• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    Sorry za OT, ale konečně se tu rozproudila trochu normální debata, než to stupidní urážení někoho.
    Můžete nahodit nějaký studijní materiály? Zajímal by mě třeba ten rozdíl mezi digitálním koaxem a optikou, klidně i nějaký pojednání o kabelech, ať signálových nebo repro.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    FURYAN: Jitter & dither.
    THX_1138: Nastuduj si, jakým způsobem se přenáší signál ve/ po/ kolem vodiče. Jde o složitý elektromagnetický děj, exaktně popsaný v kvantové fyzice. Ten " obyčejný drát" kudy " tečou" elktrony jako ve vodovodní trubce je pouze zjednodušená symbolika pro děti ... a idioty.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Ještě bych doporučoval změřit velikost, hmotnost, hustotu, barvu, pH a další faktory třeba u rajčete z obchodu a ze zahrady. Nebo víno. Vezměte si třeba víno.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    THX_1138: 3µs by při periodickym signálu bylo 33(,333...)kHz, docela mi uniká proč by tohle měl bejt relevantní test pro audio....
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Technický rozdíl a slyšitelný rozdíl není totéž. Naopak mnohde - velmi dobře třeba u reprokabelů - lze ukázat, že změřené rozdíly jsou o nějaký ten řád pod rozlišovací schopností ucha. Ale je zjevně marné tohle vysvětlovat někomu, kdo se domnívá, že se liší výsledný zvuk podle toho, zda data např. mezi mechanikou a převodníkem byla přenesena koaxiálem nebo optikou.
    SVANC
    SVANC --- ---
    THX_1138: Ono ani tak nejde o to, jakým způsobem je načítání dat z CD realizováno, ale k jakým vede výsledkům. A ty jsou takové, že u (správně) vypáleného CD jsou data identická s původními. Kdyby tomu bylo jinak, pak by vypalovaná CD nikdy nemohla sloužit jako paměť na programy apod., kde i změna jediného bitu může mít fatální následky.

    Rozdíly v průbězích signálu na obrázku sice vypadají impozantně, ale i z takového průběhu, jako je u CD, lze jednoznačně detekovat jedničky a nuly, což postačuje, protože případné časové nepřesnosti okamžiků překlápění jsou irelevantní. Veškerá data jsou tak jako tak ukládána do bufferu (v podstatě posuvného registru), přičemž jejich načítání z bufferu je řízeno přesným hodinovým taktem (kolísání o několik řádů menší než u gramofonů). Hezky to je vidět u discmanů, jejichž buffer proti otřesům dokáže pojmout data třeba na 100 vteřin, během kterých normálně hraje hudba, i když se disk např. násilím zastaví.

    Tohle všechno platí samozřejmě pouze pro správně vypálený disk a to nikoli v jednom z prvních typů vypalovaček, které trpěly problémy s jitterem. Sám jsem jednu z nich měl, to lupání bylo otravné a možná odtud pochází výhrady proti výpalkám, které se tradují dodnes. Pokud si to pamatuju dobře, tak první vypalovačka, která v tomto ohledu fungovala bezproblémově, byl Teac, někdy v polovině devadesátých let. Minulého století... :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Nicmene kdo udelal domaci ukol vi, ze je technickej rozdil mezi koaxem a optikou, ze toslink je limitni prvek, a, ultimatne, ze nic jako digital neexistuje.
    Pochopitelne ze je jednodussi se nezajimat, svancovat a vedet, ze od 70. let je vsechno vyreseny. Jde jen o miru pohodlnosti a z ni vyplyvajiciho zjednoduseni.
    SVANC
    SVANC --- ---
    THX_1138: Myslíš to tak, že výpalka zní jinak než originál? Jitter a spol.?
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    MATT: Ja bych to vubec neresil, kdybych si toho nevsiml. Proste sedis u pc a dumas na ukolama. A poslouchas. A nic te neirituje. Podle me se to neda technicky popsat, ale shodli jsme se kamosem, ktery prisel o chvili pouzdeji na navstevu, ze i jemu se to cd zda technicky kvalitnejsi, ale poslechove ho taky irituje.

    (dred hijacked, hlavne, ze jste dali pokoj s tema RJ45 za 30k :DDD)
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Praskání, lupance apod. je u vypáleného CD možné. Menší hloubka prostoru, ztráta transparentnosti a podobné pseudopojmy ze slovníku "hifistů" nikoli. Čili buď se jednalo o náhodu, nebo to CD bylo vypáleno špatně. To je ovšem něco jiného, než jsi tvrdil dříve. Původní tvrzení bylo v tom duchu, že zvuk různých kabelů, výpalky od originálu a koaxiálu od optiky se poznatelně liší. I to stále platí? :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Právěže nevěděl, CD pouštěla třetí strana a já pak šel zjišťovat, co se děje, že to tak sere. Turned out že dívka založila výpalku nevědouc, že už máme origoš.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Věci pálený na Exact audio copy nebyly tak hrozný- pro referenční poslech stačí. Povedený věci pak samozřejmě koupit origo Cd nebo lépe Lp pochopitelně.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Největší záhadou ovšem je, že horší zvuk výpalky se projevuje výhradně tehdy, když posluchač ví, že hraje právě ona.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    LOPIK: Platí. Pořát.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MACHALIK: Zrovna dneska mě tohle napadlo, jestli ve vyšších kruzích pořát platí že digitální kopie má horší kvalitu...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    FURYAN: Já to měl podobně s výpalkama. Když jsem hrál z výpalky, tak mě jaksi sralo u toho i umejvat nádobí v kuchyni. I holka to pozorovala. Jakmile se tam dal výlisek, sraní přestalo.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Tak nejčastější příčina tohohle bývá hlavně odlišný mastering.
    SVANC
    SVANC --- ---
    FURYAN: Pokud tě nezajímá příčina, tak to neřeš a poslouchej LP :)
    MATT
    MATT --- ---
    FURYAN: a už si to zkoušel na slepo? ;)))
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    SVANC: Ja uz pred casem prestal resit techniku a vedecky pristup. Je mi jedno, jak deska vznikla, kolika vevodniky s jakymi DPS prosla, proste LP me nerusi, CD ano.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam