• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      MONOTYPEK: Myslíš něco takovýho?
      Sewell Digital to Analog 5.1 DTS/AC-3 Decoder Surround Sound (Toslink/Coax to RCA) - SW-29767, $68.95
      http://sewelldirect.com/Sewell-Digital-to-Analog-51-DTS-Surround-Sound-Decoder-SPDIF-to-RCA.asp
      Jestli se to ovšem prodává tady, to netuším. V tomhle by asi spíš poradil ID Adam.
      MONOTYPEK
      MONOTYPEK --- ---
      tak já se smáznu. díky za hlp ;)
      FATTY
      FATTY --- ---
      KUBLAJ
      KUBLAJ --- ---
      fuj. rozumna kvalita v tomto klubu znamena povl nejhrubsiho zrna.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Fuj, 5.1. Je to vubec hifi?
      MONOTYPEK
      MONOTYPEK --- ---
      (lama dotaz)
      prosím vás, nedaří se mi vygooglit vůbec. dá se u nás sehnat digital audio to 5.1 analog převodník v rozumné kvalitě i ceně?
      SVANC
      SVANC --- ---
      Spíš svatá prostota. Každopádně kdyby si někdo chtěl ověřit, jak si na tom on sám stojí se schopností detekovat zkreslení, tak tady je online poslechový test:

      http://www.klippel.de/listeningtest/lt/
      Dlužno podotknout, že -30 dB odpovídá 3% zkreslení.
      Pokud má machalík pocit, že zkreslení dnes už spíše podprůměrného zesilovače s hodnotou 0,1% je slyšitelný problém, tak jistě lehce zvládne proklikat se až na -60 dB :)

      Další zajímavé pojednání o zkreslení včetně reálně změřených grafů slyšitelnosti je tady:
      http://www.axiomaudio.com/distortion.html
      The noise test tones had to reach 8,000 Hz and above before 1% distortion became audible, such is the masking effect of music.
      The tests done in this experiment are essentially noise tests; things such as mechanical resonances and port noises that are not harmonically related to a specific fundamental contained in the music would be examples of noise distortion. Other types of distortion such as Harmonic Distortion and Intermodulation Distortion have a direct relationship to a frequency being reproduced as part of the music. These types of distortion may be harder to detect than straight noise distortion.


      http://www.audioholics.com/education/acoustics-principles/human-hearing-distortion-audibility-part-3
      Téměř dole jsou uvedeny změřené prahy slyšitelnosti zkreslení z několika samostatných studií, které závěry předchozího odkazu potvrzují.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Svatá trpělivost.
      BLAF
      BLAF --- ---
      MACHALIK: Mno, jezto se jedna o digitalni zapis, data v tomto zapise musi byt 100% opravitelna, nebot jinak prinejmensim cast dat na nem nebude k precteni (u hudby je tolerance vyssi, ale u napr. aplikaci necitelny (zapsany)sektor znamena nefunkcnost celeho cd)
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Definuj "bez chyb" :)
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      MACHALIK: Poznáš tedy zvuk z CD Verbatim oproti cd ze spindlu za korunu placka? Čerstvě vypáleno bez chyb.
      ALI_GATOR
      ALI_GATOR --- ---
      Tenhle klub je jedna velká časo-zvuko-prostorová smyčka. Vsadím se, že na konci internetů ani nepůjde smazat.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Na příkladu s hodinkami je ti něco nejasného? To totiž jasně ukazuje tvou pomýlenost stran nemožnosti současné superpozice a maskování. Jedna věc je teoretický princip skládání zvuku a druhá věc to, jak to celé člověk vnímá. A to je pro reálný poslech to podstatné a především to, o čem tu od začátku mluvím - to jen ty se mi stále snažíš podsouvat něco jiného.

      A odpovědi na jasnou otázku ohledně výpalky jsi se opět vyhnul. Fakt je tak těžký připustit, že jsi před rokem tvrdil nesmysl?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      A vůbec, babrat se v diskusi, kde se dvě vlny můžou zároveň sčítat i jedna druhou maskovat, mě moc nebaví.

      Superposition principle - Wikipedia, the free encyclopedia
      http://en.wikipedia.org/wiki/Superposition_principle



      Nemaskují se. Odmítám pokračovat v debatě, kde tvrdíš pičovinu a vydáváš to za možnost nebo názor nebo co. Nazdar.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Zas ta tvoje přirovnání... Auta, vagíny a teď zase jídlo - i když zrovna téhle oblasti docela rozumíš, řekl bych :).
      Když tedy zůstanu u jídla, tak převedeno na poměry u zesilovačů a reprobeden by to vypadalo asi takhle:
      Dva vzorky jídla, jedno mírně přesolené, ale tak, že to vlastně není poznat. Nicméně připusťme, že zlatý jazyk rozdíl pozná. Nyní oba vzorky přelijeme lahvičkou tabasca - bude ten nepatrný rozdíl slanosti poznat i potom?

      "Tak se maskují nebo superponují? Dělat obojí zároveň nemůžou." Zvuk hodinek na stole a zvuk nahlas puštěné hudby se co? Superponují. Přesto hodinky neslyšíš, přestože samy o sobě slyšitelné jsou. Jejich zvuk je maskován hudbou.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      BLAF: A tvůj CD přehrávač to všechno čte bez chyby? Ověřil sis to nebo jen tak vykládáš? Někde bylo zařízení, který mělo LEDku, která blilka pokaždé, když zasáhl opravnej algoritmus při hraní CD. Blikalo to, čéče, celkem dost.

      SVANC: Tak samozřejmě, když si budeš dál stát na svým, že slanou chuť zamaskuješ pálivostí, tak se nikam nepohnem. Možná tady je úhelnej kámen našeho sporu - ty prostě chceš věřit tomu, že se zkreslení maskují, takže výchozí bod pro tebe je danej, i kdyby se nemaskovaly. Jaktože jsi teda před chvilkou připustil superpozici? Tak se maskují nebo superponují? Dělat obojí zároveň nemůžou.
      PLAYER
      PLAYER --- ---
      Vidim, ze TOOM paleckuje, ale aby me opravil ohledne HDMI, kdyz tvrdil, ze nemam pravdu, to ne. No...nebudeme si namlouvat, ze nas to prekvapuje, takze jsem s tim vykrikem do tmy mel skutecne pravdu. Dekuji za potvrzeni TOOMe.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Vidím, že debata se opět dostala do polohy:
      "Nemáš pravdu."
      "Ne, ty nemáš pravdu."
      Jestli chceš popírat vliv maskování jako takového, tak fakt nevím. A tvá posedlost zkreslením je komická. Když je to takový problém, jak je možné, že nikdo nedokáže říci, který přístroj je který, pokud to ovšem nevěděl už předem?

      ad výpalka - myslím normální výpalku která slyšitelně nepraská ani nepřeskakuje. To je také to, o čem byla řeč tehdy, když jsi nám vysvětloval, jak ji jen tak mimoděk posloucháš a pak si uvědomíš, že to prostě není ono. Stále to platí?
      BLAF
      BLAF --- ---
      MACHALIK: Ja takhle palit umim, a myslim, ze to umi kazdy s vypalovackou novejsi nez patnact let :)
      LA_PIOVRA
      LA_PIOVRA --- ---
      TEDDYBEDDY: Souhlasim a vsak si taky moc nepovidam:)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Ne, právěže ten princip maskování nefunguje, to je to, co ti pořád říkám. Funguje princip sčítání/superpozice zkreslení, nefunguje princip maskování. Dostaň to do hlavy, bude to pro tebe zcela zásadní posun v pohledu na reprodukci signálu.

      Snažím se jen zjistit, jak definuješ dobrou výpalku. Protože (což předpokládám víš) CDčko hraje i když je špatně vypálený nebo dráplý, pouze je potřeba, aby korekční algoritmy CD přehrávače zapínaly více často a opravovaly špatně přečtený bity. Pročež si hádám dokážeš představit, jak zásadní je determinovat ono dobře vypálený CD. Ideálně by mělo bejt takový, že ty algoritmy nebudou muset zapnout nikdy. Pak by to asi nemělo bejt slyšet oproti výlisku, ale nevyznám se v jitteru a musel bych si to osvěžit. Ty umíš takhle pálit? Já ne.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam