html#Rul
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DOCKINEZ: Nikdo taky netvrdí, že single ended je efektivní ve spojení s velkými bednami. K tomu prostě bez diskuze potřebuješ výkon. Tyhhle SE vinikají především v jemnosti a vyvážení přednesu než v třeskuté dynamice.


      SVANC: Na a jak to máš tedy s těmi vagínami hombre? Poznáš kyselou kundu svý starý od jiný nebo k tomu taky potřebuješ mít zavázaný oči? :)))
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Mohl bys na jasné otázky (SVANC) dát stejně jasné odpovědi? Bez vytáček, osobního napadání, odvádění řeči jinam a dalších úhybných manévrů, které tady pravidelně předvádíš.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      MACHALIK: No, zkusme se na to podivat jinak. Ty o sobe tvrdis, ze mas rad velky bedny. Fajn. Predpokladam (klidne mne oprav), ze k rozehrani takovyho kusu nabytku ti par wattiku nestaci.

      Single ended s 300B na konci (coz by melo byt podle mnohych "puristu" to nejlepsi, co na tomto poli lze poridit) odevzda pri optimalnim navrhu nejakych 12 w vykonu, ovsem pri 10-15% zkresleni. Nezkreslenyho vykonu je prinejlepsim 2-3 W, coz nejen mne prijde malo. A proto trvam na tom, ze tenhle design z roku 1930 muj Technics (a nejen ten) proste prehraje. A neni na tom nic trabantiho, ty vole - co je trabantiho na tom, kdyz reknes, ze tvoje nova Kia nabizi lepsi jizdni komfort a vyssi rychlost nez veteran ze 30. let? Tohle je to samy.

      Samozrejme, ze takovej Teddym nize zminovanej McIntosh MC275 bude uplne jiny vino. Ale to je taky push pull s rozumnym vykonem, žáno. A proti nemu nemam slova pul.
      GOSHEWAN
      GOSHEWAN --- ---
      MACHALIK: A reknes nam prosim v cem jsou tedy lepsi? Idealne co nejkonkretneji, nikoho nebavi jak odbihas od tematu. A rovnou take prihod proc si myslis, ze jsou lepsi - protoze pokud si to "jen" myslis (rozumej "mas naposlouchano, ale dolozit to nemuzes"), tak tvuj prinos diskuzi je nulovy.


      MACHALIK, MACHALIK: Nemas s tim sexem nejaky problem? Je vic nez komicke (az divne) ze nezvladas normalne odpovedet k tematu a uchylujes se k temhle prirovnanim. A pokud ti to opravdu neni jasne, tak oci k poslechu hudby doopravdy nepotrebujes (je to totiz slepy test, ne hluchy), zatimco u tveho prirovnani by ses takhle o kus vjemu pripravil.

      Pochopitelne za predpokladu ze nepotrebujes mit pred ocima sestavu, ktera zaujme vic designem a cenou nez kvalitou reprodukce.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Bavit se s tebou o hifi je jak bavit se s panicem o sexu.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Na vagíny jsem se neptal. Pokud máš nutkavou potřebu o nich psát, měl bys možná zkusit jiné auditko než o hifi.

      Ptal jsem se na dvě věci:
      1) Čím se hi-end liší od ostatních oborů, že by se u něj slepé testy neměly používat, když všude jinde, kde nelze exaktně měřit, je to jediná průkazná metodika? A jejíž vhodnost pro daný účel jednoznačně potvrzují třeba slepé testy reprosoustav.

      2) Když podle zvuku poznáš i "rozdíly mezi koaxem a optikou", poznáš i řádově větší rozdíl mezi zesilovači? Můžeš si přitom sám zvolit mezi dvěma (téměř) libovolnými, které jsi kdy v životě slyšet. Jako ten horší můžeš vzít třeba ten, co jsi o něm tvrdil, že má zvuk jako pila - ten vyhovuje požadavkům Clarkova testu s rezervou... :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      DOCKINEZ: Především chápu rozdíl mezi nadsázkou a nesmyslem, resp. psaní otevřených nepravd už je pro mě za hranicí nadsázky :)

      SVANC: Jeden o koze a druhej o voze, takže nelze než zopakovat, jestli též šukáš se zavázanýma očima? Poznal bys jednu kundu od druhé v aspoň osmi z deseti slepých pokusů? A pokud ne, jsou tím pádem stejné? Kolik mm materiálu by měla mít jedna vůči druhé navíc, aby mohly být považovány za rozdílné? Test zhruba v těchto intencích probíhá již zhruba od roku 2 000 000 př. n. l. a stále na to nikdo nepřišel.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      MACHALIK: Ale no tak, nechápeme nadsázku? Míň úzkoprsosti á la puritánskej kazatel (nezaměňovat s kazzatelem) by neškodilo :)
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Napsal jsi toho už hodně, to je fakt, ale nijak jsi nevysvětlil, v čem se hi-end liší od všech ostatních oborů, že pro něj jsou slepé testy nevhodné. Takže v čem že to spočívá ten zásadní rozdíl? :)
      A hlášky o šukání raději nech být, už jsi tu na tohle téma předvedl trapnosti víc než dost.

      Btw. už jsi našetřil na svůj vysněný zesilovač? Měl bych pro tebe jeden tip, jak snadno vydělat 10 litrů v dolarech:
      Richard Clark Amplifier Challenge FAQ
      http://www.tom-morrow-land.com/tests/ampchall/index.htm
      Kdyby to na tebe bylo moc dlouhé, tak tady je stručné shrnutí. Nemusíš vkládat žádné své peníze, stačí opakovaně poznat rozdíl mezi dvěma libovolnými zesilovači, klidně jeden za 100 000$, druhý třeba za 300$. Podmínky testu splňují téměř všechny běžně dostupné zesilovače. Test probíhá zhruba od roku 1990 a účastnilo se jej už několik tisíc osob, ale nikdo zatím rozdíl nepoznal (údaj z roku 2006).
      S tvýma ušima by to ale neměl být problém. Nebo se něco změnilo od té doby, co jsi tvrdil, že jsou "slyšet rozdíly mezi originálem a výpalkou, mezi dvěma CD přehrávačema, mezi koaxem a optikou, mezi CD a SACD/DVD-A, mezi zesilovačema, mezi předkama, mezi DACama; všechny tyhle subtilní rozdíly slyšet jsou."? (MACHALIK)
      Když poznáš i rozdíl mezi vypalovaným a originálním CD, tak poznat rozdíl mezi zesilovači při přímém přepnutí musí být hračka, nebo ne? :D
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      PETER_PAN: Nevím, co před 20 lety dosahovaly highendové přístroje a, ale CD přehrávače typu Sony SCD-1, Denon DP-S1 a mnohé další obdobné z té doby opravdu nejsou nahrazeny dnešní spotřebkou za osm tisíc na krámě. A to jsou ty, o kterých má smysl se bavit, resp. pro mě to má smysl, pro ostatní třeba ne. Ale jelikož ti neporadili, tak ne to asi taky nezajímá.
      Do srovnání s foťákama se nepouštěj, k ničemu to není.

      Starej pán ať si koupí něco, co umí to, co on potřebuje, a bude se mu dobře ovládat. Víc k tomu asi netřeba říkat, rozdíly mezi přístroji, o které se zajímáš, jsou pouze ve funkcích a ergonomii, ničem jiném.

      SVANC: Tobě jsem o relevanci slepých testů už psal česky i anglicky, co ti na tom furt není jasný? Šukáš taky ze zavázanejma očima?
      PETER_PAN
      PETER_PAN --- ---
      :-) nevim o nicem ... proto se ptam
      SVANC
      SVANC --- ---
      PETER_PAN: A ono existuje něco, co ty tvý podmínky splňuje, ale stojí 60k?
      PETER_PAN
      PETER_PAN --- ---
      SVANC: jako cenovy zadani neni presne dany, jen mi prijde nesmyl prehravac za 60kkc ..
      SVANC
      SVANC --- ---
      PETER_PAN: Dost pochybuju, že existuje stolní přehrávač s podporou flac a sd slotem, ale třeba se pletu. Přehrát flac, ale z USB, umí třeba http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-93/, to je ovšem cenově mimo tvý zadání. Zato toho ovšem zvládá podstatně víc :)

      A pokud jde o ten vývoj elektroniky, tak to je myslím jasné každému, kdo to chápat jen trochu chce. Parametrů, kterých před dvaceti, třiceti lety dosahovaly jen špičkové přístroje, ovšem taky za špičkové ceny, dnes dosahují cenově naprosto dostupné výrobky.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Komické, to tvé odmítání slepých testů... Máš nějaké vysvětlení, proč by měl být hi-end jediným oborem, kde by se tyto testy neměly používat, zatímco všude jinde (kde jde o lidské smysly a nelze exaktně měřit) je to jediná průkazná metodika?
      Nebude to nejspíš tím, že jejich výsledky neodpovídají tomu, co by sis přál? :D
      PETER_PAN
      PETER_PAN --- ---
      MACHALIK: OK, dik za rekaci .. sice ten dotaz byl smerovanej na neco jineho (SD karta, FLAC 24bit), ale to je jedno ..

      .. ja si prave dovolim nesouhlasit s tim : "... což očividně ta největší spotřebka z marketu není a nemůže z principu být." .. to myslim obecne o technice soucasnosti, kdy praveze vzhledem k tomu vyvoji tech 20ti let raketoveho tempa dneska rada spotrebaku je dalece nad tim co lze povazovat za (obecne) "vysokou jakost vystupu", a co pred 20ti lety nedosahovali profesionalni/high-endove/premiove pristroje (bavim se obecne o technice, nejlip je to predstavitelne treba na tech fotacich)
      .. to ze u tech dnesnich "spotrebek" nemusi bejt vyresena kvalita dilenskeho zpracovani, nebo ze stredni doba poruchy klicovych soucastek bude v jednotakch tisich provoznich hodin, ergonomie nevalna, podpora bude nizka apod. - o to se nehadam ..

      .. kazdopadne tvych nazoru si vazim a jsem rad za interakci
      .. ten prehravac co "shanim" je pro znameho (62 let) co si research na netu neudela, ma doma sestavu z poloviny 90.let, vicemene vsechno od SONY (ale takoveto lepsi SONY :-) ), kromne gramofonu - ten ma od THORENSu
      .. CD prehravac od SONY mu dosluhuje (spatne nacita, preskakuje, oprava irelevantne draha) a tak chce neco co umi i digitalni formaty z SDcka - nelibi se mu flashky (kazda jina, hnusne barevny, couha to z toho atd. - starsi clovek), ale libi se mu ty "male diskety", takze SD kartu, .. FLAC jsem mu vysvetlil - ano chce FLAC .. to je cele jadro meho dotazu ;-)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: S tebou se bavit nebudu, ty seš zacyklenej jak káča furt na těch svejch slepejch testech, to nemá sebemenší cenu. Pujč si někdy domů nějaký hifi a udělej srovnání se svým (byť je to zbytečný, protože tvoje je lepší už teď), ať aspoň trochu víš, jak se testuje.

      PETER_PAN: Hrneš se do složité diskuse, kde ani já ani ty nevíme, co všechno se přesně děje v CD přehrávači, počínaje čtením a konče posláním na jeden z výstupů. Co ale víme je, že každá mechanika čte jinak, opravný mechanismy zasahují častěji či méně často, pak buď výstup na digitál (optika vs. koax plus jitter) nebo na analog, tedy nějakej převodník a pak výstup, zatíženej impedancí toho dalšího, do toho stínění, provedení krabice, mikrofoničnost součástek, a u všeho z tohoto je pořád vývoj, jedni si zakládají na pixli z dlabanýho ingotu hliníku, jiní do toho dávají pevnej disk, na kterej se všechno bufferuje, aby to nešlo z mechny... z uvedenýho vyplývá, že by bylo spíš velmi divný, kdyby šlo teď a tady, v klubu naprostých zoufalců a laiků na Nyxu, prohlásit, že už je hotovo a přece všechno musí hrát stejně, pročež jako jednotku rozlišitelnosti zvuku přístrojů použijí decibel. Což neříkám, že je nutně tvůj případ, ale co po mně vlastně chceš? Poradu na přístroj za osmičku novej? Já nevím, ten přístroj neznám a nechci znát, je mi šumafuk. Musel bys řešit něco zajímavýho, abych se tím byl ochotnej zabývat, což očividně ta největší spotřebka z marketu není a nemůže z principu být. Co chybí ostatním, aby se ti vyjádřili, netuším, pravděpodobně zájem a znalosti. Prostě nějakej přehrávač za osm. Bude stejnej jako všechny ostatní přehrávače za osm. Líbí se ti a umí, co potřebuješ? Tak si ho kup a nešpekuluj, ne?
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam