• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Panimáj charašó. Pakliže jsme ve sporu co se závěrů týká, nezbývá než revidovat fundament. A objektivní fundament kerýho se dožaduješ je Q, ale ten ty nedokážeš interpretovat, takže ho popíráš. Seš jak dítě Machalíku, vlastně ne, seš jako žena. Tím, že pokaždý začneš vyvádět a říkat jak je TB mimo, a co já jako s tím, ty milovníku velkejch retroplácaček?

      A ty sluchátka teda už hrajou 20Hz, jax po 10 letech konečně uznal? Nebo už to neplatí?
      Pokud ano, na co potřebuješ velkou plácačku? Můžeš aspoň jednou odpovědět přímo? Neni to těžký. ANO/ NE nebo jinak ( jak?)


      MACHALIK: Platí oba
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Hele, Beddy, diagnostická otázka:
      Je pravdivý výrok A: "Velkou bednu musíš budit větším signálem než monitor."
      Nebo výrok B: "Jedna věc je ale jistá, větší plácačka má obvykle větší citlivost."
      Nebo oba zároveň?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Jo aha, "protoze proste Q" :)

      Hele, a doslo ti, ze tuhle debatu vedeme proto, ze se pri kazde bozi prilezitosti ozrejmuje, ze ses uplnej holobyt, co se tyka vhledu do problematiky, ze kdyz se snazis neco sdelit, tak akorat triskas klackama a sutrama o sebe? Chapej, ja vim, jak je to se zkreslenim reproduktoru, kazdej to vi, popravde, krome tebe, kterej tomu rikas "pomaly", no a proto, abychom se pohli dal, se od tebe chce, abys rozestrel svuj nahled na vec. Ne wikipediu, ale svuj. Te Wikipedii nerozumis, to je zrejmy, ale mne to nevadi, me zajima, jak to v te hlave mas usporadany, aby ti to drzelo pohromade. Kamos nam taky vysvetlil, ze zvuk i svetlo jsou vlneni, a proto "barva zvuku" ma elektromagnetickej zaklad odvislej od barvy repraku. Bylo fascinujici to poslouchat, a stejne fascinujici je rozkryvat ten tvuj labyrint omylu a popletenosti. Rozhovor se, brombre! Kamos taky nedal odkaz na wikipedii: vlneni.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Já že budu něco vysvětlovat? Pačemú moloděc? Máš to tam všecko černý na bílým. Něpanimáješ?

      PS. Česky: Machalíku milý vole, po 78 ti píšu- doplň si vzdělání!
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Eh, ja myslel, ze neco budes vysvetlovat. TY to vysvetli, me zajima tvoje teorie, odkazy na wiki si zase znova nech pro manzelku.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      TEDDYBEDDY: Takze... bozinku, to je historickej moment... takze ty se snazis tou svoji hotentotstinou rict, ze ruzne reproduktory maji ruzna spektra zkresleni, ano? A navic ti z toho vychazi, ze pri stejne frekvenci a hlasitosti maji vetsi basova repro obecne vyssi zkresleni nez mala? Toto je, co se snazis sdelit pomoci slov, ktera se pouzivaji na vesnici?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Pod! Vodbrzdi to! Basy dela vychylka, hlasitost dela velikost. Vodbrzdi to konecne a vysvetli to!
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: Snažím se ti jen vyjít vstříc amigo, Vrátíme se k tvému oblíbenámu Q čili k Thiele-Smallovým parametrům? Několikrát jsi to téma odbyl, páč je evidentně nad tvou erudici. Fakt už se na to cejtíš? Můžem to teda vodbrzdit?

      MACHALIK: Ne nehraje. Ani velkej ani malej. Ani Tesla jako BW nebo Dynaudio nebo Eminence. Každej to zahraje s jiným témbrem a zkreslením daným dynamickými schopnostmi repráku. Záleží na materiálech, konstrukci ad. 100+1. Kdyby to Machalíku hrálo všechno stejně měl bys po byznysu se starožitnostma ;)
      MATT
      MATT --- ---
      MACHALIK: přestaň si laskavě brát hulení do úst. jestli je tady někdo zhulenec, tak jsem to já a srovnávání s beddym mě fakt uráží! sice se snažim svými příspěvky přiblížit teddycho chápání, ale bohužel mé, na smeč nahrávajicí otázky, zcela ignoruje..
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      "Z toho důvodu se stejná vyzařované frekvence zdá být na sluch méně určitá/ nekonkrétní, zahuhlaná- jakoby zpomalená."

      Takže nižší frekvence, ano? Velkej basák hraje 35 Hz jako 33 Hz. Je to tak? A dá se to změřit mikrofonem. Pustíš do něj 35 Hz a on bude hrát 33 Hz. A kdyby byl fakt velkej! Tak bude hrát 31 Hz. A kdybys pustil 35 Hz do střeďáku, tak ten bude hrát zase 40 Hz. Je to tak? Takhle si to představuješ?
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      TEDDYBEDDY: Seš zabržděnej? Můžu ti nějak pomoct? Do třetice, do pětistice, dokážeš nějak vysvětlit, co znamená pojem "pomalý basy", jak se to přesně projevuje, kde je ta pomalost, co se pohybuje nižší rychlostí než něco jinýho a čím je to způsobený? Nic jako "horší dynamika" neexistuje, chce se po tobě, abys používal elektrotechnickej jazyk, dokonce jsem ti dal i seznam pojmů, se kterýma můžeš pracovat. Horší dynamika je stejná pičovina jako fázovej závěs: opakuju ti po sté, kámo, nech si tyhlety náhodný slova pro kámoše do hospody. Jak a v čem a kdy a proč jsou ty basy z většího basáku pomalejší? Šíří se vzduchem nižší rychlostí? Vyrazí později? Hrajou hlouběji? Jak to funguje, vysvětli to!
      EUR0
      EUR0 --- ---
      LOPIK: odstavec pokracoval prave takto: Get the midrange or woofer a little ahead of or behind the other driver, and comb filtering starts. You can do things to minimize it, but you can’t stop it with certain combinations of driver and crossover.
      LOPIK
      LOPIK --- ---
      EUR0: Tohle nastane spíš u prohozený fáze, to že máš o miliontinu pikosekundy pomalejší basy ti podobný interfence asi nezpůsobí..
      EUR0
      EUR0 --- ---
      a co sa tyka toho ako sa basy a vysky 'lip potkaj'.. ma ist mozno o comb filtering?
      To avoid comb-filtering effects that cause "beating" (reinforcement) and "cancellation" effects in the sound (both are usually partial effects), it is imperative for the phase, time domain, amplitude and frequency performance of the woofer and midrange driver to be "aligned.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      TEDDYBEDDY: Jedna věc je ale jistá, větší plácačka má obvykle větší citlivost. Čili taková bedna je zas v přímým poměru hlasitější. Pro hobíky a Machalíky naprosto zásadní věc takový zmatení smyslů. 9/10 skladníků z datártu potvrdí, že prosťáčkům se za stejnou cenu prodá líp to větší/ hlasitější.

      Nějaká psychosociální setrvačnost z 80´ imo, čím větší, čim víc pásem/ velkejch repro, W, tím víc hifi.

      Kardinální otázka je, proč tohle neřešíte v lowendu? Nesháníte někdo tyristorovou barevnou hudbu? Hezky to bliká! :o)
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      EUR0: jo, normální běžný fakta, ale to beddymu dojde tak někdy na smrtelnym loži
      DEIKSAC
      DEIKSAC --- ---
      TEDDYBEDDY: tvzení by byla pán beddy, to jó, na to sou voni dobrej, ale ty podklady pro ně, to nikdy nebyla jejich silná disciplína

      z aparátů to zmizelo z různejch důvodů (rozměry/hmotnosti/výkony zesilovačů/lepší rozsah malejch repráků směrem nahoru), ale rozhodně tim důvodem neni "rychlost basů"
      EUR0
      EUR0 --- ---
      snazil som sa zistit nieco viac o diskutovanych zalezitostiach a nasiel som odpovede pod tagom 'bass myths', co by mi aj davalo zmysel.. co poviete na tie?
      Data-Bass
      http://www.data-bass.com/myths
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      MACHALIK: To bude tím, že já jsem ten, kdo v práci klade otázky :)

      Čili, po 1.284. Velká, např. 15" plácačka má v poměru s menší např. 10" horší dynamiku. Uvažujemeli reprošasí obdobné kvality a konstrukce. Z toho důvodu se stejná vyzařované frekvence zdá být na sluch méně určitá/ nekonkrétní, zahuhlaná- jakoby zpomalená.

      A to je pro zajímavost taky hlavní důvod, proč neska z produkčních aparátů baskytarystů téměř vymizely 15" a částečně i 12", přičemž king of rakenkról jsou moderní aparáty s 10" a menšími repro.

      PS. Můžu se na tu zeď ve Vršovicích taky podepsat? :o)
      PALEONTOLOG
      PALEONTOLOG --- ---
      MACHALIK: frekvence na rychlost nemá vliv.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam