• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    FURYAN: Jitter & dither.
    THX_1138: Nastuduj si, jakým způsobem se přenáší signál ve/ po/ kolem vodiče. Jde o složitý elektromagnetický děj, exaktně popsaný v kvantové fyzice. Ten " obyčejný drát" kudy " tečou" elktrony jako ve vodovodní trubce je pouze zjednodušená symbolika pro děti ... a idioty.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Ještě bych doporučoval změřit velikost, hmotnost, hustotu, barvu, pH a další faktory třeba u rajčete z obchodu a ze zahrady. Nebo víno. Vezměte si třeba víno.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    THX_1138: 3µs by při periodickym signálu bylo 33(,333...)kHz, docela mi uniká proč by tohle měl bejt relevantní test pro audio....
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Technický rozdíl a slyšitelný rozdíl není totéž. Naopak mnohde - velmi dobře třeba u reprokabelů - lze ukázat, že změřené rozdíly jsou o nějaký ten řád pod rozlišovací schopností ucha. Ale je zjevně marné tohle vysvětlovat někomu, kdo se domnívá, že se liší výsledný zvuk podle toho, zda data např. mezi mechanikou a převodníkem byla přenesena koaxiálem nebo optikou.
    SVANC
    SVANC --- ---
    THX_1138: Ono ani tak nejde o to, jakým způsobem je načítání dat z CD realizováno, ale k jakým vede výsledkům. A ty jsou takové, že u (správně) vypáleného CD jsou data identická s původními. Kdyby tomu bylo jinak, pak by vypalovaná CD nikdy nemohla sloužit jako paměť na programy apod., kde i změna jediného bitu může mít fatální následky.

    Rozdíly v průbězích signálu na obrázku sice vypadají impozantně, ale i z takového průběhu, jako je u CD, lze jednoznačně detekovat jedničky a nuly, což postačuje, protože případné časové nepřesnosti okamžiků překlápění jsou irelevantní. Veškerá data jsou tak jako tak ukládána do bufferu (v podstatě posuvného registru), přičemž jejich načítání z bufferu je řízeno přesným hodinovým taktem (kolísání o několik řádů menší než u gramofonů). Hezky to je vidět u discmanů, jejichž buffer proti otřesům dokáže pojmout data třeba na 100 vteřin, během kterých normálně hraje hudba, i když se disk např. násilím zastaví.

    Tohle všechno platí samozřejmě pouze pro správně vypálený disk a to nikoli v jednom z prvních typů vypalovaček, které trpěly problémy s jitterem. Sám jsem jednu z nich měl, to lupání bylo otravné a možná odtud pochází výhrady proti výpalkám, které se tradují dodnes. Pokud si to pamatuju dobře, tak první vypalovačka, která v tomto ohledu fungovala bezproblémově, byl Teac, někdy v polovině devadesátých let. Minulého století... :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Nicmene kdo udelal domaci ukol vi, ze je technickej rozdil mezi koaxem a optikou, ze toslink je limitni prvek, a, ultimatne, ze nic jako digital neexistuje.
    Pochopitelne ze je jednodussi se nezajimat, svancovat a vedet, ze od 70. let je vsechno vyreseny. Jde jen o miru pohodlnosti a z ni vyplyvajiciho zjednoduseni.
    SVANC
    SVANC --- ---
    THX_1138: Myslíš to tak, že výpalka zní jinak než originál? Jitter a spol.?
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    MATT: Ja bych to vubec neresil, kdybych si toho nevsiml. Proste sedis u pc a dumas na ukolama. A poslouchas. A nic te neirituje. Podle me se to neda technicky popsat, ale shodli jsme se kamosem, ktery prisel o chvili pouzdeji na navstevu, ze i jemu se to cd zda technicky kvalitnejsi, ale poslechove ho taky irituje.

    (dred hijacked, hlavne, ze jste dali pokoj s tema RJ45 za 30k :DDD)
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Praskání, lupance apod. je u vypáleného CD možné. Menší hloubka prostoru, ztráta transparentnosti a podobné pseudopojmy ze slovníku "hifistů" nikoli. Čili buď se jednalo o náhodu, nebo to CD bylo vypáleno špatně. To je ovšem něco jiného, než jsi tvrdil dříve. Původní tvrzení bylo v tom duchu, že zvuk různých kabelů, výpalky od originálu a koaxiálu od optiky se poznatelně liší. I to stále platí? :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Právěže nevěděl, CD pouštěla třetí strana a já pak šel zjišťovat, co se děje, že to tak sere. Turned out že dívka založila výpalku nevědouc, že už máme origoš.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Věci pálený na Exact audio copy nebyly tak hrozný- pro referenční poslech stačí. Povedený věci pak samozřejmě koupit origo Cd nebo lépe Lp pochopitelně.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Největší záhadou ovšem je, že horší zvuk výpalky se projevuje výhradně tehdy, když posluchač ví, že hraje právě ona.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    LOPIK: Platí. Pořát.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MACHALIK: Zrovna dneska mě tohle napadlo, jestli ve vyšších kruzích pořát platí že digitální kopie má horší kvalitu...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    FURYAN: Já to měl podobně s výpalkama. Když jsem hrál z výpalky, tak mě jaksi sralo u toho i umejvat nádobí v kuchyni. I holka to pozorovala. Jakmile se tam dal výlisek, sraní přestalo.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Tak nejčastější příčina tohohle bývá hlavně odlišný mastering.
    SVANC
    SVANC --- ---
    FURYAN: Pokud tě nezajímá příčina, tak to neřeš a poslouchej LP :)
    MATT
    MATT --- ---
    FURYAN: a už si to zkoušel na slepo? ;)))
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    SVANC: Ja uz pred casem prestal resit techniku a vedecky pristup. Je mi jedno, jak deska vznikla, kolika vevodniky s jakymi DPS prosla, proste LP me nerusi, CD ano.
    SVANC
    SVANC --- ---
    FURYAN: Zvuk z LP mírně odlišný je, koneckonců např. větší odstup šumu a větší frekvenční rozsah byly jedním z důvodů vzniku cd. Nicméně jsi si jistý, že hlasitost byla pokaždé nastavena naprosto stejně?
    Mimochodem to je relativně nový album. Možná se pletu, ale spíš pochybuju, že by bylo kompletně nahráváno a mícháno analogově a až hotový zvuk převáděn do digitálu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam