• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Příklad s violoncellem je úplně mimo, protože všechno, co tento nástroj produkuje, je zvuk NÁSTROJE. Tudíž hovořit o nějakém zkreslení je zcestné, protože ho nemáš k čemu vztáhnout. Leda bys přišel s nesmyslným nápadem, že se vezme nějaké violoncello jako etalon a bude se měřit, jak se od něj liší zvuk ostatních. Naopak u beden je výsledný zvuk možné porovnávat s tím, jak by měl znít, kdyby žádné vady neměly.

      Tvrzení, že "Reprobedny zabarvují/hrají", je pravdivé jen do té míry, že toto skutečně TAKÉ dělají. V tomto smyslu lze hovořit o kolorování apod. Ale kromě toho reprosoustavy trpí součtem nedostatků svých měničů, tzn. lineárním i nelineárním zkreslením. Právě proto platí již citovaná Macurova věta, že "rozdíly mezi korektně provedenými zesilovači jsou na akustické straně, co se týče změny v nelineárním zkreslení, nulové. Nelineární zkreslení reproduktoru je zcela zamaskuje."

      A to je to, oč tu od začátku šlo, tedy že hlavní problém řetězce není v zesilovači, jehož vady jsou proti reprákům nepatrné, ale právě v reprobednách. Ty trpí nejenom "kolorováním", ale i nelineárními zkresleními, při nichž vzniká zvuk s kmitočty, které v původním signálu vůbec nebyly. Tato zkreslení samozřejmě měřit lze, ale nikdo je raději neuvádí, patrně proto, že kupující zvyklí na setiny procenta u zesilovačů by byli zděšeni. Např. BW uvádí pouze harmonické zkreslení* a i to je spíše světlá výjimka. Každopádně tvrdit, že bedny pouze "kolorují" či něco podobného, ale nezkreslují, je opravdu píčovina.

      *800 Diamond má uváděné zkreslení druhou a třetí harmonickou menší než 1% 45Hz - 100kHz resp. 0,5% 80Hz - 100kHz.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Se obávám, že se motáš na terminologickém problému. Reprobedny zabarvují/hrají. Jejich celkové, agregované zkreslení, se však jako pojem "zkreslení" neudává, protože by v něm muselo nutně hrát roli úplně všechno včetně přenosu komplet pásma vč. baůs - a díky tomu by všechny dvoupásmovky měly výchozí "zkreslení" třeba 30 %. Bavme se o různém zvuku beden, nebavme se o jejich zkreslení. Teoreticky dvoje naprosto špičkové bedny, každé za tři miliony, Avalon Sentinel a Wilson Alexandria, budou mít oboje extrémně malé "zkreslení", protože používají excelentní měniče, mají skvělé výhybky, rigidní ozvučnice a vůbec jsou spočítané a navržené co nejdokonaleji. Přesto hrají každá ÚPLNĚ JINAK. To je to, čím se bedny liší - svým zvukem. Snažit se do této jinakosti však nahákovat pojem "zkreslení", jak se ty celou dobu snažíš, je arcipičovina, a to bez ohledu na to, že individuální měniče lze na úrovni harmonického zkreslení skutečně měřit.
      Vskutečnosti platí ten příklad s violoncellem. Ani jedno nemá zkreslení, i když obě hrají zcela jinak.
      MATT
      MATT --- ---
      MACHALIK: kvadraturu kruhu umej ufouni..
      Crop Circles geometry explained
      https://www.youtube.com/watch?v=aoVAEkzhm0Q
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Zkus do toho písku strčit hlavu ještě hlouběji a bude to fajn. Obhajovat tvrzení, že reprobedny nezkreslují, je totiž neuvěřitelně hloupé a opravdu mě překvapuje, že jsi na to už dávno nepřišel sám.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Violoncello je naprosto přesnou ilustrací toho, že se snažíš o kvadraturu kruhu.
      Zeptám se tě tedy jinak: zkreslují víc Wilsony nebo Avalony?
      SVANC
      SVANC --- ---
      Violoncello je zcela zbytečnou komplikací debaty. Debaty o tvém výroku, že reprobedny nezkreslují. To je totiž kravina a tyhle tvoje "myšlenkové konstrukce" jsou jenom berličkou, abys to nemusel uznat.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Tak jak je to s tím čelem?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Místo dlouhého okecávání (ve kterém jsi mistr, uznávám) jednoduchá otázka: Trpí reprobedny lineárním i nelineárním zkreslením nebo je pravda to, co jsi tvrdil dříve? Obojí současně totiž skutečně možné není...
      Třeba ti pomůže některý z odkazů :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Nebo hele, mám pro tebe ještě jeden úkol: Mějme kalibrované, mechanické zařízení, které takovým háčkem přesně definovanou silou F drnkne strunou violoncella. Postavme do něj violoncello č. 1 a drnkněme. Potom postavme jiné violoncello, č. 2, a opět drnkněme. Zvuky se budou logicky lišit. Oba zvuky pečlivě změřme (v bezdozvukové komoře atd., dodržen komplet veškerý vědecký rigor).
      Které violoncello zkreslovalo víc?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Fakt nevím, o co se snažíš. Být tebou, tak se v těch sračkách raději dál nematlám. Nebo chceš snad i nadále tvrdit, že tvůj výrok o nezkreslujících reprobednách je pravdivý???
      MATT
      MATT --- ---
      MACHALIK: němelo by se pro to vymyslet nějaký nový slovo? zkreslení bych používal u obrazu, ale u beden něco jako zezvučení?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      No ne tak vážně. Jaký mají zkreslení? Nebo libovolný jiný bedny si vyber - jakýkoli. Chtěl bych znát jejich zkreslení. Díky.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Hroší kůže se tomuhle říká... :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Ok, tak jak chces. Jake zkresleni maji tvoje bedny? Diky.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Tenhle nejapný pokus odvést řeč jinam beru tak, že nesmyslnost těch tvých výroků o absenci zkreslení reprobeden jsi konečně pochopil i ty sám. Že bys to přímo přiznal, to samozřejmě nečekám, na to už tě znám příliš dobře :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: I ty sofisto. Rozepis se, ktere zasilovace z pred 90. let uz hraji stejne a ktere jeste ne.
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      MATT: me prijde, ze to ma prekomplikovany
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: "u měničů o zkreslení smysl hovořit má" ale u beden "o nějakým zkreslení signálu nemůže být řeč".
      OK, díky, to mi stačí... :-D
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Vždyť jsem psal, že u měničů o zkreslení smysl hovořit má.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Pokud by někdo toužil přečíst si o různých nelineárních zkresleních reproduktorů opravdu podrobně, tak tady je to popsáno do detailu:
      http://www.klippel.de/.../media/Loudspeaker_Nonlinearities%E2%80%93Causes_Parameters_Symptoms_01.pdf
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Pitomost. Měniče způsobují různá zkreslení, mimo jiné i intermodulační, při kterém vznikají zvuky na kmitočtech, které v původním zvuku vůbec nebyly. Tvoje tvrzení, že u beden "o nějakým zkreslení signálu nemůže být řeč" je naprostý nesmysl. Se stim smiř...
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam