• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    LOFEEK42
    LOFEEK42 --- ---
    Zdravím,
    plánujeme low-cost svatbu a DJ nám nevyšel, respektive jsme nikoho nesehnali za rozumný peníz... Každopádně zvuk je nějaký třeba, proto do cca 7-8k asi pořídíme nějaký bluetooth reprák a přes spotify nebo apple music připravíme nějaký playlisty.

    Svatba bude na statku, takže reprák bude podle potřeby venku / uvnitř.

    Otázka tedy zní, doporučíte mi tu nějaké takové řešení?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    REGA PLANAR 3 HIGH END gramo se systémem CLEARAUDIO GAMMA - Brno venkov - Bazoš.cz
    https://elektro.bazos.cz/...php?fbclid=IwAR1CkGm33HcoIWAX1RyBa1GRKlvMFUXmjhhRDfbBRJQ9JJ7fk2Wl4lDrtKc
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    BLACKDRAGON: není, ale nebudu tu rozdmýchávat další nepokoje ;)
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    TEDDYBEDDY: a hlavne to chcem streamovat do dac nie z dac :) dac cesta uz komplet vyriesena kablovo, do zosiku signalove a zo zosiku supra ply 3.4
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    TEDDYBEDDY: ocakaval by som nieco za par stovak, kludne aj nejaka levnejsi znacka, digitalny prenos je stale to iste, jediny rozdiel max v sile signalu
    MAJA
    MAJA --- ---
    "Recent experiments show that 100% of listeners were able to tell the difference between using an amplifier with a power cord attached, and without." .... měl jsem si přečíst datum vydání článku namísto prvních dvou vět ... :-)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    K tématu!

    Double-Blind ABX Testing Proves All Power Cords Have an Effect on Audio - AVSForum.com
    https://www.avsforum.com/double-blind-abx-testing-proves-power-cords-effect-audio/
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    ahoj, prosim o radu nejakeho bluetooth adapteru\receiveru z ktorym si z kompu mozem poslat data na da prevodnik

    najlepsie cez usb
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    VOZKA: dobrý!

    Já preferuju vinyly Melt Banana coby esenci bordelu a starý desky The Shadows naopak jako protipól bordelu, kterej mne ale nenudí ani na 1000. poslech :)

    Ostatně jejich verze Sleepwalk je s přehledem nejlepší

    The Shadows - Sleepwalk
    https://www.youtube.com/watch?v=FRI1INKEafI
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    DOCKINEZ: já rád testuju reprobedny například tímhle:

    Origin - Informis Infinitas Inhumanitas (2002)
    https://www.youtube.com/watch?v=8ZjXo7Ij28s
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    DOCKINEZ: Pár let zpátky tam měl těch nahrávek 30, potahal jsem si všechny a musím mu dát za pravdu. Pokoušel jsem se poslouchat i DK, ale neudržel jsem u toho pozornost dýl než dva songy. Máš pravdu, že tohle hraje všude dobře.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Je dobře, že tady padly audiofilní nahrávky. Kdyby nebylo žebříčků jako tenhle, tak mám skoro pocit, jako by „audiofilní“ znamenalo „dobře nahranou desku s jazzovou kapelou a paní, co hezky zpívá“, přičemž výsledek se mnou absolutně nic nedělá. Dobře nahraná koncentrovaná nuda, která nic nesděluje, nikoho neurazí, hlavně žádnej extrém.

    Kdysi jsme tu měli kampaň Kopírování zabíjí hudbu. Hovno. Hudbu zabíjí veci typu Diana Krall nebo Rebecca Pidgeon :)

    Na tohle kupovat budky za pul mega je imho naprostá zbytečnost. Řekl bych, že kterákoliv regálovka za dvacet tyček doporučovaná před časem Teddym by to v klidu zahrála stejně dobře.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MAJA: "Myslím, že 99% lidí, co kupuje super audio, to má z velké části o dobrém pocitu - udělají si radost. Samozřejmě, že kdyby jim to nehrálo do ucha, tak by volili jinak. Z poslední audio výstavy mám pocit, že min. z 50% jde o jistou exkluzivitu/design/provedení a od určité kategorie jde už o nuance."

    V tomhle nejsme nijak ve sporu. Je normální, že si lidi kupují drahé a hezké věci pro pocit nebo třeba pro status. Pouze si myslím, že je třeba buďto rozlišovat, kdy se jedná pouze o takovouto věc, a kdy o jasný zvukový přínos, anebo na rovinu říkat, že to nevíme/je nám to jedno - to přínosnost diskuze úplně stačí. Děje se to však velmi málo.
    MAJA
    MAJA --- ---
    VOZKA: Spíš to dělám řekněme dlouhodobě - na první poslech mě něco ne/zaujme a pokud mi to i po delší době ne/vadí, tak jsem spokojený. Utvrdit se v získaném pocitu můžu vrácením původní komponenty.

    Různé denní doby a/nebo psychické/fyzické rozpoložení bude plodit různé výsledky.

    Myslím, že 99% lidí, co kupuje super audio, to má z velké části o dobrém pocitu - udělají si radost. Samozřejmě, že kdyby jim to nehrálo do ucha, tak by volili jinak. Z poslední audio výstavy mám pocit, že min. z 50% jde o jistou exkluzivitu/design/provedení a od určité kategorie jde už o nuance.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: Tak já jsem rutinér. Ve pražských studiích jsme léta čekovali desítky káblů na X referenčních aparátů. Čili je musíš vzít do ruky, vybalit a připojit opakovaně. Pak jich i spoustu vyzkoušíš doma, čili furt vidíš, co připojuješ. Nemám problém říct, tenhle vyhlášenej Crystal, Nordost, Cardas za XXX moc peněz nehraje, a naopak tenhle (relativně) levnej Kimber, Chord, Kraut hraje.

    S jistotou lze říct jediné, levná dvoulinka nikdy nehraje. A taky že 5/10 lidí to stejně neslyší.

    Esi přitom potřebuje mít někdo zakrytý voči? Asi jo, když to říká.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MAJA: Osobně mi dává smysl je dělat i jako konzumentovi, protože dosáhnout opravdu kvalitního zvuku, který mi pak přináší maximální potěšení z hudby, je drahé a velmi zdlouhavé (vyžaduje to kromě peněz i znalosti), a když se budu zasekávat na věcech které stojí spoustu peněz ale nepřinášejí slyšitelné zlepšení, nikdy se k cíli nedostanu. Ale řeším to hlavně proto že jsem i konstruktér a chystám se vstoupit na trh s reproduktory v ceně pod 20k Kč, v takhle nízké ceně pokud velmi pečlivě nezjišťuješ jaké věci mají velký a jaké zanedbatelný vliv na zvuk, tak nikdy nenavrhneš něco, co by se dalo poslouchat.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Chápu tvoji odpověď jako "slepé testy nedělám protože [...]", je to tak?

    Samozřejmě neplatí, že pokud jeden člověk neslyší v abx testu mezi dvěma komponentami rozdíl, tak tam rozdíl není. Neexistenci rozdílu dokázat nelze, lze pouze říct, že v daném testu se existence rozdílu nepotvrdila (a přemýšlet o tom, jestli byl test správně navržen a nešlo by ho udělat lépe).

    Zajímavé situace jsou:
    - pokud někdo prokazatelně opakovaně slyší rozdíly mezi komponentami, o kterých se říká, že jsou transparentní
    - pokud více lidí v různých situacích naopak rozdíly neidentifikuje, neprokazuje to že rozdíly nejsou, ale velmi silně poukazuje na to, že jsou pod hranicí slyšitelnosti. Věrohodnosti takového testu také pomůže, když víš, jací lidé a za jakých podmínek ho prováděli.

    Dále mi přijde smysluplné, než utratím deseti- až statisíce za nějakou komponentu, si podobný test udělat na sobě (obvykle ne abx test, ale aspoň testování s perfektně srovnanou hlasitostí). Tam obavy o kompetentnost třetí osoby úplně odpadají.

    Největší hodnotu těchhle testů vidím v tom, že dodají váhu zcela abstraktním a pro mě v podstatě bezcenným debatám o komponentách, u kterých se diskutující strany často nemohou shodnout ani na základní terminologii.
    MAJA
    MAJA --- ---
    VOZKA: Podlě mě člověk, co tohle doma provozuje je už trochu nemocný - trávit tímhle hodiny a hodiny času namísto poslouchání muziky, pokud nejsem recenzent už je nemoc.

    Pak to taky smrdí neustálým GAS a změnou hudebních preferencí na highend předváděcí nahrávky, protože tak 3/4 běžných nahrávek jsou IMHO dneska neuvěřitelně zvukově odfláknutý.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam