• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Ok. Small i Thiele sou na tebe krátký bro :) Sluchátka co fičej rovnou cháru od 10Hz nebasujou, páč nemaj " basák".

    Bedny s dvouma 7" nebasujou, ačkoli maj účinnou plochu membrán větší než 12"+ 2 elektromagnetický systémy. Čímž se dostávaj činitelem jakosti, jak teoreticky, tak prakticky slyšitelně před tutéž bednu osazenou velkou plácačkou. Ale podle experta nebasujou - páč nemaj " basák",

    90% nejlepších světově ceněnejch beden nemá větší basák než cca 8-10", ale podle experta nehrajou- páč nemaj co? Přeci BASÁÁÁK woe :o)

    90% nejlepších basáků zvučí " lednicema" složenejma z 8" max. 10" protože proč? Ptže to slyšitelně líp dupe a sou daleko čitelnější než 12-15" huhly. Proč? Ptže mr. Small & Thiele. Atd.

    Jirko woe. a co uši- co ty tvý uši? Evrysin ok? ;)






    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: a) hudba neni sinus, b) reprodukovat frekvenci muzes potichu i nahlas (ve tvem pripade pouze potichu - jako ty sluchatka!), c) 7" ani 10" neni basak.
    Jak se ti libily basy Revelu? V pohode? Ten monotonni hukot dole a zapatlane stredobasy? Jako v klidu, pro malobudkare to mohlo byt jak zjeveni z nebes, v podstate jde vzdy o zvyk na level, jaky ma kdo doma.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: neni, ale ty se furt upinas jenom na cast problematiky, jednotlivy frekvence ci na staticky parametry. treba u subbasovýho pásma to je v zásadě fuk, prejdes li do stredobasu, tak se ty rerpaky smerem nahoru proszte chovaj v prostoru jinak
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Kdo rika ze zapominam?
    Dobra tedy. Zeptam se takhle. Jaky je podle tebe objektivni rozdil v reprodukci frekvence treba 35 Hz mezi dvema stejnymi bednami s identickym namerenym zkreslenim, se stejnym f rozsahem, se stejnou jmenovitou citlivosti, z nichz jedna je osazena treba 2 x 7" a druha 1 x 10" ?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Stejne je zvlastni, jak se furt upinas jen na ty Hertzy a zapominas, ze tam jsou jeste naky decibely a metry :) Sluchatka :)
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    DOCKINEZ: jasný, to se srovnává obtížně, kor když leckterá nová věc má hodně zoptimalizovanej motor a chlazení
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DEIKSAC: hm, to neplati obecne. Namatkou takovy vintage 13" sracky typu ARO835 jsou samy o sobe citlivy dost (95 dB/m/W). Verim, ze leckera moderni produkce bude jeste lepsi.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: vysvětlení bys nepochopil, ale to neva, ty už s tim umíš žít
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: objektivní omezení třeba v podobě malý citlivosti a tudíž limitovaný dynamice.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Dyt to to rikam. Baffle step a snahu hrat prilis nizko, kterou trpi vyssi pasma. Kdyby je rizli na 100 Hz a dali k nim dalsi pasmo, bylo by to lepsi.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    No je to tak :) Skopky jsou nepouzitelny, proto je vsici delaj jen jako entry level - pro holoprdelniky.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DEIKSAC: " ze z akustickyho hlediska do maly cimry jsou vhodnejsi vetsi bedny"

    Cywe revoluce. Inovátoři z nyxu :o)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: No konecne se nekam dostavame. Jak tez rikam, ze cim vetsi bedna, tim mensi problem.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Revel Prforma F 208 startujou někde na 34 Hz. Vyšší řady Revel Ultima se stejně velkými basáky sou Referenzklasse jak Audia, tak Sterea. de a rovněž reference Stereophile.

    Čili ptám se osobo. Jaká OBJEKTIVNÍ OMEZENÍ na basech plynou z této konstrukce, kromě toho, že pro tebe nemaj opticky dost velký plácačky? Prosím seriozní technický popis.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: Nebo si snad myslis, ze existuje vztah mezi velikosti mistnosti a velikosti bubnu, na ktery v ni muzes uderit? :)
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    MACHALIK: kuprikladu vetsi repraky jsou smerovejsi nez mensi a tudiz se tenhle charakter projevi prevazne v charakteru odrazu a v zasade z toho plyne, ze z akustickyho hlediska do maly cimry jsou vhodnejsi vetsi bedny. pak jsou tu prostorovy a financni kriteria a samozrejme je to taky otazka toho, co vnimas jako vztah
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: Vsechny prostory jsou akusticky problematicky, neni to vysada "malych" ani "velkych". Teze o zesilovaci bezezbytku plati, stejne jako to, ze neexistuje vztah mezi velikosti bedny a prostoru, do ktereho ji umistujes.

    TEDDYBEDDY: Se ho zeptej sam, ja se ho ptat nemusim :) Nadchnul se pro ne z konkretnich duvodu, dostal z nich maximum s omezenim na jejich koncepci, basy mely stale na picu, coz vedel a uznal, a tim pribeh konci. Tez si vsimni, ze nepracoval s dvoupasmy na stojanku. Vivid G1 nesehnal.

    Maji stejny omezeni jako vsechny bedny tehle konstrukce. Baffle step, nedostatecnou plochu basovych repro, metr vysky a s tim vsim spojeny typicky zvuk vsech techto konstrukci. Mala bedna s hucicimi basy, ktere, diky zoufale snaze cosi dole vyloudit, patlou nizsi stredy. Ty bohuzel netusis, co se dole muze a ma dit, takze i dvojpasmo na kuri noze povazujes za etalon. To je ok. Ale ty technicky zduvodneni okolo a "kvalita zdvihu", propana :)
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    MACHALIK: vyborne, konecne ses ochotnej priznat, ze prostory muzou bejt akusticky problematicky. uder na buden slouzi k ilustraci toho, ze je v zasade jedno, jestli nekde zvuk vytvaris nebo reprodukujes
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: No hele, to je furt dokola. Tak srry, proč se teda Šroll zabejvá tuněním Revelů s malejma plácačkama? Notabene proč je používá pro prezentaci svejch drahejch zesů, když z nich nemůže dostat maximum? Chápeš jo, když prezentuju to nejlepší, domluvím se na promo s těma nejlepšíma. Páč když neodprezentuju maximum, těžko mi někdo bude chtít zaplatit maximální cenu.

    Kontrolní otázka: jaká konkrétní " omezení" mají tyto zmíněný Revely?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: Nevěřím, že si neděláš srandu. Máš pocit, že zesilovač "udeří do repráku" a ten pak doznívá? Hele, já nebudu předvádět to, co tady Beddy, a nebudu se odvolávat na sprostej činitel tlumení, ale zároveň nejsem ochotnej akceptovat, že nevidíš rozdíl mezi a) hučícíma basama způsobenýma módama cimry, b) hučícíma basama způsobenýma neoptimálním chováním zesilovače, a c) úderem na buben (wtf?).
    Jako jsem zvyklej z tohohle klubu, že většina středoškoláků si myslí, že komplet veškerá elektronika funguje stejně, zkreslení = THD, od 80. let nebyl učiněn pokrok v reprodukci signálu na elektrické straně atd., ale asi jsem zapomněl, že do té školy patříš taky? Buben, vážně? A co basová vlna? Ta má deset metrů!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam