• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Jednoduchý to máš spíš ty:
    1) měření zvukové techniky podle tebe nemůže objektivně hodnotit komponenty
    2) slepé testy jsou k ničemu
    Jinými slovy zavrhuješ jakoukoli objektivní metodu porovnávání a držíš se stále jen svých subjektivních dojmů.
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    Koukám, že hifi je hlavně o tom hanět ostatní a chlubit se kolik mám peněz. čekal jsem od tohoto klubu nějaké informace, bohužel je to stejný odpad jako jinde na netu.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Ale líbí se mně, jak i po těch letech pořád ještě myslíš, že se s tebou o tomhle budu bavit :) Vždyť jsme to vyřešili už v roce 2009 nebo kdy. Chceš to prostě mít jednoduchý, tak to takový máš, nic proti tomu. Nikdo tě nenutí se podívat za obzor. Pro tebe je Země placatá a basta. Mi to nevadí :)
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    A už je to tu zase v prdeli...
    SVANC
    SVANC --- ---
    Zase ty kolíky na nos... Takový blbec přece nejsi, že ne?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    VOZKA: Předpokládáš špatně, nikdo si nebyl jen užít, ale ochutnat, porovnat, zhodnotit, vybrat si, na závěr ev. utratit peníze a koupit si. Já koupil dvě lahve. Až jednou budu na degustačce s kolíkama na nos a vínama přelitejma do petek, dám vědět! Bylo by to dost novátorský.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Ty hloupé poznámky o chlastačce a mrdačce i nesmysly o teslách v garáži - nepřipadá to tobě samotnému poněkud irelevantní ve vztahu k testování audio komponentů? Jako chápu, že ti nezbývá než útočit na oponenta, ale neměl bys to zas tak přehánět. Působí to trapně a jenom tím dáváš najevo, že nemáš nic, co by se dalo označit za argument.

    Nebo snad víš o nějakých validních důvodech, proč by se technické prvky pro přenos zvuku měly testovat jinou metodikou, než která se používá všude tam, kde do hry vstupují lidské smysly?
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MACHALIK: Onehdá jsem byl na degustaci a kupodivu jsme všichni věděli, co pijeme, a cokonce si mohli i přidat.
    Předpokládám že vám bylo u prdele jestli jste objektivní a byli jste si prostě užít degustaci. A o tom ta debata je.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Onehdá jsem byl na degustaci a kupodivu jsme všichni věděli, co pijeme, a cokonce si mohli i přidat. I při mrdačce mám radši přisvíceno. Holt jsme každý z jiného těsta, nedá se svítit. Taky máme každej jiný hifi - jeden samodomo tesly ve vypolstrované garáži, jinej, co se zrovna sejde.
    Možná bych si měl osvěžit ty léta klavíru - pro případ, že bych se kdy stěhoval na venkov.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: A pro úplnost - kolík na nos při pití je pitomost. Vůně je jedním ze smyslů, kterými si dobrý nápoj vychutnáváme. Ale proč by měl člověk vědět, zda hraje zesilovač té či oné značky, aby dokázal říci, jak se mu daný zvuk jeví, to je fakt záhada.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Nic lepšího, než tyhle tebou samým stokrát omleté kydy tam nemáš? Co takhle ještě nějaké přirovnání s vagínami a auty?
    A zrovna nápojové soutěže jsou dobrý příklad, jak by se testovat mělo a jak se také skutečně testuje. Nejenom v této oblasti nikdo nevěří tomu, že neslepé testování může být objektivní. Vlastně nevím o žádném jiném oboru, kde by mělo být...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Doufám (pro tvoje dobro), že když si kupuješ flašku(krabici vína (pokud nejsi abstinent, čemuž bych při tvé hysterii i věřil), tak si pak doma zavážeš oči, dáš kolík na nos a teprve tehdy piješ. A přijdou ti všechny stejný, což za takto přesně daných a kontrolovaných podmínek nakonec i jsou. Aspoň ušetříš.
    SVANC
    SVANC --- ---
    AKA_THE_A: To úsměvné srovnání GHz/kHz bylo v kontextu digitálu, např. koaxiálních versus optických kabelů na přenos digitálního audiosignálu. O tom, že použít signálový procesor na digitální bázi je jednodušší, než řešit úpravy signálu analogově, není žádný spor.

    FURYAN: Nejde o laboratoř, ale o to, že pokud má být opravdu věrohodně doloženo, že dva komponenty hrají rozdílně, je nutné splnit určité základní podmínky. Navíc rozdíly mezi komponenty bývají často popisovány velmi dramaticky. Člověk by mohl právem očekávat, že ten, kdo takto silná slova používá, bude schopen tyto rozdíly poznat i naslepo.
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    SVANC: Kdo ma doma poslechovou laborator, necht udela carku
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    SVANC: nechci trolovat, ale srovnávat digitální a analog obvody je jak srovnávat jablka a hrušky :P
    Digitální musí řešit jenom 2 stavy, analog celej rozsah, proč myslíš že je dneska levnější signál digitalizovat, prohnat skrz DSP a pak zase převést zpátky místo koplet analog zpracování? ;-)
    SVANC
    SVANC --- ---
    FURYAN: Mluvím o porovnávání za kontrolovaných podmínek, tzn. hlasitosti srovnané s přesností lepší než 0,1 dB atd., protože jinak platí, že co je hlasitější, zní líp, viz např. FURYAN SVANC FURYAN :-). A oba zesilovače musí být v pořádku, což není vždy zcela samozřejmé. Pokud je rozdíl opravdu slyšitelný jasně, tak něco není OK, i kdyby to byla třeba jen záměrně upravená frekvenční charakteristika jednoho z nich. Každopádně několik tisíc lidí, kteří byli přesvědčeni, že poznat rozdíl mezi zesíky není problém, a mysleli si, že snadno vydělají deset tisíc dolarů, nakonec zjistili, že se mýlí :).
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    SVANC: To je zajimavy, ze muj Sony STR-DB940QS ma zcela jasne slysitelne jiny zvuk, nez muj soucasny Rotel :) Asi jinej gang :D
    MATT
    MATT --- ---
    sranda je, ze podobny nadseni z poslechu lze zazit i s gramofonem za 500,- a dvacet let hranou deskou ;)
    SVANC
    SVANC --- ---
    THX_1138: Lidi jsou kolikrát přesvědčený, že to či ono zní jinak, často si dokonce myslí, že ty rozdíly jsou velké. Ve finále se pak ukáže, že to bylo dáno např. jinou hlasitostí, ale za kontrolovaných podmínek žádný rozdíl slyšet není. Vliv psychoakustiky lze odmítat, koneckonců celá machalíkova "argumentace" je na tom postavena, ale její vliv byl prokázán vědeckými metodami a nikdo vůči němu není zcela imunní. Pouze slepé testy jsou tedy validní a v nich už někdy od 90. let nikdo nepoznal dokonce ani rozdíl mezi dvěma zesilovači, takže řešit vliv kabelů mi fakt připadá jako úlet.
    A pokud jde o galvanické oddělení optiky, tak o brumu se tu doufám nebavíme :)

    MACHALIK: Víno je dobrý příklad. Když se posuzuje jeho kvalita, tak znalci nevědí, které zrovna pijí. Tak je to ostatně obvyklé všude, kde je nutné pracovat se smyslovým vnímáním a pouze takto získané výsledky mohou být považovány za průkazné. Jenom u hi-fi tyhle testy odmítáš, protože jejich výsledky neodpovídají tomu, čemu bys moc rád věřil.

    Jinak mi připadá legrační, že milióny tranzistorů v procesoru tvého počítače kmitají v rytmu několika GHz, abys mohl vyjádřit své přesvědčení, že je problematické zpracovat a přenést signál o pár desítkách kHz :)
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    Sorry za OT, ale konečně se tu rozproudila trochu normální debata, než to stupidní urážení někoho.
    Můžete nahodit nějaký studijní materiály? Zajímal by mě třeba ten rozdíl mezi digitálním koaxem a optikou, klidně i nějaký pojednání o kabelech, ať signálových nebo repro.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam