• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    Co se tyce foceni a fototechniky, nemuzu si vybavit, ze by kdy Machalik napsal neco, co by nemelo hlavu a patu.
    Co se tyce audia, plati vic nez jinde Thomasuv teorem.
    SVANC
    SVANC --- ---
    ALI_GATOR: To nemá smysl řešit. Za ta léta už pochopil, že argumentačně ty svý bláboly neuhájí, takže se o to už ani nesnaží a rovnou jakoukoli diskuzi o technice převede na řeči o tom, kdo má víc naposloucháno, tedy na povídání o subjektivních dojmech.
    Dobrý jsou taky hlášky typu "do fóra o závodních autech chodí přechytralej majitel vlastnoruční kopie Favorita" zrovna od něj, majitele 40 let starýho analogovýho foťáku, který pravidelně prudí v klubu o digitálních zrcadlovkách, naposledy dnes. Stačí se podívat na jeho "smysluplné" příspěvky k tématu, jejichž jediným účelem je lidi kolem nasrat: [ MACHALIK @ Digitalni fotaky a fotky... ]
    ALI_GATOR
    ALI_GATOR --- ---
    Tohle je navíc klub o čokoládových bonbónech, tak s těmi auty běžte někam!
    ALI_GATOR
    ALI_GATOR --- ---
    MACHALIK: Bohužel u Tebe to zatím vypadá tak, že furt žvaníš, jak se v autech vyznáš a potom když příjde na otevření garáže, je to 100% faux pas. :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Dovedeš si představit, že bys v klubu o autech ustavičně ironicky psal pičoviny jako "jo jo, chce to hodně jezdit"? :)))

    MADCAT: Tady máš dvě videa, který trochu vysvětlujou, jak to funguje. De facto je to klasickej kónickej měnič orientovanej vertikálně (do stropu), ale místo otevřenýho konusu je jeho povrch sbalenej do vřetenovitýho tvaru a pulsování ho nutí se vyboulovat. Hraje pak spodní strana měniče, ta, kterou u klasickejch repráků nevidíš, páč je v bedně.

    The secret of the MBL Radialstrahler - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=ay3VdN-nviw


    MBL Radialstrahler - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=v0SSlonExG4


    Ve skutečnosti to není, jak říkáš, právěže prakticky všechno má do nějaké míry všesměrový vyzařování, s klesající frekvencí se směrová chára otevírá. Ty bedny fungují jako pulsující válce, což je velmi blízko ideální pulsující kouli, a interagují s celou místností. Výsledkem je fantastická prostorovost zvuku a dokonalé zmizení beden. Prakticky nevíš, odkud to hraje, ty zdroje jsou fakt neidentifikovatelný. Mají i hodně nízký zkreslení a podařilo se jim napojit jednotlivý laloky směrovejch chár tak, že to zní krásně spojitě, takže výsledek je famózní.

    Že buben je směrovej nástroj si určitě nemyslíš, to ses splet, ne?
    Fakt je to dobrý.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    a jak to jako funguje ty mbl reprobed... ehm, spíš repropytle..?? z čeho to je ty svislý "baňky"? předpokládám, že to je nějakej elastickej materiál, do kterýho shora nebo zespoda tlakuje nějakej relativně normální měnič a ono to potom vyzařuje na všechny strany, tak jak kdysi bývaly pasivní basáky myslím na technicsech (tam ale vyzařovaly jenom dozadu jak normální reprák)? a je to vůbec potřeba, aby bedny vyzařovaly na všechny strany? teda u unplugged hudebních nástrojů možná, i když i ty přece vyzařujou různýma směrama různě - z dechových nástrojů jde zvuk primárně v ose zepředu ven, buben to stejný atd... a u zvuku prohnanýho přes nějakej řetězec už je to úplně v řiti, tam prostě i na koncertě slyším hlavně zvuk normálních beden, tak proč ho zase převádět na "všesměrovej"? není to tak trochu proti zachování autentičnosti?
    SVANC
    SVANC --- ---
    Jo jo, chce to hodně poslouchat, člověk pak pozná i výpalky, reprokabely, koax od optiky a tak vůbec - a to se vyplatí :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    No tak si hlavně třeba v příštím životě zkus třeba něco poslechnout namísto těch věčnejch poučenejch pindů od monitoru.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Vystihl jsi to úplně přesně - prostě zlatý uši a psycholog v jednom... :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Hlavně je třeba si v každej okamžik kriticky uvědomovat, že do fóra o závodních autech chodí přechytralej majitel vlastnoruční kopie Favorita, kterej všem od svýho počítače vykládá, jak jsou závodní auta napiču, drahý a zbytečný a když už je někdo tak blbej, aby si nějaký pořídil, tak jak ladit podvozky, motory, převodovky a vůbec cokoli je zbytečný, protože to není stejně poznat. Schválně si to zkuste naslepo.

    Hele, už mi to nedá se nezeptat. Nejseš třeba invalida nebo tak něco? Takovej ten typ, co moc nevychází z domu, sedí v kárce, šudlí si to svoje a je kyselej a zapšklej na svět. Vrhlo by to značný světlo na celou situaci, jestli mi rozumíš.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Tak jasně, ostatní bedny hrajou jako tranzistoráky, přechod z nejlepšího zvuku tvýho života na druhý nejlepší zvuk je TRISTNÍ atd. Papír snese všechno. Nakonec to vypadá, že hlavní dovedností audiofila je schopnost co nejvíce přehánět za použití expresivních výrazů. Možná bych měl větší důvěru k tvým soudům, kdybych nečetl podobná expresivní vyjádření třeba k rozdílům mezi zesilovači, kde nakonec připustíš, že naslepo ani nejsou k poznání. O reprokabelech, výpalkách a dalších chuťovkách ani nemluvě...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Nevzpomnel by sis aspon, jake nejake tlakace jsi slysel? Aspon dva. Nebo tri. Prosim! Kdyz uz rikas, ze to nejede, tak aspon at vime, v cem ses svezl.

    Jinak inherentni problemy ma vsechno. Klasicky eldym, pasky, staty, tlakace, omnipolary - vsechno. Bezprostredni prechod z Avantgarde Trio na MBL Xtreme (druhej nejlepsi zvuk myho zivota) byl TRISTNI. Muzes se vuci tomu vymezovat, jak chces. A abys nerekl, tak nas tam bylo sedm na te vystave, kazdej s jinym apecem doma a jinyma preferencema - nebyl nikdo, kdo by to slysel jinak. Na to jsi byl potreba az ty, pan teoreticky prohlizec obrazku z internetu.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jiná je situace při ozvučování akcí, kde se v podstatě nic jiného nepoužívá.

    Mam obamy, ze se mylis
    SVANC
    SVANC --- ---
    VOZKA: Nějaké tlakáče jsem slyšel a první dojem z poslechu byl sice efektní, ale po chvíli to působilo únavně. Každému se ovšem líbí něco jiného a navíc vzhledem k tomu, jak ohromný vliv má akustika poslechové místnosti, je přenositelnost dojmů z výstav nebo poslouchání u prodejců dost diskutabilní.
    Cenu bych do toho netahal, příkladů jejího absurdního stanovení je v hi-endu víc než dost. HODNĚ práce jde nepochybně i do konstrukce "normálních" špičkových reproduktorů, které s problémy danými tlakáčům do vínku vůbec nepotřebují bojovat. A se známým faktem, že horny své nedostatky mají, lze asi polemizovat dost těžko. Jedinou jejich výhodou je přitom daleko vyšší účinnost, což ale při výkonech běžně dostupných zesíků nemá u bytového použití smysl řešit. Pokud skutečně platí premisa, že cílem hi-endu je co nejvěrnější (nikoli co nejhlasitější) zvuk, tak horny asi nebudou tou nejlepší volbou. Jiná je situace při ozvučování akcí, kde se v podstatě nic jiného nepoužívá.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    SVANC: No, mně se sice jejich zvuk nelíbil, ale počítám že jsou drahý jak píča právě proto že šlo HODNĚ práce do kompenzace nedostatků hornový konstrukce. Takže otázka na to jestli jsi je slyšel mi přijde docela na místě.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Říká ten, co se tu pořád dokola ohání poslechovými zkušenostmi, ale po letech vymetání výstav došel k závěru, že nejlíp hrají tlakové reproduktory... :-D
    A hlavně nemluvit k věci a pokud možno se vyhnout diskuzi o konkrétních vlastnostech hornů. Ten výrok o tom, že "všechny ostatní systémy proti nim hrají jako tranzistoráky" je prostě debilní a můžeš tu machrovat s podobně debilními přirovnáními o autech, ale na tomhle už těžko něco změníš.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    To je skvělý :) Majitel trabanta se vyjadřuje k Ferrari, které zná z obrázku, a jebe jejich majitele a obdivovatele :)
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Fakt pěkný, jak pořád utíkáš od tématu... Ono není divu, že diskutovat o známých nedostatcích hornů se ti nechce, po tom všem, co jsi tady o nich prohlásil.
    Pro mě za mě si ty trubky klidně pořiď - svůj k svému :-)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MACHALIK: Ani se tě neptám, z jakých poslechových zkušeností vycházíš.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Tak hlavně, že tvoje "úžasné poslechové zkušenosti" tě přivedly až do bodu, kdy za nejlepší dvě bednařské firmy na světě označíš ty, které vyrábějí bedny s hornama, a k prohlášení, že všechny ostatní bedny proti nim hrají jako tranzistoráky.
    A já si doteď myslel, že pro fanouška hi-endu je alfou a omegou věrnost podání, což je slabina hornů. Opojení jejich silnou stránkou, tedy dynamikou akustického tlaku na ose, bych čekal spíš u návštěvníka technopárty ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam