• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Prdel, že? A ten efekt se zesiluje s většíma bednama/basákama. Nikdy jsem to na nich nezkoušel, ale dovedu si představit, že třeba Quadraly s transmissionem by to rozhodilo opravdu hodně. Stejně tak band passovou ozvučnici jako mají třeba ACR RP 400 nebo Isophon Vertigo. To je teda jen tip.
    Prostě to tak nějak jde do prdele, když se to přepóluje. Proto mě konsternovalo, že si nějakej výrobce dovolí pustit do oběhu mašinu, která má bezdůvodně špatně onačený svorky. No ale hifi je obor diletantů a magiků, takže věřím, že když na to pak nalepí cenovku sto tisíc, tak to stejně lidi koupí.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Ok bro. Tlačí to jinak nebo spíše netlačí :)
    Testováno na g. Michell Mycro S/ r. Audioqest/ p. Grado platinum referenece- pz. Cyrus pre- k.z. Musical Fidelity X-A 200- rb. Totem mani II - k. Kwire- rec. vynil R.h.ch. peppers ( B.s.s.m/ WB 1991)
    Subjektivní změny- Flea vyměnil baskytaru, Chad nemá kopák a Kiedis se otočil k mikrofonu zády. Takový ambientní papričky mi z toho lezly. Pro zajímavost to stačilo. Yuárajt ;)

    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Wtf, Svancu, jak zas nevšiml? Tys to furt nepochopil? Není nic jako přefázovanej zvuk, není čeho si všimnout, když nemáš sovnání. Hraje to nějak. Třeba hůř nebo líp, ale to nepoznáš, když ta nahrávka stojí takhle sama o sobě. Každej z nás má hůř a líp nahraný nahrávky, ale spojovat si to s fází a snažit se uhodnout pravej důvod, to napadne jen tebe. Mám ti znova napsat, že jsi idiot a nezvládneš základní logický úvahy? Jasně jsem napsal, že jsou lepší a horší basy, ne že je zvuk charakteristicky jinej. To sis tam doplnil ty - protože jsi to nikdy neslyšel. Nikdy sis to nezkusil. Přestaň mlet a jdi si to přepojit.

    Mimochodem, co přesně je rána do bubnu než zvýšení tlaku? Myslím první půlvlna. Pověz.

    Mimochodem co Blaf? Zkusil?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Hele, ale já nemluvil o dvou navzájem přefázovanejch bednách nebo sestavách v jedné cimře. Celou dobu je řeč o přepólování obou, samozřejmě.
    Jinak já to zkoušel mnohokrát, dokonce to bylo předmětem celýho jednoho testu v České Lípě, kde se to napřed stalo omylem ("něco bylo špatně" ve zvuku) a když se přišlo na to co, tak jsme si s tím hráli celej den, protože to celou skupinu překvapilo. Přítomní byli Dudek, Macura a další konstruktéři. Nikdo tomu a priori nevěřil.
    Já nemluvím z nezkušenosti :)
    SVANC
    SVANC --- ---
    Ještě k těm kabelům. Když už tu byl zmíněn Sýkora jako autorita, tak si také dovolím jeden jeho výrok:
    Jsem například přesvědčen, že celé voodoo okolo kabelů, speciálně linkových kabelů, vzniklo v době, kdy jediným zdrojem dostupného, relativně dobrého akustického signálu byla přenoska – a to přenoska magnetodynamická s poměrně vysokou impedancí. Tehdy na kabelu opravdu hodně záleželo, protože zde hrála roli jeho kapacita, jeho stínící schopnosti a jiné vlastnosti. Tenkrát se lidé sžili s myšlenkou, že na kabelech záleží. Jenže od té doby se mnoho věcí hodně změnilo, ale tohle dogma bohužel zůstalo. A marketingový odborníci na kabely toho bezostyšně využívají dál a vznikají z toho různé magie a rádoby-logie.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Tak za prvý - netvrdil jsem, že absolutní změna fáze musí být zcela neslyšitelná. Existují signály (např. sinusový signál, kde limituje jen jedna půlvlna), kde obrácení fáze skutečně sluchem detekovatelné je. Jiná věc je, jaký je reálný vliv na hudební nahrávku. A pokud Machalík tvrdí, že tato změna je slyšitelná "výrazně", tak je udivující, že si doteď ničeho divného nevšiml. Nahrávky s obrácenou fází nejsou žádnou raritou, taková je realita. A pokud o zvuku bubnu napíše, že "ten první atak vždycky nejdřív na bubínku v uchu vytvoří přetlak a teprve až pak následuje podtlak. Ucho je na to takhle zvyklý, mozek s tím dělá celej život." tak to logicky implikuje představu nějakého charakteristického zvuku, tzn. při obrácení fáze by měl být charakteristicky jiný, tedy jako obrácení fáze poznatelný. Zvlášť týpkem, který se stále dokola prsí svými poslechovými zkušenostmi, stovkami absolvovaných poslechových testů a veškerou argumentaci nahrazuje slepou vírou ve své vlastní uši.

    Machalíku, jsem rád, že tě pobavila dvoulinka z OBI za 29 korun. Podobně jsi se na můj účet bavil ve svých příspěvcích o tom, že zesilovač invertující fázi je nesmysl: MACHALIK MACHALIK MACHALIK.
    Každý se holt baví něčím jiným. Já se zase hodně zasmál u věty "Rána do bubnu není vycucnutí vzduchu někam pryč z cimry, je to chvilkový natlakování cimry vzduchem". Je vidět, že toho o akustice víš opravdu hodně :).
    Ale dál už se z tebou hádat nebudu. Člověk, které mě oslovuje "debile", neustále používá argumentační fauly (přepólovanej buben atd.) a sám si nevidí do huby, za to totiž nestojí.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Ale samozřejmě. V přímém srovnání tzn. 2 přefázované aparáty vedle sebe se budou zřetelně hádat. Stejně jako 2 přefázované stereo kanály. Zrovna tak to poznáš na měřáku. Dejme tomu, teoreticky se změní charakteristika basů u beden s bareflexem, když " na první" foukne negativní impuls do trubky basreflexu ( dekomprese namísto komprese). U velkejch kvalitních basáků cca nad 8" jsem ochoten věřit slyšitelné změně tembru třeba na akustickém kontrabasu nebo kopáku. Ale teoreticky by se nemělo stát aby se frekvenční charakteristika impulsu měnila s pohybem membrány??? Ucho je sviňa a když bude rozfázování symetrický změní se charakteristika impulsu s tím, že repráky budou tlačit inverzně, jakoby se celá kapela ( orchestr) otočili zády, ale co jako, když je nevidíš? Vyzkoušej si to na vlastním aparátu, esi reálně zaznamenáš rozdíl. Tzn. třeba Denon hifi-check CD s frekvencemi a pulsy mono do přefázovaných kanálů a posléze obráceně celé stereo. Já to odpoledne schválně prubnu taky, přijde na návštěvu bicman z Aggresive tyrants , tak ho nechám " slepě" očekovat jejich nový cd :)
    PS. Jistěže že sněhurka+7 trpaslíků na svejch mrdkách neuslyší ani odpálený repro= další flejm.
    ADAM
    ADAM --- ---
    AKA_THE_A: mám pouze MKII a ta má 55ohm. s PC je bez problému.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Kdyby to někoho zajímalo, o server vedle jsem zavedl debatu o fázi a i Sýkora potvrzuje, že to je slyšet a že to má akustickej podklad založenej na charakteristice impulsu. Tento víkend probíhá hifi sraz na Macháči, kde bohužel nejsem, ale prej tam o tom chlapům dal přednášku. Kdyby se Svanc chtěl někdy něco dozvědět, může zvednout prdel od svého počítače, vylézt z garáže a jít mezi lidi, kteří se hifi věnují a problematice rozumí. Ale chápu, že jít na internet a ocitovat, že 92 % disků hraje na 92 % přehrávačů naopak, je pohodlnější cesta. Zejména když vám jde o to se nic nedozvědět, pouze si všechno už jen potvrdit.

    Dvoulinka z OBI za 29 korun mě hodně pobavila. Génius Svanc a jeho sedm trpaslíků. Škoda, že sem nechodí nějaká skutečná kapacita, byla by prdel to sledovat.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    ADAM: konektor je detail...stejně používám prodlužku která je přidělaná k těžítku (starej chladič :D) aby mi ten kabel furt nepadal.
    Mě jde o to, jestli těch 50 ohm platí jen pro MK II verzi nebo i pro MK I...(starší verze těhle sluchadel byly 600 ohm, což by už zvukovka asi nedala)
    ADAM
    ADAM --- ---
    no tak myš je věc, kterou si čl. kupuje co 2 roky. kvalitní sluchátka vydrží třeba 10.
    třeba ty akg zrovna maji vyměnitelnej kabel, náušníky...

    imp 55ohm, citlivost 104db jsou parametry, že akg klidně do pc můžeš zpojit.
    bude to zapojení lepší než s hd518, protože 518 mají velký jack, jestli se nemýlím.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    ADAM: Chápu správně že ty AKG ze sluch. výstupu moc nehrajou? (chci to k počítači)
    2800,- ještě jde, Bayer už jde moc přes rozpočet (chci ještě lepší myš :D)...
    ADAM
    ADAM --- ---
    AKA_THE_A: na sluchátka tu je special klub.
    sennheiser je obecně drahá, ale kvalitní značka (to se projeví hlavně třeba u pozáručního servisu).

    nicméně, pokud si jen trochu připlatíš, tak v akci za 2790 jsou akg K240. to je o třidu lepší zvuk.
    nebo za 3190 BAyer DT860. to je zvuk téměř stejný jako DT990 a to je zase zvuk srovnatelný se senn. HD650, který stojí 7.

    čili hd518 jsou ok, ale připlatil bych si asi na jedny z těch dvouzmíněných, poměr kvalita/cena je tam o dost lepší.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    Když už se nakously sluchátka, jakej máte názor na Sennheiser HD 518?
    Či případně něco lepšího za podobný prachy...
    SVANC
    SVANC --- ---
    UMIAKI: Obecně jsou zlacené kontakty lepší. Ale z hlediska zvuku není rozdíl mezi zlatým a jiným dobře fungujícím (tzn. ne volným nebo zoxidovaným) kontaktem.
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    ADAM: No, jasně. Vyjádřil jsem to nepřesně zkráceně;) Pro průměrného zákazníka je myslím poměr cena/výkon vždycky dost důležitý a někde u těch 5 tisíc se dostaneme na úroveň, kde už to pak stoupá moc pomalu.
    BLAF: Tak tak:)
    SVANC: A co třeba pozlacené koncovky konektorů sluchátek? Jen design?
    SVANC
    SVANC --- ---
    DOCKINEZ: O možnost detekce vlivu kabelu od kytary nebo přenosky gramofonu bych se nehádal. Ale třeba kabel od CD přehrávače by musel být extrémně nevhodný (nebo dlouhý), aby něco bylo poznat. A pokud bereš reprobedny také jako komponent řetězce, tak u kabelů k nim je to už úplná kravina, je-li splněn požadavek průřezu.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DOCKINEZ: iirc nikdy sem netvrdil ze rozdily v kabelech mezi komponentama jsou nebo nejsou slyset, cili posun by to rozhodne nikam nebyl.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    AXTHEB: takze kabely mezi komponentama slyset jsou? No vida, to by byl urcite posun v tom nasem diskursu :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam