• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    NOIK: A?
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK: no jenom jsi mi potvrdil že na tom hraješ playlist radia Beat jak jsem tak trochu tušil:)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    NOIK: A teď nám prosím pověz ty, na čem doma hraješ?

    UMIAKI: Proč nesouhlasíš? Na čem doma hraješ a z jaké poslechové zkušenosti vychází tvůj názor?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    NOIK: Pet bude tezke vybrat. Dam deset, co me ted napadnou. A abych nebyl jako Svanc, tak dodam rovnou kapely. Odpoved na otazku! Bouchneme bohemku.

    - Pink Floyd
    - Yes
    - Jethro Tull (ted bude Anderson v Lucerne v Praze a na Vodove v Krpoli hrat cely TAAB!)
    - Genesis
    - Led Zeppelin
    - Ulver
    - Pain Of Salvation
    - Bugge Wesseltoft
    - Nils Peter Molvaer
    - Erik Truffaz

    A ted mi povez, k cemu ti to bylo.

    UMIAKI: To se da tezko posoudit, jestli hraji jeste hure. Blbe nahravky proste hraji na vsem blbe, na kazdem jinak. Kdyz budes mit ostrou nahravku a ostrou sestavu, tak to bude rezat hlavy, zadekovana sestava ucini poslech milosrdnejsim. A naopak. Ano. Protikladne vlastnosti lze castecne kompenzovat proti sobe. Co z toho vsak obecne vyplyva, to nevim.
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    MACHALIK: Mám dojem, že i Adam, který není žádným zastáncem hi-endu tu někde psal, že na lepších sluchátkách (i za pouhých 4k) zní špatné nahrávky a nekvalitní ripy ještě hůře než na "obyčejných".

    A nesouhlasím ani s jednou z báchorek, co zmiňuješ ;)
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK: já ale tohle neměl na mysli - proč sem nemůžeš napsat blbejch pět desek který rád posloucháš?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Kolik vás nakonec bude? Mohli byste podepsat petici.

    Co tak dát dohromady seznam populárních báchorek o hifi? Já začnu, jo?
    - Na dobrém aparátu se dá poslouchat jen jedno procento nahrávek na světě. Když člověk neposlouchá toto bájné procento, tak svůj aparát "nevyužije".
    - Do malé místnosti patří malé bedny. Velké hrajou moc nahlas a "nevlezou se tam".
    - Malý basák je lepší než velký, protože má "rychlejší basy". I proto jsou malé bedny, nejlépe dvoupásma, lepší než velké, protože nemají "pomalé basy".
    - Silný zesilovač není potřeba, pokud člověk neozvučuje stadion. Velký výkon se nedá využít k ničemu jinému než k provozu vesnické diskotéky.
    - Totéž platí o velkých bednách. Slušný audiofil má doma detailní dvoupásma, protože velké bedny jsou dobré tak akorát na pouť. Velké = méně detailní.
    - Při budování vlastního aparátu jsou nejdůležitějším ukazatelem slepé testy pro mě irelevantních komponentů provedené neznámými lidmi.
    - CD obsahuje "jedničky a nuly", a proto na zdroji signálu naprosto nezáleží. Libovolný discman odvede stejnou službu jako nejmodernější CD přehrávač. Kdyby to tak nebylo, tak by počítače nemohly přečíst data z CDček a svět jak ho známe by zkolaboval.
    - Se stářím klesá citlivost ucha na vysoké kmitočty a proto se po třicítce nemá smysl honit za aparátem. Stejně ten rozdíl už nikdo nepozná.
    - Zkreslení reproduktorů je v řádu procent, takže nemá sebemenšího významu se zabývat elektronickými komponenty před bednami, které mají zkreslení v řádu desetin až setin procenta.
    - 92 % nahrávek je na 92 % přehrávačů přefázovaných.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    NOIK: Škoda, že nejsme dvě ženský a nepomlouváme třetí, měli bychom to jednodušší.
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    MACHALIK: Mě by to třeba taky zajímalo... na netu se dá najít hodně témat s tématem audiofilních nahrávek - zajímalo by mě, u čeho to jde vážně slyšet. U2 to teda určitě nebudou...
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK: vůbec tohle nedokážu rozklíčovat ale to je asi fuk
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    NOIK: Je to jedno z možných vysvětlení. A kdybychom se bavili někde jinde o něčem jiným, tak bys zase mohl dojít k závěru, že něco někomu závidím. Jsou to takový malý černý díry, dřív nebo později to do nich vždycky spadne.
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK: takže se za to stydíš tedy
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Kdyby se z tvých postů vyndaly kecy o věcech, který neznáš, a nechaly jen ty, který se jakkoli vztahují k něčemu, cos sám v životě slyšel či zažil, nezůstalo by taky vůbec nic. Já si prostě s tvejma smyšlenkama a vyčtenejma povídačkama z netu vykládat nechcu. Mě zajímá ta realita za tím. A té se nedostává. Je to jako bavit se s abstinentem o whiskách nebo s panicem o mrdání. K ničemu. Nezbejvá než si z tebe dělat srandu, protože si (z nějakýho důvodu) chceš tak strašně moc povídat. Proč?

    NOIK: Tě moje odpověď neuspokojila? Cos čekal?
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Vždyť to říkám - kdyby se z tvých postů vyndaly kecy o mě, nezůstane vůbec nic :).

    A Noikovi bys měl normálně odpovědět. Já už jsem se s tím, že se chováš jako idiot, nějak vyrovnal, ale lidi zvyklé na normální komunikaci to dokáže překvapit.
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK: tak sory ale normálně jsem se tě zeptal - fakt mě zajímá, co si člověk vychutnává na aparatuře za statisíce protože nikoho takového osobně neznám ..nebo se za to stydíš?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    NOIK: Různý kapely. Helenka, Kája Gottůj, Elán, taky mám rád Holki a Wanastowy Wjecy, ze zahraničí třeba U2 a Bruce Springsteen a nově Joe Cocker, taky si ujíždím na Nightwish a Boyzone a Whitney Houston z Osobního strážce, no znáš to, prostě takový ty starý dobrý pecky. A folk, folk miluju. Bráchy Nedvědy a tak. Z toho úplně roním slzy. Rádio Čas hodně poslouchám.
    NOIK
    NOIK --- ---
    MACHALIK: co na tom tedy prosím posloucháš?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Ale ty nemáš aparát, na kterým by se dalo rozlišit něco jako kabely. Vždyť máš podoma dělaný domácí kino, člověče, co na tom chceš testovat? Tak jste nic neslyšeli, no. Gratuluju! Konečně máš důkaz, že u tebe doma není nic slyšet. Mimochodem, co to bylo za kabely?

    To o tom maníkovi, co léta chodí do společnosti sommeliérů, aby jim do zemdlení vykládal, že jsou všichni blbci a že mezi víny přece nejsou rozdíly, protože odkaz na test, kde někdo někoho ošálil přelitím bohemky do flašky od šampusu, sedí jak prdel na hrnec. K čemu ti to je? Máš pocit, že ty sommeliéry jednoho dne přesvědčíš? Nebo to děláš z lidumilství, abys běžný smrtelníky odradil od nákupu drahejch vín, protože jsou stejně na hovno a můžou si koupit tetru? Jako co ti musím přiznat je, že tady ti to částečně vychází, minimálně se tu sesbírala slušná klaka, která si (nejen díky tobě, ale i) fakt myslí, že nejsou rozdíly mezi ničím jiným než bednama. To gratuluju! Slušnej achievement. Podařilo se ti poplést třeba deset lidí. Dokonce dvěma jsi to i odprezentoval na svým podoma stlučeným 5.1 bez rozlišení (ze kterýho byli jistě odvaření, protože jestli byli odsud, jak říkáš, tak sami mají doma beztak jen počítač a sluchátka, takže relevantní zpětné vazby se ti od nich dostat nemohlo).

    Ty pořád nechápeš, žes nikdy žádnej důkaz ničeho nedodal. Ty si myslíš, že jo, ale vskutečnosti ne. Odkaz na cokoli nebo 20 normostran pindů není důkaz. Důkaz, a to jsem ti psal už z Argentiny někdy v roce 2010, nelze podat přes internet, ten se musí slyšet. Ty pořád chceš důkaz po mně - i to jsem ti psal před čtyřma rokama, že je kokotina, ten můžeš získat jenom tak, že vylezeš z té své nory, seženeš si kamaráda s dostatečně dobrým aparátem, a necháš se od něj pozvat domů a budete testovat věci. Jiná možnost není. Opakuju, jiná možnost důkazu, jak co je slyšet, není. Odkaz na článek není důkaz, leda tak ve tvým světě.

    No a teď ještě naposledy, jak do tvé teorie o snobech, kteří poslouchají jen čelní panely, zapadá, že se zhusta stane, že komponent, od kterýho se dle všech indicií očekává, že bude skvělej a lepší než jinej komponent, v tomto selže a jde přímo naproti všem očekáváním, zjistí se, že je to navoněná bída. Jak si to vysvětluješ?
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Že zrovna ty říkáš, že by ze měla padat "nejaky konkretni data" :-))). Odkazy z internetu na dobře dokumentované výsledky testů a experimentů takovými daty jsou, tvoje subjektivní dojmy nebo nic neříkající hlášky o milionech audiofilů naopak nikoli.
    Hele, já chápu, že ti toho moc nezbývá - když si člověk z tvých postů odmyslí osobní útoky vůči oponentovi (to máš s Josefemdruhym společné) a popisy tvých subjektivních pocitů, tak nezůstane nic. Vůbec nic. Proti slepým testům resp. tvrzení, že jsou citlivější než přepínání s dlouhými pauzami, jsi doteď nebyl schopen dát jediný argument, ani přiznat, že žádný nemáš. Vzpamatuj se :)

    A pokud jde o to opakování odkazů, tak pokaždé, když se tu některý z nich objevil, jsi měl možnost ty testy silnými argumenty rozcupovat. Nikdy jsi to raději ani nezkoušel a není těžké přijít na to proč. Tak se nediv, že je i nadále pokládám za významnou podporu svého pohledu na věc. Ale můžeš to udělat teď a já ti klidně slíbím, že v takovém případě už se tu odkaz na ně nikdy neobjeví :).

    "zes nikdy ve slepym testu neslysel nic. Stejne to kazdej vi!" - jenom tady na Nyxu jsou dvě ID, kterým jsem předváděl slepý přepínací test kabelů. Jak se ti líbil ten příklad s F1 a civilním Ferrari? Taky by ses mě v auditku o autech pořád dokola ptal, v kolika formulích 1 nebo Ferrari jsem seděl? Konečně už pochop, že o tomhle se s tebou bavit nebudu, protože se tím jenom snažíš odvádět řeč od podstaty věci. Tahle debata totiž není ani o mě ani o tobě ani o mojí nebo tvojí poslechovce, ale o dvou protichůdných názorech a argumentech pro jejich podporu. Já jich dal dost, ale na ty tvoje se tu zatím stále čeká... Marně...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: No musis to asi holt brat tak, ze dokud z tebe nezacnou padat nejaky konkretni data, jen citace z netu, tak se s tebou nebude nikdo bavit. Ostatne s RSS feedem si taky nikdo nechce popovidat a ty bohuzel zadnou pridanou hodnotu nenabizis. Aj jako feed ses mizernej, furt opakujes jen to samy :( Pritom by stacilo priznat, zes nikdy ve slepym testu neslysel nic. Stejne to kazdej vi!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam