• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      MARTIK
      MARTIK --- ---
      ADAM: výškáče jsou v bedně nahoře, že? a pokud 20 cm nehraje takovou roli, tak se dá říct, že raději mít stojan menší, než větší? (protože u toho menšího to mám blíž k výškáči :)
      ADAM
      ADAM --- ---
      MARTIK: bedny by se neměli dotýkat celou plouchou, ale naopak být na hrotech, aby plocha dotyku byla co nejmenší.

      v úrovni uší bys měl mít výškáče, ale 20cm fakt asi není nic zásadního.
      MARTIK
      MARTIK --- ---
      a ještě dotaz na výšku stojanů. Chápu to správně, že ideálně by to mělo být v úrovní uší? Někde v prostředku bedny? Ptám se, protože nacházím strašně moc stojanů s výškou 60cm, když k tomu přičtu ještě nějaký 15cm k prostředku bedny, tak když se ležérně posadím do sedačky, tak jsou moje uši tak 20cm pod tím středem.
      MARTIK
      MARTIK --- ---
      prosím nějaký tip na obchod s větším výběrem stojanů pod repro. Co jsem googlil, tak jsem moc obsáhlé nabídky nenašel. A většina stojanů mají horní základny menší, než je podstava mých beden. Je to normální? Byl bych radši, kdyby se bedny dotýkaly s podstavcem celou svou plochou.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      BRUN: Jen dodatek. Pokud půjdeš do velkejch třípásem musíš počítat s dalším velkým výdajem na silný & přiměřeně kvalitní zes. abys využil jejich kvality. Naproti tomu i nejvyšší řady regálovek renomovaných výrobců spíše spáruješ s kvalitními zesy cca do 100VA. a kvalitativně souměřitelný set získáš i za1/2 ceny. Resp. to co ztratíš na objemech nejnižších basů, získáš na fázové koherenci a díky menší vzdálenosti repro od sebe i známé specifické přirozenosti dvoupásmovek.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      eBay.
      AudioMarkt.
      RADAS
      RADAS --- ---
      No, když už se tu nakouslo toto téma. Je možný nahodit nějaký zahraniční weby, který se zabývají bazarovým hifi hi-endem hlavně co se týče reprosoustav.
      FONTAN
      FONTAN --- ---
      MACHALIK: dik. zase zacnu premyslet, co "dal"
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      FONTAN: Pan Holcner je skvělej chlap, ale prostě prodává Vincent a Aurum kentus, tak ti bude doporučovat to. Dřív vyráběl Authentic Voice, tak doporučoval to.

      Nový věci jsou vždycky drahý a v cenové kategorii, na kterou většina z nás má, vždycky kompromisní (hodně, hodně kompromisní). Já jsem se ve svejch toulkách po hifi proto vždy vydával opačným směrem a kupoval jsem ty nejvyšší modely daných značek z předchozích ér. Co kdysi stálo třeba 25 000 DM (půl milionu korun - v devadesátých letech nebo na přelomu tisíciletí!), to se dnes dá sehnat do 150 tisíc Kč. Třeba toto:

      B&W Matrix 800: 28 000 DM (1993)


      Quadral Titan Mk V: 25 000 DM (1998)


      Martin Logan Monolith III (a u něj výše zmíněné Titany): cenu nevím, kolem 10 000 USD


      Dynaudio Consequence: 38 000 DM (199x)


      ACR RP Isostatic 400: ty bývaly levné, třeba 8000 DM


      Toto všechno je i dnes absolutní špička a dá se na to dosáhnout, když člověk chce. Pak jsou podmodely, třeba druhé nejlepší, které bývají taky dobré (ačkoli zpravidla ten největší kvalitativní skok bývá právě mezi topmodelem značky a druhým v řadě). No a zbytek, od trojky dolů, to stává za hovno.

      Problém je, že při dnešních cenách člověk koupí tak desátý model odshora, úplný šrot. Se podívej, co ti Holcner nabídnul: regálové bedničky velikosti kriglu od piva za čtyřicet sedm tisíc! Za to můžeš mít neskutečně skvělé a krásné JBL 250 Ti:



      Proto, myslí-li to člověk s audiem vážně a nemusí se podřizovat manželce, podle mě není lepší cesty než nákup co možná nejlepších modelů v dané cenové relaci z dřívějších dob. Kupř. ty Infinity, co doporučuju Brunovi, mají na středech a výškách tak čistý zvuk (krmeny slušnou, nezkreslující elektronikou), že smetou prakticky cokoli z dnešní doby a vyrovnají se jim až věci s těmi beryliovými, diamantovými, páskovými, AMT a jinými repráky, rozhodně nic konvenčního. Plus jsou víc než přijatelné i ve zbytku pásma. Kupovat za padesát nějaké malé škopky je nerozum. A navíc: ve chvíli, kdy za ně zaplatíš, právě přišly o třetinu své ceny, takže i kdybys je chtěl hned prodat, dostaneš za ně třicku. Kdybys jó chtěl tyhle konkrétní Aurum kentus, kup si je z druhé ruky za pětadvacet. Kupování hifi z obchodu je podle mě úplné bláznovství, já měl z kšeftu jen úplně první bedny v životě, všechno ostatní bylo jeté a leccos jsem pak i se ziskem prodal. Dělat to jinak by mě nenapadlo.
      FONTAN
      FONTAN --- ---
      MACHALIK (nekolik dalsich okolo): diky za prispevky. ctu si to se zajmem, protoze jsem stale jeste nevyresil svuj domaci zvuk. kdyz jsem nezavazne napsal do hifionline.cz, tak mi navrhl kombinaci http://www.hifionline.cz/reprosoustavy/regalove/1335-aurum-cantus-v3m/ a http://www.hifionline.cz/zesilovace/integrovane-zesilovace/1833-vincent-sv-227/
      a kdyz tu ctu to tvoje, tak to vypada jako dost spatnej napad :D (nemluve o zbytecne vysoke cene novych kusu)
      v mem pripade se jedna tak o 27m2 mistnost, takze to vypada,ze to lze ramcove aplikovat i pro ni. no budu si dal cist, jak se to tu vyvrbi
      BRUN
      BRUN --- ---
      MACHALIK: ty jsou pekny, uz to lustruju.
      RAJCHE
      RAJCHE --- ---
      FURYAN: Zatim je to dosti hruby, az bude finalni, tak samozrejme poslu :)
      RAJCHE
      RAJCHE --- ---
      HERR_FLICK: Super linky, diky. V tomhle smeru jsem naprosty amater, takze jsem si musel precist par diskuzi, vstrebat par pojmu a udelat si poradek i v tech nejzakladnejsich vecech.

      Ty fostexy vypadaji podle pamatetru skvele. Podle EBP je vetsina tech lepsich 3" az 5" full range repraku pro ozvucnici s bassreflexem, coz neni muj pripad. Muj koncept ozvucnice je uzavreny, limitovany jenom velikosti (260x210x200mm) - ne tvarem. Tudiz mohu v po cele delce spiraly menit tvar jejiho prurezu, 'pocet zavitu' ci 'uhel stoupani'.

      Zatim jsem nasel tohle, od ceho bych se mohl odrazit:
      Product information:B3N Full-Frequency
      http://www.swanspeaker.com/product/htm/view.asp?id=51
      Nejdriv chci otestovat jeden par prototypu a kdyz to k necemu bude, tak to ty ozvucnice optimaluzuju a vytisknu znova.

      Co se rozpoctu tyce na tento prototypovy par, tak bych se rad vesel do 10tisic. Vcetne ceny materialu (moznosti mam vic: ABS, PLA, Bendlay, Laywood) na ozvucnici (cca 700CZK/kg).

      Vyhybka je dalsi vec. Pokud se mi podari sehnat nejakou velice kompaktni, tak bych ji rad umistil do ozvucnice. Kdyz to nepujde, tak externe do podstavce.

      Jeste jednou diky za rady.

      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Čímž myslím, že jsou navrchu skvělý, detailní a přesný, prostě pásek. Vyžadujou teda spíš lepší než mrdku zesilovač, ale to každý bedny. Podle mě bys z nich byl nadšenej!
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Znám teda jen devadesátky a už z principu bych nekupoval žádnej nižší než nejvyšší model řady, a aj jsem dvoje nebo troje dovezl ze zahraničí. Mají páskový středy a vejšky, slavnej infiniťáckej EMIT a EMIM, polypropylenovej středobas a basák se zdvojenou cívkou, díky čemuž mají, navzdory svýmu velmi prostorově nevýraznýmu profilu, výborný a hluboký basy. Osmdesátky budou menší a mít slabší basy, ale navrchu budou plus mínus stejný.


      BRUN
      BRUN --- ---
      MACHALIK: kouknu po nich, diky! :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      BRUN: Ještě mě napadly Infinity Renaissance 90, případně menší 80, ty jsou hubený a super skvěle hrajou!!! Ty devadesátky by se mohly dát sehnat do třiceti a jsou to asi nejlepší hubený bedny s basama, co znám. Machalíkův hot tip, myslím to vážně!
      BRUN
      BRUN --- ---
      MACHALIK: diky za obsahlou odpoved, vesmes s tebou souhlasim, ale ta mistnost, prestoze ma 30 metru, je hodne zastavena nabytkem a tim padem se mi tam takhle velky bedny nevejdou. uzky sloupovy tripasma je asi tak maximum, co tam nacpu.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      BRUN: Nerozumím větě "ja rozhodne audiofil nejsem, jde mi o kvalitni poslech", ale nemotejme se na ní. Prostě věc se má tak, že basy se s narůstajícím prostorem ztrácí nejrychleji. Malý dvoupásma fungujou (a to jen velmi relativně, pro mě třeba osobně je to věc neposlouchatelná v každé podobě), když je máš v malé cimře a sedíš u nich blízko, ještě když máš ideálně dobře zatlumenou místnost na vejškách a středech, abys vyrovnal jejich přirozenej nepoměr mezi objemem nízkejch a ostatních frekvencí. Jakmile je dáš ale do větší místnosti a sedneš si od nich 4 m, tak z basů nezbyde nic, bude to jen chrastit. Ty basy tam reálně nikdy nebyly, jen když všechno okolo nich zmenšíš, tak ony (ty tichý, upozaděný basy) vylezou. Sluchátka taky musíš dát až na uši, jinak už z 10 cm z nich slyšíš jen sykot a vřeskot. S bednama je to stejný. 30 m2 je velkej objem vzduchu, bedny budou asi dál od sebe, klidně si umím představit 4 m, poslechovej trojúhelník bude podobnej, prostě od nich budeš sedět daleko, nebudeš je mít kolem monitoru, takže se ti ztratí bas. A když to zhlasíš, abys subjektivně dosáhl nějakejch basů, tak ti to začne zkreslovat, protože tam ten malej reprák začne lítat od kraje ke kraji ve snaze vydat ze sebe spodní frekvence v nějaké solidní hlasitosti. Ve výsledku - malý bedny ve velké cimře = křičení. Na druhou stranu neříkám, že to spoustu lidí neuspokojuje, ale já bych se tou cestou nevydal.

      That said, pokud ti ovšem Revox Symbol B připadaj moc velký (což nejsou, je to malá bedna), tak tím je daná jasná hranice a musí se to brát tak, že prostě chceš hubený sloupky nebo ještě líp regály s omezeníma, který mají. Tam je to pak podle mě jedno, nota bene v téhle cenové, hraje to blbě všechno, jen každý jinak. Doporučuju jít do nějakýho většího komerčnějšícho studia a poslechnout si zvuky jednotlivejch značek. Nějaký tadyty malý BW, Tannoye, Elacy, Dynaudia, já nevím. Prostě tyhlety značky. Je celkem jedno, jakej model, prostě nasamplovat firemní zvuky. A pak si koupit ten, kterej tě nejmíň sere.

      Nějaký ocenění jsou naprosto nepodstatný. Konkrétně tyhle B&W jsou za mě teda superšrot. Zapatlanej, nedynamickej zvuk s takovým tím lehce tlampačovitým nádechem, způsobeným tím žlutým střeďákem. Nicméně to mají všechny B&W, prostě jim takhle ten kevlarovej reprák funguje. Já tomu říkám žlutý středy. Mají je i Matrix 800, i když to mají potlačený, co to dá. Každopádně jestli je to tak, že chceš za dvacku pěkný regály na ozvučení 30 m2 a nějak to neřešíš, tak bych si koupil to, co se ti nejvíc líbí vizuelně, případně zašel do nějakýho studia a tam si jich poslechl 10 párů a pak vzal ten jakože nejlepší. Na nějaký velký řešení to není.
      FURYAN
      FURYAN --- ---
      BRUN: Poslechni M, fakt. Mam pokojicek 20m2 a ty 50 kilovy rakve, a nemenil bych (menil, ale za vetsi ;). A fakt casto si rikam, ze jsem se nelek stari, stavu, vahy, velikosti, a nesel do nejakych sloupku nebo regalu. :)
      BRUN
      BRUN --- ---
      MACHALIK: ted jsi me uplne vydesil :)
      kazdopadne musim poznamenat, ze ja rozhodne audiofil nejsem, jde mi o kvalitni poslech, takze si nekoupim plastaky za pet tisic, ale myslel jsem, ze tahle rada B&W vyhrala dokonce nejaky oceneni a ze to tedy pro moje potreby bude postacovat. ty revoxy jsou strasne velky, fakt nejsou regalovky, ktery to aspon s kompromisem ozvuci?
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam