• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      JAMES_DICK: Nick- dick je fér Lukáši. Tak hoň ho Dicku ;)
      JAMES_DICK
      JAMES_DICK --- ---
      TEDDYBEDDY: a cim vedes proud do ty zasuvky? Nebo jsi pohostil dodavatele elektriny chivaskou a natahli ti kabel za 10k/metr z trafacky az do bytu?
      SVANC
      SVANC --- ---
      AKA_THE_A: Na tom by ovšem nebyla ta správná značka výrobce - tudíž jako řešení pro hi-end je to bezcenné. A navíc by to vyžadovalo DIY přístup - no fuj... :)
      AKA_THE_A
      AKA_THE_A --- ---
      SVANC: "Rubidiovej standard" ze starší BTSky se dá koupit na ebay kolem $100 :D
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      BLAF: Kdyby ses k tomu dostal, fakt mě bude zajímat dojem neutrála.
      BLAF
      BLAF --- ---
      MACHALIK: Zatim nezkusil, jeste jsem nemel chvili na neruseny poslech :/
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Nejsou... teď poslouchám Písničky od srdce z rádia na chalupě a je to v pohodě. Není potřeba nic.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Ironický tón jasně naznačuje, že na tomto fóru je minimálně jeden člověk, který si myslí, že k poslechu hudby jsou potřeba atomové hodiny :).
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ne, Squashu. Nic není potřeba pro poslech hudby. Hudba jde poslouchat na čemkoli. Máš pravdu. Přišels na to.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Tomu říkám názorová konzistentnost. Nejdřív tu Teddybeddy stanoví požadavek jitteru v řádu nanosekund a tvrdí, jak je to drahé. A když se ukáže, že generátor hodin s 1000x menším jitterem je za hubičku, tak napostuje stránku, kde hned první generátor je řízen rubidiovými atomovými hodinami s přesností 1 vteřina za 1000 let. Že takový přístroj není a ani nemůže být levný, je celkem jasné. Ale vážně si někdo myslí, že tohle je potřeba pro poslech hudby? :-D

      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Vtip je v tom, že dobrý zesík je navržen tak, aby se fáze otočila o 360°, i proto= zvukovka není dobrý zesík= téma blastery patří do lowendu.
      Jinak k těm přesný generátorům hodinového pulsu použitelných pro top audio. Obvykle jde o krystalové konstrukce výhradně nejvyšší technologické kvality v cenách řádově x-xx 10k Kč. Čili nejde o integrovaný vf multivibrátor za 7baků dobrý akoráttak do čínskýho radiobudíku pro babičku.
      Viz. např. http://antelopeaudio.com/en/products/category/master-clocks
      AKA_THE_A
      AKA_THE_A --- ---
      MACHALIK: vzhledem k oddělení kondenzátorem bude většina PC zvukovek u signálu fázi přinejmenšim posouvat :P
      SVANC
      SVANC --- ---
      :-D

      Absolute Polarity Blind Listening Test
      http://www.audiocheck.net/blindtests_abspolarity.php
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Další citace... Svancu, celkem často se mi stane, že potřebuju něco najít na internetu, ale su moc línej se tím nějak moc zabejvat. Nechtěl bys mi píchnout? Vypadá to, že svou silnou stránku jsi opravdu nalezl, zužitkuj ji. Platil bych tě buď hodinovkou nebo za nalezenej zdroj, cokoli by se ti líbilo. Svanc s.r.o. - rešerše a kopie na počkání.

      Bohumil Sýkora, internet:
      Mám několik hypotéz pro vysvětlení slyšitelnosti fázové inverze. Ta nejjednodušší: Je velký rozdíl mezi tím, když ti někdo hodí cihlu na hlavu a když ti cihlu z hlavy prudce zvedne. Bližší osobně - tady na to není místo a chce to taky trochu kreslit. Třebas v Doksech ...

      Pavel Macura, tamtéž:
      Slušné přístroje fázi signálu neotáčejí. Setkal jsem se tím jen u některých PC karet Creative. Je pravda, že s komerčními výrobky moc do styku nepřijdu. Ale slušné přístroje to NEDĚLAJÍ.
      Testovat to lze snadno, vypálit impuls na CD a měřit osciloskopem na výstupu kteréhokoliv komponentu.
      Slyšet (otočení fáze) to je, nakonec na některém ze srazů, tuším tak v roce 2002 - 2003 jsme to demonstrovali. Bylo to v Gaudeamusu na Vysočině. Měl jsem preamp, který invertoval fázi. Když se použil, tak jsme otáčeli reprokabely. Jednou se na to zapomnělo a rychle se na to přišlo, že to hraje jinak.
      ---
      Už asi cca před 20 lety (nevím to přesně na rok, tak mě nechytejte za slovo) AES definovala, že pin 2 je + a pin 3 je -. Právě proto, že v tom byl binec. Co jsem četl testy ve Stereophole preampů co mě zajímaly, tak žádný fázi nepřevracel. Některé mají přepínač, kterým lze fázi invertovat.


      Přitom není nic snazšího než ty dráty z těch beden vyndat a zadělat je tam opačně! Trvá to 19 s na bednu, 38 s na obě. Napadá mě ještě jeden citát, ve kterým figuruje hlava a prdel.

      Tím s daným tématem končím. Hádat se s teoretikem o praxi je ještě míň užitečný než si honit péro. Zejména když si tento dává sakramentsky záležet, aby se z té praxe nic, ale opravdu vůbec nic nedozvěděl. Udržet si svou malou bublinku, ve které je všechno jasný. Cédo jsou jedničky a nuly, jitter neexistuje, anebo kdyby, tak jde vyřešit švábem za stokorunu, dvojlinka z Gesu stačí, zesilovače fungují všechny stejně skvěle od osmdesátek, zkreslení komponentů není slyšet, rozdíly mezi ničím neexistují, slyšet není nic, všechno hraje stejně, slepý test, slepý test, slepý test. Následuje pětset odkazů na random články z internetu. No a jelikož to už všichni známe zpaměti, tak u toho už nemusíme ani být. Nahradit generátorem. Tak jde čas.
      Debata se Svancem ze všeho nejvíc připomíná squash. Nechceš se přejmenovat na Squash?
      SVANC
      SVANC --- ---
      John Atkinson, Stereophile:
      I measured the Cary Classic CD 303T SACD Professional Version player with Stereophile's loaner Audio Precision SYS2722 system.
      Both balanced and unbalanced outputs inverted absolute polarity in both solid-state and tube modes, even though the XLRs are wired with pin 2 hot.


      A jak ta invertovaná hrůza zněla? Asi takhle nějak:

      ...the upper octaves had a tube-like, almost golden glow, and pleasing presence and transparency, even through the CD 303T's solid-state output. The 303T's absence of grain, grit, glare, and other digital unpleasantness was also welcome, and it managed all that without ever sounding soft, rolled off, or boring. The sensation of a touch of added "body fill" was never obtrusive, but only added to my listening pleasure.

      Zřejmě jsou v Cary Audio Design všichni hluší, o Johnu Atkinsonovi ani nemluvě. Vždyť obrácení absolutní fáze je katastrofa. Zpěvák zní, jako by byl zády k mikrofonu, bubeníkovi chybí kopák atd. A nejhorší na tom je, že tyhle shity už léta denně poslouchají mraky nic netuších hifistů, protože invertované nahrávky jsou běžnou realitou.

      Tady si ten rozdíl může každý vyzkoušet a udělat si obrázek sám:
      Absolute Polarity Blind Listening Test
      http://www.audiocheck.net/blindtests_abspolarity.php

      Btw ten SACD Player stál $6500.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Prdel, že? A ten efekt se zesiluje s většíma bednama/basákama. Nikdy jsem to na nich nezkoušel, ale dovedu si představit, že třeba Quadraly s transmissionem by to rozhodilo opravdu hodně. Stejně tak band passovou ozvučnici jako mají třeba ACR RP 400 nebo Isophon Vertigo. To je teda jen tip.
      Prostě to tak nějak jde do prdele, když se to přepóluje. Proto mě konsternovalo, že si nějakej výrobce dovolí pustit do oběhu mašinu, která má bezdůvodně špatně onačený svorky. No ale hifi je obor diletantů a magiků, takže věřím, že když na to pak nalepí cenovku sto tisíc, tak to stejně lidi koupí.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Ok bro. Tlačí to jinak nebo spíše netlačí :)
      Testováno na g. Michell Mycro S/ r. Audioqest/ p. Grado platinum referenece- pz. Cyrus pre- k.z. Musical Fidelity X-A 200- rb. Totem mani II - k. Kwire- rec. vynil R.h.ch. peppers ( B.s.s.m/ WB 1991)
      Subjektivní změny- Flea vyměnil baskytaru, Chad nemá kopák a Kiedis se otočil k mikrofonu zády. Takový ambientní papričky mi z toho lezly. Pro zajímavost to stačilo. Yuárajt ;)

      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Wtf, Svancu, jak zas nevšiml? Tys to furt nepochopil? Není nic jako přefázovanej zvuk, není čeho si všimnout, když nemáš sovnání. Hraje to nějak. Třeba hůř nebo líp, ale to nepoznáš, když ta nahrávka stojí takhle sama o sobě. Každej z nás má hůř a líp nahraný nahrávky, ale spojovat si to s fází a snažit se uhodnout pravej důvod, to napadne jen tebe. Mám ti znova napsat, že jsi idiot a nezvládneš základní logický úvahy? Jasně jsem napsal, že jsou lepší a horší basy, ne že je zvuk charakteristicky jinej. To sis tam doplnil ty - protože jsi to nikdy neslyšel. Nikdy sis to nezkusil. Přestaň mlet a jdi si to přepojit.

      Mimochodem, co přesně je rána do bubnu než zvýšení tlaku? Myslím první půlvlna. Pověz.

      Mimochodem co Blaf? Zkusil?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Hele, ale já nemluvil o dvou navzájem přefázovanejch bednách nebo sestavách v jedné cimře. Celou dobu je řeč o přepólování obou, samozřejmě.
      Jinak já to zkoušel mnohokrát, dokonce to bylo předmětem celýho jednoho testu v České Lípě, kde se to napřed stalo omylem ("něco bylo špatně" ve zvuku) a když se přišlo na to co, tak jsme si s tím hráli celej den, protože to celou skupinu překvapilo. Přítomní byli Dudek, Macura a další konstruktéři. Nikdo tomu a priori nevěřil.
      Já nemluvím z nezkušenosti :)
      SVANC
      SVANC --- ---
      Ještě k těm kabelům. Když už tu byl zmíněn Sýkora jako autorita, tak si také dovolím jeden jeho výrok:
      Jsem například přesvědčen, že celé voodoo okolo kabelů, speciálně linkových kabelů, vzniklo v době, kdy jediným zdrojem dostupného, relativně dobrého akustického signálu byla přenoska – a to přenoska magnetodynamická s poměrně vysokou impedancí. Tehdy na kabelu opravdu hodně záleželo, protože zde hrála roli jeho kapacita, jeho stínící schopnosti a jiné vlastnosti. Tenkrát se lidé sžili s myšlenkou, že na kabelech záleží. Jenže od té doby se mnoho věcí hodně změnilo, ale tohle dogma bohužel zůstalo. A marketingový odborníci na kabely toho bezostyšně využívají dál a vznikají z toho různé magie a rádoby-logie.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Tak za prvý - netvrdil jsem, že absolutní změna fáze musí být zcela neslyšitelná. Existují signály (např. sinusový signál, kde limituje jen jedna půlvlna), kde obrácení fáze skutečně sluchem detekovatelné je. Jiná věc je, jaký je reálný vliv na hudební nahrávku. A pokud Machalík tvrdí, že tato změna je slyšitelná "výrazně", tak je udivující, že si doteď ničeho divného nevšiml. Nahrávky s obrácenou fází nejsou žádnou raritou, taková je realita. A pokud o zvuku bubnu napíše, že "ten první atak vždycky nejdřív na bubínku v uchu vytvoří přetlak a teprve až pak následuje podtlak. Ucho je na to takhle zvyklý, mozek s tím dělá celej život." tak to logicky implikuje představu nějakého charakteristického zvuku, tzn. při obrácení fáze by měl být charakteristicky jiný, tedy jako obrácení fáze poznatelný. Zvlášť týpkem, který se stále dokola prsí svými poslechovými zkušenostmi, stovkami absolvovaných poslechových testů a veškerou argumentaci nahrazuje slepou vírou ve své vlastní uši.

      Machalíku, jsem rád, že tě pobavila dvoulinka z OBI za 29 korun. Podobně jsi se na můj účet bavil ve svých příspěvcích o tom, že zesilovač invertující fázi je nesmysl: MACHALIK MACHALIK MACHALIK.
      Každý se holt baví něčím jiným. Já se zase hodně zasmál u věty "Rána do bubnu není vycucnutí vzduchu někam pryč z cimry, je to chvilkový natlakování cimry vzduchem". Je vidět, že toho o akustice víš opravdu hodně :).
      Ale dál už se z tebou hádat nebudu. Člověk, které mě oslovuje "debile", neustále používá argumentační fauly (přepólovanej buben atd.) a sám si nevidí do huby, za to totiž nestojí.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam