• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      AKA_THE_A
      AKA_THE_A --- ---
      DEIKSAC: však o tom kecám, bassreflex posouvá fázi "zadní strany" (a posílá ji dopředu) a tim dovoluje místo destruktivních konstruktivní interference...jenže tenhle fázovej posuv neni stejnej pro všechny frekvence (jinak by bassreflexy byly všude ;-) ), mění se a tim způsobuje že bassreflex má jen velmi úzký pásmo kde funguje jak vy vyhovovalo...
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      MATT: výhody vnímám dvě - a) ozvučnice tolik není namáhána reprákem a při dobrym provedení nepřidává svůj charakter b) díky rušení přední a zadní strany má větší směrovost a tudíž se lépe chová v místnosti - při dobrym provedení ti zmizí jistá část mimoosovejch odrazů, který jsou obyvkle frekvenčně nelineární
      nevýhoda je obyvkle velikost
      MATT: přesně, cédéčko tady nikdo nikdy neposlouchal nemluvě o nahrávkách, který na digitálnim hw vznikly.
      AKA_THE_A: ona zase citlivost na nízkejch frekvencích je horší kvůli kancelaci energie vydávaný přední a zadní stranou membrány, takže tohle tvrzení tak úplně neobstojí
      TEDDYBEDDY: v Mnichově vystavuje ten, koho zajímá nebo kdo si troufá na tenhle trh. Mě třeba jeho řešení joudovitý přijde, resp. určitě to stojí víc, než jakou hodnotu to přináší.

      ad pořádnej gramec - tak schválně, to by mě zajímalo, co mi doporučíš. Prosím o něco s odstupem signál/šum většim než 78 dB a kolísáním otáček pod 0,01%, ať to aspoň trumfne 30 let starýho technicse. Podotýkám, že digitál problém s tempem nemá a dynamika je bez potíží o 20 dB větší
      AKA_THE_A
      AKA_THE_A --- ---
      MATT: nekonečně velká ozvučnice se místy i provozuje, zvlášť za velkou louží k tomu maj i výhodný podmínky :D
      http://2.bp.blogspot.com/_gP442Tb2JeA/SiPjY8i1owI/AAAAAAAAAIo/1l9BiPA4q18/s400/Sub1.JPG

      Otevřená ozvučnice má tu výhodu že nezahazuješ 50% výkonu jako u uzavřený(či "nekonečný"), problémem ale je posun fáze s frekvencí, viz. normální bassreflex...
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MATT: V každým případě jsem ten odkaz uváděl jako příklad možné konstrukce subbasového systému nikoli jako předmět další mimochodné diskuze. Spl i fr jsou v tomto ohledu spojité veličiny. Fr má ale v hudebně akustických řešeních prioritu. Ne ty nejsi žádný hifista ;)

      DEIKSAC: Ber to tak, že většina opravdu hiendových řešení disponuje mnohačetnými fíčurami na které běžný diy amatér nedosáhne. Proto taky vystavuje V Mnichově Wolf a ne třeba Jouda, žeáno :)
      DEIKSAC: Snadno dostupný digitální procesing říkáš. Kup si radši pořádnej gramec rozumbrado :)
      MATT
      MATT --- ---
      Jakou má výhodu ta otevřená ozvučnice u těch bílejch beden? Táta mi vždycky říkal, že ideální by byla sice otevřená, ale nekonečně velká ;)

      DEIKSAC: to jsem si říkal, že se bude používat třeba do 100 Hz.

      DEIKSAC: digitál? to je v tomhle klubu něco jako satan, ne? ;)
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      TEDDYBEDDY: ještě teda ta 100k hranice - to je irelevantní částka, cest jak se dobrat časový koherence nejni málo, je to dobře zdokumentovaný, digitální processing je snadno dostupnej a s trochou práce dostaneš vynikající zvuk i z daleko levnějších věcí
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      TEDDYBEDDY: ten martin to je nepodstatny, proste horna s otevrenou komorou, svyho druha bandpass ne nepodobnej 30 let starejm wbinám. Kdyz se to pouzije jako subbass, tak ok, pokud toi ma hrat i kick, tak se ten sub musi masivne ekvalizovat, je to ctyrnasobek prikonu. Nakonec dnska se k primovyzarujicim pristupuje treba i z duvodu, ze repraky toho snesou hodne a vykony jsou veliky, takze problem s nizkou citlivosti uz nejni tak palcivej jako treba pred dvaceti lety

      spis ten wolf mi prijde tak nejak napul cesty, hezky, velky, ale jeste na tom ma dost prace, spl neni doma problem, kompresni driver bude i s uvazovanou limitaci treba 20W rms schopnej hrat kolem 115 dB s prehledem, tri velky basaky s ekvalizaci na basech totez. Jina vec teda je narust harmonickyho zkresleni malyho driveru, kterej je delenej nizko a musi se hodne hejbat, ale rekneme, ze pri 1-2W prikonu je to zanedbatelny, rozhodne je to proti klasicky kopulce, ktera pro stejnou hlasitost potrebuje uz par desitek watt, o nekolik radu lip. Me se nelibi to jeho umisteni a reseni okoli driveru, to bocni zebro vytvari zbytecny odrazy uvnitr horny a pridava zabarveni (odrazy nejsou frekvencne vyvzene a diky rozdilu drah jsou casove opozdene oproti primemu zvuku)

      MATT: tech 240 Hz je v zasade mimo provozni pasmo ale da se to doekvalizovat snadno
      MATT
      MATT --- ---
      TEDDYBEDDY: a ty bys čekal a firemních stránkách něco jinýho, než superlativa? a 15dB na 240Hz, mě to nepřijde moc vyrovnaný, ale holt nejsem hifista.. ;)

      MADCAT: imho http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_pressure
      MADCAT
      MADCAT --- ---
      co je to "spl"?
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DEIKSAC: Pokud jde o tyto bedny [ DOCKINEZ @ HIFI & TOP AUDIO ] jde o top- hiend, čili důraz na FR/ SPL bude odhadem 9/1.
      Pokud jde o tohle [ TEDDYBEDDY @ HIFI & TOP AUDIO ] pak z firemní stránky vyplývá, že " The Hybrid design provides the best of both worlds - packing a punch that direct radiators cannot compete with and convincingly outperforming the LF extension of similarly sized, horn-only designs." viz.

      No a co se týče fázového posunu v top hifi, neřeší se ani tak problém koherence v rámci jednoho měniče, jako vztahu k repro zbývajících pásem. Proto také místním lowend/ diy expertům nedoporučuji nákup 3pásmových beden cca pod 100k. Nad touto hranicí je problém už řešen vcelku uspokojivě.

      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      TEDDYBEDDY: třeba to, že efekt je spíš vyšší spl, než vyrovnaná frekvenční charakteristika, přičemž bez řešenýho phase plugu (což je případ zrovna těchdle beden) vzniká problém s časovou koherencí (dráhy z různejch míst membrány k posluchači se u takhle velkejch repráků nezanedbatelně liší)
      za mě osobně víc skulptura než nekompromisní soustava
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DEIKSAC: Co jako?
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      TEDDYBEDDY: ale to vůbec nejni automatický
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      Čili 3mi slovy jde o optimalizaci frekvenční odezvy :)
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      optimalizace fr sotva, a basreflex už vůbec ne. Jde o snahu získat nějakou tu citlivost, ty stredobasy jsou umisteny ve zvukovodu a tohle zakryti jim jednak zvysuje kompresni pomer, druhak tam vzniká jakási pásmová propust, celý to funguje docela širokopásmově, akorát použitelnost směrem nahoru je limitovaná tak 500 Hz, takže ten driver - kterej mi teda přijde umístěnej dost nešťastně, bylo by asi rozumný zbavit jeho okolní nespojitejch ploch - musí makat hodně odspoda a to limituje jeho zatížitelnost. Nějaký extrémní spl se od toho asi nepožaduje a na domácí použtí to je určitě hlasitý dost
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DOCKINEZ: To je systém optimalizace frekvenční odezvy, hodně vídanej v pa boxech, něco jako basreflex.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      TEDDYBEDDY: jj, vypada to fesacky. Trochu mne zarazej ty castecne zakryty basaky, tam si nejsem jistej, co to muze delat... ale tak hlavne ze to urcite vi vyrobce :)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      DOCKINEZ: Monstrózní a otevřená ozvučnice koukám. Gramoramínka taky vypadaj luxusně, hlavně to s tou Lyrou- Atlas za 10k baků.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      DOCKINEZ: Já nebyl, ale vypadá ti impozantně. I tak, moje srdce tkví v páscích či plasmě. Toto nevypadá jako plasma.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Hola, jak vlastne bylo v Mnichove?

      Mel nekdo moznost se zastavit tady?

      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam