• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      MACHALIK: Meridian 808 je drahej z jinejch důvodů, mj proto že má vlastní buffer každá komponenta zvlášť a protože používá x drahejch proprietálních technologií. Načítání do pár vteřin dlouhýho bufferu a hraní z něj tu fakt bylo už v roce 1995. Samozřejmě jitter neřešilo (protože šlo o přeskakování cd při pohybu) a samozřejmě to nejspíš hrálo lacině, ale ne kvůli samotnýmu bufferu - to je jen ramka, kde fakt neni konstrukčně žádnej problém. Při troše googlení zjistíš že buffery jsou úplně ve všem, akorát že obvykle řádově menší (protože z jiného důvodu).

      Snažím se přijít na to, jak je to s tím pálením cédéček. Kopírování do PC samozřejmě s EAC žádné zkreslení nepředstavuje, takže jsme došli k tomu že běžné vypalovačky můžou kvůli horší synchronizaci vytvářet jitter, což dává smysl. Seek jitter lze snadno eliminovat protože několikasekundový buffer s detekcí zdvojených samplů fakt není žádná technologická překážka, takže v tomhle to není.

      Nicméně! Narazil jsem na zajímavej článek ze Stereophile, kde člověk zjistil, že celkovej změřenej jitter mezi dvěma (lisovanejma) cédéčkama se liší víc než jitter při přehrávání cédéčka v "obyč" přehrávači a top-end přehrávači, a to údajně někdy nad hranicí slyšitelnosti i při slepých testech. Navíc tvrdí že nějací konstruktéři zjistili že při slepých testech rozeznají kvalitativní rozdíly u různých materiálů/postupů výroby CD, které ale nejsou způsobené ani zakrýváním chyb ani jitterem a netuší čím vlastně. Obojí nahrává tomu že vypálená CD opravdu slyšet být mohou, ALE článek je starý 23 let, od té doby proběhl v digitálu obrovský technologický skok a dohledat aktuální data se zdá zhola nemožné.


      TEDDYBEDDY: Protože máš SVANCe v ignoraci, dovolím si ho výjimečně citovat protože to vyhledal za mě:
      http://www.ti.com/lit/ds/scas875/scas875.pdf
      "Jitter 380 femtosekund (pro Teddybeddyho 0,00038 nanosekundy), podobně fantasticky nízký fázový šum atd.
      A kolik takový šváb stojí? 7 (slovy sedm) dolarů."
      dodám že dle datasheetu má RMS jitter 507 femtosekund a 380 je obvyklá dolní hranice. To jsme pořád řádově úplně vedle.
      Ono je to ale jedno, víc než o nanosekundy jde o to že obvykle používaný s/pdif je zastaralý standard který nepodporuje obousměrnou komunikaci s clockem/handshakem.
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      MACHALIK: Nemluvime o grabovani na harddisk, ale o buffer v ramce. Ten mel uz muj discman z roku 1998 a statisice nestal.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Jedničky a nuly. Buffer.

      První cédo, co skutečně načítalo do bufferu a přehrávalo z interního disku, byl nějakej ten Meridian 808 nebo kterej za pár set tisíc. Je to pár let starej stroj.
      Melete tady věci, o kterejch opravdu netušíte ale vůbec, vůbec nic, chlapi. Je to peklo.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Možná 95.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: A máš tušení proč? Několikasekundový buffer ("antishock") měly discmany před deseti lety a tam rozhodně žádná technická překážka není, to je takový problém z něj ten jitter detekovat?
      SVANC
      SVANC --- ---
      Vono se to nezdá, ale takovej buffer, do kterýho načítáš data a pak je frekvencí řízenou krystalem pouštíš dál, to je i v roce 2013 vééélkej problém. Spousty tranzistorů na čipu, ty šváby maj nožičky děsně blízko u sebe a tak vůbec. I proto jsou špičkové cd přehrávače drahé :-D
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: Ne , nejde to snadno. I proto jsou špičkové cd přehrávače drahé.
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      TEDDYBEDDY: Vzhledem k tomu, ze ty data z cd nikdy neprehravas primo ale nacitas do pameti tak te nejakej jitter nezajima.
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Seek jitteru by se mělo dát snadno vyhnout sebemenším bufferem, mi neříkej že to kvalitní CD přehrávače nedělají? (ptám se, hraju z FLACů a CD přehrávače jsem nikdy neřešil)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      AXTHEB: Ne nevadi. Doplň si vzdělání: http://en.wikipedia.org/wiki/Jitter
      Ne, ten proces není stejný. Kup si nový bakelitový lodžitechy a mazej si cintat na xchat;)
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      a ze sou tam data, a ty kdyby se grabovanim menily tak by na CD nesel nahrat zadnej software, pac ten proces je uplne stejnej.
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      TEDDYBEDDY: Nevadi ti ze na tom cedecku jsou jednicky a nuly stejne jako na harddisku, ty ten player nacte do ramky a az pak se z tech dat dela zvuk.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Tenhle klub je jak cestování v čase.
      Teď jsme zrovna někde v roce 98.
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      TEDDYBEDDY: Takze ty taky tvrdis, ze kdyz vezmu lisovany CD a vypalim z nej kopii tak je to na zvuku poznat?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Ty debile, není nic jako přepólovanej buben, je pouze špatnej bas a dobrej bas. Když přetočíš fázi a poslechneš si to stejný znova, tak se zhorší bas. Ale když poslechneš jinou nahrávku s blbejma basama, tak to neznamená, že má nutně blbou fázi. To nebyla ekvivalence!

      Kdybych toto někomu říkal, tak mi to neuvěřej. Čili ty jediný, co sis dneska odnesl, je, že existuje "přepólovaný zvuk" a ten je poznat sám od sebe. Gratuluju ti. Gratuluju k dalšímu střípku do mozaiky poznání. Přesně takhle to je.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK:
      Ty si fakt nevidíš do huby:
      "...přepólovaný bedny hrajou výrazně hůř na basech... Je rozdíl mezi tím, jestli při úderu velkýho bubnu jdou basáky napřed dovnitř (podtlak) a pak až ven nebo napřed ven (přetlak) a až pak dovnitř." (MACHALIK)

      "Tlesknutí, bouchnutí pytlíku, výstřel, buben - ten první atak vždycky nejdřív na bubínku v uchu vytvoří přetlak a teprve až pak následuje podtlak. Ucho je na to takhle zvyklý, mozek s tím dělá celej život. Proto je jen logický, že bedny musí též jakejkoli zvuk, resp. jeho nástup, začít jako přetlak v místnosti, jako vytlačenej vzduch. Rána do bubnu není vycucnutí vzduchu někam pryč z cimry, je to chvilkový natlakování cimry vzduchem" (MACHALIK)

      Z těchle dvou výroků jasně vyplývá, že by mělo být poznatelné, zda zazněl buben přepólovaně, či nikoli. A dokonce poznatelné "výrazně".

      Hlavně, že ještě odpoledne jsi tu vykládal, že "Invertující zesík nikdy", pak se divil, jak je to možné, a teď už zase máš plná ústa arogantních keců.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      1) A když to tak děsně vadí, to sis toho ještě nevšiml sám?
      2) Možná je chyba, že nevíš, která z tvých nahrávek je invertovaná a která ne.
      3) Vždyť to je situace jako v slepým testu.
      4) Ale kdybys věděl, která je ta invertovaná, to by byla jiná - hned by ti bylo nápadné, že bedny "hrajou výrazně hůř" :-)


      1) Čeho jsem si nevšiml sám? Že různý nahrávky hrajou různě dobře? Myslíš, že jsem si toho nevšiml?
      2) Jaká chyba? Ty nepoznáš blbou nahrávku od dobré, dokud ti neřeknou, jak má která fázi? Jak to souvisí?
      3) Ano. Slepej test různejch nahrávek. Al Di Meola: World Sinfonia vs. Pink Floyd: Ummagumma. Poznejte, která hraje líp, a vyhodnoťte její fázi.
      4) No však když založíš blbou nahrávku, tak ona - nikoli bedny - hraje výrazně hůř! Je to fází? Nevím. Ty jo?

      Nesjel ses dneska něčím?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      "...od někoho takového by snad mohl člověk právem čekat, že zhoršení, které sám označuje za výrazné, pozná sám od sebe."

      Ano. Když založím hůř hrající disk, tak sám od sebe poznám, že hůř hraje. Nečekaně!
      Fakt ses mě na tohle chtěl zeptat?

      Jako tohle opravdu nemá smysl. Než toto, tak to sem raději nic nepiš, než se ptát lidí, jestli poznají, že disk 1 je nahranej hůř nebo líp než disk 2.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Přemejšlíš vůbec, než něco napíšeš? Vždyť máš IQ nad sto, tak co je?

      Ptáš se mě, jak se vyrovnávám s faktem, že půlka mejch nahrávek je potenciálně přefázovaná, a vkládáš mi, že to stejně nepoznám.
      To ti není jasný, na jakou kokotinu se ptáš?
      Tak přece pakliže je nějaká nahrávka přefázovaná, tak to implikuje, že bude hrát hůř než nepřefázovaná. Kdyby byly dvě identický nahrávky lišící se pouze fází, tak jedna bude dobrá a druhá bude blbá.
      Protože nejsou, protože od každé existuje pouze buď ta nebo ona varianta, tak tenhle test provést nelze, lze pouze a jen vypovídat o těch nahrávkách jako takových - kdy jedna je dobrá a druhá blbá.
      To je snad realita i ve tvé garáži, ne? Že něco hraje líp než něco jinýho, nějaká nahrávka stojí za piču, jiná je skvělá.
      Je to způsobený tvým domnělým obracením fáze? Možná. Je to způsobený blbým nahrávacím aparátem? Možná. Je to způsobený hluchým zvukařem/mixařem? Možná.

      Co to je z tvé strany za otázku, jestli poznám, že některý nahrávky jsou tak a jiný opačně? Ne, vole, nepoznám. Ale poznám, že některý jsou špatný a jiný dobrý - jako každej. Čím je to způsobený - vším tím o oodstavec výš. Jestli by některá z těch nahrávek byla skvělá, kdyby se jí otočila fáze - nemám tušení, neotáčím si fázi vprostřed skladby.

      Tys chyběl v logice, když se dělala v osmé nebo které třídě? Kam se tam snažíš tu implikaci nacpat? A proč?
      SVANC
      SVANC --- ---
      AXTHEB: Já vím, taky už na to kašlu. Ono to opravdu nemá smysl.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Ptáš se mě, čeho sis neměl všimnout? To žertuješ? Ještě dnes odpoledne ses tu zaklínal, že přepólování beden způsobí "výrazné zhoršení". Přitom jediným tvým argumentem v jakékoli debatě je, že věříš tomu, co slyšíš. Takže od někoho takového by snad mohl člověk právem čekat, že zhoršení, které sám označuje za výrazné, pozná sám od sebe.

      A ptát se mě, proč jsem si toho nevšiml sám, postrádá jakoukoli logiku, když opakovaně tvrdím, že ten vliv je minimální, pokud vůbec slyšitelný.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam